طرز تهیه اسموتی میوه مخلوط

0

هیجان‌انگیزترین نوشیدنی‌ تابستانی

اسموتی میوه‌های مختلف بدون شک یکی از هیجان‌انگیزترین نوشیدنی‌های تابستانی است. در این مطلب با طرز تهیه این اسموتی خوشمزه آشنا می‌شوید.

طرز تهیه اسموتی خوشمزه طرز تهیه اسموتی میوه مخلوط طرز تهیه نوشیدنی خنک طرز تهیه نوشیدنی خوشمزه مجله آشپزی کتاب آشپزی نکات ریز آشپزی

به گزارش کارستان ، یکی از نوشیدنی‌های دلچسبی که در تمام سال می‌شود سرو کرد اسموتی است. خوبی اسموتی این است که تنوع دارد و در هر فصلی می‌شود متناسب با میوه‌های آن فصل اسموتی‌های متنوعی درست کرد.
برای درست کردن این نوشیدنی خنک دو راه هست. یک روش این است که همراه با میوه‌هایتان تعدادی قالب کوچک یخ داخل مخلوط کن بریزید. با این روش اسموتی شما حسابی خنک می‌شود. روش دوم این است که میوه‌های مورد نظرتان را از قبل خرد کنید. داخل کیسه زیپ‌دار بریزید و چند ساعتی یا حتی از شب تا صبح داخل فریزر بگذارید. به این ترتیب هر موقع هوس اسموتی کردید میوه‌های شما آماده میکس شدن هستند و نیازی به یخ هم نیست. روش دوم نیاز به برنامه‌ریزی از قبل دارد و نتیجه بهتری هم می‌دهد. مخصوصاً اگر برای بچه‌ها اسموتی درست می‌کنید بهتر است از روش دوم استفاده کنید. این طوری بچه‌های عزیز هم موقع خوردن این نوشیدنی خوشمزه اذیت نمی‌شود.

مواد لازم (برای ۲ نفر)

موز یک عدد
آناناس خرد شده ۱/۲ پیمانه
هلو ۲ عدد
یخ ۱/۲ پیمانه
آب یا آب‌میوه یک پیمانه

طرز تهیه اسموتی میوه مخلوط

هلو را پوست بکنید و خرد کنید. آن را به همراه تکه‌های یخ، آب، تکه‌های آناناس و موز خرد شده داخل مخلوط کن بریزید و بزنید تا یکدست شود. سپس اسموتی آماده را داخل لیوان بریزید. نوشیدنی خوشمزه را با برش‌های میوه تزیین کنید.

آن را بچشید و اگر نیاز است کمی شکر با آن مخلوط کنید تا به طعم دلخواه خود برسید.

نکته‌های کلیدی

۱- اسموتی نوشیدنی خنک و کم‌کالری‌ای مشابه یخ در بهشت است. در این نوشیدنی که شکلی پوره مانند و یخی دارد از شکر استفاده نمی‌شود.

۲- بهتر است از میوه‌های یخ‌زده استفاده کنید.

۳- هرچه مقدار یخ یا میوه در اسموتی بیشتر باشد اسموتی سفت‌تر و پوره‌ای‌تر می‌شود.

۴- در صورت تمایل می‌توانید مقداری شکر نیز به اسموتی‌تان اضافه کنید. به‌خصوص اگر به جای آبمیوه از آب استفاده می‌کنید بهتر است کمی شکر اضافه کنید.

۵- به جای آب و آبمیوه می‌توانید از شیر یا ماست شیرین هم استفاده کنید. در این صورت بهتر است یک‌چهارم قاشق چای‌خوری وانیل هم برای خوش‌عطر شدن اضافه کنید.

منبع: irancook

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.