علائم سوختن واشر سرسیلندر و مشکلات بعد تعویض چیست ؟

1

در این مقاله میخواهیم به کاربرد واشر سرسیلندر ، جنس واشر سرسیلندر ، محل قرار گیری اش و علائم خرابی آن بپردازیم .

واشر سرسیلندر

واشرها از مواد مختلفی ساخته می شوند. در حالی که فولاد رایج ترین ماده ای است که در آن واشرهای سر سیلندر ساخته می شوند، سایر واشرها از لاستیک، سیلیکون، چوب پنبه، نمد، نیتریل، فایبرگلاس و تفلون ساخته می شوند. فایبرگلاس اغلب به دلیل توانایی آن در تحمل فشار بیش از حد ترجیح داده می شود. تحمل فشار 2000 پوند بر اینچ مربع (PSI) برای واشرهای فایبرگلاس غیر معمول نیست.

ده ها نوع واشر مختلف وجود دارد که هر کدام هدف خاصی دارند. به عنوان مثال، واشر ورق، یک واشر ارزان قیمت است که از فلز یا مواد مرکب ساخته شده است. آنها اغلب در کاربردهایی که خورنده ها رایج هستند استفاده می شوند. یک واشر مواد جامد از فلزات سنگین تر و قوی تر ساخته شده است که نمی توان آنها را سوراخ کرد. این باعث می شود آنها قوی تر و بادوام تر از همتایان واشر ورق خود باشند. واشرهای مارپیچی نیز وجود دارد که با طراحی مارپیچ مانند فلزات و مواد متناوب مطابق با همنام خود هستند.

واشر سرسیلندر

آموزش تعویض سرسیلندر تیبا آموزش تعویض واشر سرسیلندر پراید اجرت تعمیر واشر سرسیلندر چگونه تشخیص دهیم واشر سرسیلندر سوزاندهایم زمان تعویض واشر سرسیلندر علائم خرابی واشر سرسیلندر قیمت واشر سرسیلندر پراید هزینه تعمیر واشر سرسیلندر پژو پارس واشر سرسیلندر چیست دلیل جوش آوردن ماشین دلایل آب کم کردن پراید

واشر سرسیلندر (یک قطعه فلز مسطح با سوراخ هایی در آن) یک جزء ضروری است که بین سرسیلندر و بلوک موتور قرار دارد. موتور خودرو به دو قسمت تقسیم می شود، بلوک موتور که در آن پیستون ها و سیلندرها قرار دارند و سرسیلندری که قطعاتی مانند سوپاپ ها، شمع ها و غیره را در خود جای می دهد.

واشر سرسیلندر که بین این دو قسمت موتور قرار دارد، برای آب بندی فرآیند احتراق داخلی و جلوگیری از نشت و اختلاط مایعات طراحی شده است. واشر سرسیلندر نقش مهمی در آب بندی محفظه احتراق موتور ایفا میکند تا ماشین شما بتواند فشرده سازی مناسبی را که برای حفظ قدرت موتور شما لازم است ایجاد کند. همچنین از نشت مایع خنک کننده یا روغن در جای دیگری جلوگیری می کند و از داغ شدن بیش از حد موتور و آتش گرفتن آن جلوگیری می کند.

مکانیک وعیب یابی خودرو

به همین دلایل، هنگام ساخت یک واشر سرسیلندر، اکثر تولید کنندگان از لایه های نازک فولاد استفاده می کنند که باعث دوام و پایداری بیشتر آنها می شود. به عنوان یک جزء مهم از قاب ماشین شما، نقشی مشابه با اسکلت بدنه ماشین شما دارد. از آنجایی که کوچک کردن موتور یکی از قابل توجه ترین روندها در خودروهای مدرن است، واشر سرسیلندر نیز این روزها سبک تر و سفت تر است.

تکامل مداوم موتورهای احتراق داخلی باعث تغییرات متعددی در واشرهای سرسیلندر شده است.

واشر سرسیلندر بسته به موادی که در ساخت آنها استفاده می شود انواع مختلفی دارد.

واشر سرسیلندر مهمترین واشر موتور است.

علائم واشر سرسیلندر سوخته

واشر سرسیلندر نقش مهمی در فرآیند احتراق موتور دارد. هنگامی که این بخش حیاتی معیوب می شود، مطمئناً صورتحساب های گران قیمت تعمیر را دنبال می کنند. علائم واشر سرسیلندر سوخته شده معمولاً چندان واضح نیستند، بنابراین در ابتدا تشخیص آن دشوار است.که رایج ترین علائم عبارتند از :

 

1- دود سفید :

دود سفید خروجی از لوله اگزوز، علامت هشدار دهنده دمیده شدن واشر سرسیلندر است. دود سفید نشان می دهد که مایع خنک کننده به داخل محفظه احتراق نشت کرده است. اگر دود آبی از لوله اگزوز مشاهده کردید، نشان می دهد که روغن وارد محفظه احتراق شده است.

