معرفی پورشه 718 کیمن GT4 (عکس)

0

چه موافق باشیم چه مخالف، آینده سری 718 از محصولات پورشه نیز همچون بسیاری از خودروهای دیگر، به پیشرانه­‌های برقی گره خورده است. درحقیقت، هیچکدام از اعضای این سری از سال 2025 با پیشرانه درون‌­سوز تولید نخواهد شد.

پورشه 718 کیمن GT4 Clubsport به دو موتور برقی با فناوری 900 ولتی مجهز شده است و شارژ باتری آن ظرف تنها 15 دقیقه، از 5 به 80 درصد افزایش می‌یابد.
این خبر در ماه مارس اعلام شد، ولی با حضور کانسپت Mission R در نمایشگاه خودرو مونیخ در سپتامبر سال گذشته، عزم راسخ پورشه برای انجام چنین برنامه‌­ای مشخص شد. این کانسپت اکنون در قالب یک خودروی آزمایشی به نام 718 کیمن GT4 ePerformance، به جهان واقعی وارد شده است.

همچون نسخه کانسپت، پورشه 718 کیمن GT4 ePerformance هم شاسی خود را از یک مدل مسابقه‌­ای به نام 718 کیمن GT4 Clubsport به عاریت گرفته است. موتور برقی و مجموعه باتری نیز از یک کانسپت دیگر دریافت شده که 986 اسب‌­بخار قدرت را در حالت qualification در اختیار این خودرو قرار می‌­دهد. اما در مسابقه­‌ا‌ی همچون Carrera Cup، این پیشرانه می‌­تواند 603 اسب­بخار قدرت را در مدت 30 دقیقه در اختیار این خودرو قرار دهد.

براساس آنالیز فنی این خودرو که توسط متخصصان پورشه انجام شده، عملکرد آن با 911 GT3 Cup برابر بوده است.

پورشه 718 کیمن  GT4 Clubsport به دو موتور برقی با فناوری 900 ولتی مجهز شده است و شارژ باتری آن ظرف تنها 15 دقیقه، از 5 به 80 درصد افزایش می‌یابد.

با وجود اینکه 718 کیمن GT4 Clubsport براساس یک مدل تولیدی شکل گرفته است، ولی طراحی 6 هزار قطعه از آن مورد بازبینی قرار گرفته است. عرض بدنه هم نسبت به مدل استاندارد، 14 سانتی‌متر افزایش یافته است.

تایرهای 18 اینچی میشلن از مواد بازیافتی ساخته شده و در ساخت بدنه نیز از قطعات فیبر کامپوزیت استفاده شده است.

پورشه 718 کیمن  GT4 Clubsport برای نخستین بار در ژوئن در فستیوال سرعت گودوود رونمایی خواهد شد. دو دستگاه از این خودرو پس از پیمودن مسیرهایی در اروپا، در اوایل سال 2023 وارد ایالات متحده خواهند شد. پس از دیدار با برخی کشورهای آسیایی، سفر جهانی این خودروها در اواسط سال 2024 به پایان می­‌رسد.

اما خودرویی که براساس این مدل آزمایشی تولید می­‌شود، زودتر از سه سال آینده وارد خط تولید نخواهد شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.