6 توصیه برای بالا بردن ایمنی در هنگام رانندگی

0

در این نوشتار نگاهی به 6 نکته‌ای داریم که موجب بالا رفتن ایمنی شما در هنگام رانندگی می‌شود.

در هنگام رانندگی با خودرو هر لحظه خطر وجود دارد و حتی در صورتی که شما کاملا متوجه مسیر باشید، ممکن است با مشکل و تصادف مواجه شوید.

اما در بسیاری از مواقع، خطرات به دلیل بی توجهی خود ما رخ می‌دهد. اکنون قصد داریم نگاهی به چند نکته داشته باشیم که ایمنی شما را به هنگام رانندگی بالا می‌برد و خطراتی که از سوی راننده به وجود می‌آید را به حداقل می‌رساند.

هرگز با تلفن همراه صحبت نکنید

صحبت کردن با تلفن همراه اتفاق رایجی است که اتفاقا کاملا خطر آفرین است چراکه حواس شما را تا حد زیادی پرت می‌کند. تنها در صورتی از تلفن همراه استفاده کنید که امری ضروری پیش آمده باشد. همچنین می‌توانید تلفن همراه خود را با بلوتوث به ضبط متصل کنید و از طریق بلندگو با تلفن صحبت نمایید.

مسیر و مقصد را تعیین کنید

بهتر است قبل از شروع حرکت، مسیر و مقصد خود را تعیین کنید چراکه اگر از آن آگاهی نداشته باشید، احتمالا دچار سردرگمی و حواس پرتی می‌شوید. برای آشنایی با مسیر خود می‌توانید از اپلیکیشن‌های مسیریاب استفاده کنید.

موسیقی را از قبل آماده کنید

گوش کردن به موسیقی یکی از کارهایی است که بسیاری از ما به هنگام رانندگی انجام می‌دهیم. بهتر است از قبل، موسیقی‌های مورد علاقه خود را در تلفن یا CD خود آماده کنید تا در هنگامی که پشت فرمان هستید، توجه خود را به انجام این کار معطوف نکنید.

هنگام رانندگی چیزی نخورید

سعی کنید پیش از شروع حرکت، غذای خود را میل کنید. همچنین بهتر است برای نوشیدن در مسیرهای طولانی، توقف کرده و در هنگام رانندگی این کار را انجام ندهید.

هوشیار باشید

همیشه به هنگام رانندگی، از کافی بودن خواب خود مطمئن باشید چراکه خواب آلودگی یکی از عوامل اصلی تصادفات رانندگی است. بهترین زمان برای استراحت که به ازای هر دو ساعت رانندگی، 15 دقیقه استراحت نمایید.

سرنشینان را سرگرم کنید

اگر با کودکان سفر می‌کنید، روش‌هایی را برای سرگرم کردن آنها در نظر داشته باشید. سرنشینان می‌توانند به عنوان چشم دوم برای شما عمل کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.