2- گرم شدن بیش از حد :

گرمای بیش از حد یکی از نشانه هایی است که واشر سرسیلندر شما ممکن است خراب شده باشد. معمولاً به دلیل کمبود مایع خنک کننده یا نشت روغن به سیستم خنک کننده شما ایجاد می شود. هنگامی که هر یک از این دو اتفاق می افتد، توانایی موتور شما برای خنک شدن کاهش می یابد، در نتیجه باعث گرم شدن بیش از حد و دمیدن واشر سر می شود.

3- روغن بی رنگ شده :

تغییر رنگ روغن موتور یکی از ظریف ترین علائم شکستگی واشر سرسیلندر است. واشر سر سیلندرشما وظیفه آب بندی مایع خنک کننده و روغن را دارد، بنابراین اگر از کار بیفتد، می تواند منجر به مخلوط شدن مایع خنک کننده و روغن شود. اگر رنگ شیری در روغن مشاهده کردید، نشان دهنده مخلوط شدن مایع خنک کننده با روغن است.

مشکلات پس از تعویض واشر سرسیلندر

تعمیر خودرو آموزش مکانیک خودرو آموزش نکات فنی خودرو

دلیل اصلی تعویض واشر سر این است که مشکل گرمای بیش از حد و سایر موارد متوقف شود. اگر پس از تعویض واشر سرسیلندر همچنان با مشکلات بیشتری مواجه هستید، پس مشکلی در جایی وجود دارد.

ممکن است علت اصلی مشکل برطرف نشده باشد یا موارد دیگری که پس از تعویض واشر سرسیلندر بررسی و مرتب نشده اند باید بررسی شوند.

به عنوان مثال،

اگر پس از مشکلات تعویض واشر سرسیلندر همچنان با مشکل گرمای بیش از حد مواجه هستید، ممکن است مکانیکی باشد که کار تعویض را انجام داده است، مراحل صحیح را در طول فرآیند تعویض انجام نداده است. بهترین کاری که می‌توان در اینجا انجام داد این است که ماشین را به او برگردانید تا آن را بررسی کند و بفهمد کجا از دستش رفته است.

همچنین می تواند به این معنی باشد که برخی از قسمت های دیگر خودرو که باید در کنار واشر سرسیلندر باید بازرسی و تعویض شوند، نادیده گرفته شده باشد .

علت روغن سوزی خودرو چیست علائم روغن سوزی هزینه تعمیر روغن سوزی پراید رنگ دود روغن سوزی چطوریه علت خروج رنگ آبی از پراید چرا ماشین روغن کم می کند روغن کم کردن پراید روغن کم کردن پژو 405 تعمیرکار آموزش عیب یابی خودرو

به عنوان مثال،

خود سر سیلندر باید پس از تعویض واشر سر بازرسی شود تا اطمینان حاصل شود که هنوز حالت خوبی دارد، در غیر این صورت، حتی پس از تعویض واشر سر، ضرر بیشتری نسبت به فایده دارد.

هنگام نصب مجدد روی بلوک با واشر جدید در بین سر سیلندر باید به درستی گشتاور شود. این گام مهمی است که باید از آن غافل نشد.

فکر نکنید پس از تعویض واشر سرسیلندر خراب، آزاد هستید که با ماشین خود حرکت کنید. من به شما پیشنهاد می کنم که ماشین خود را بارها و بارها بررسی کنید

تعویض واشر سرسیلندر مستلزم جدا کردن موتور و تنظیم مجدد آن است. در حین برچیدن و تعمیر، برخی از چیزهای کوچک مانند تسمه تایم و پمپ آب ممکن است ضعیف شوند .

نکته : هنگام تعویض واشر سرسیلندر بسیار مهم است که از پیچ و مهره هایی با سفت شدن زاویه ای استفاده مجدد نکنید.

واشر چند لایه :

واشرهای چندلایه اتصالات چندلایه از چندین ورق فولادی با ضخامت های مختلف و جنس های مختلف تشکیل شده است.

انواع مختلف صفحاتی که می توانیم در این نوع اتصالات پیدا کنیم عبارتند از:

 بهترین واشرسرسیلندر 405  واشرسرسیلندر چیست  آموزش تعویض واشر سرسیلندر پراید  اجرت تعمیر واشر سرسیلندر  انواع واشر سرسیلندر  تعویض واشر سرسیلندر 405  تشخیص واشر سرسیلندر سوخته  دلایل سوختن واشر سر سیلندر  زمان تعویض واشر سرسیلندر  سوختن واشر سرسیلندر چیست  دلایل سوختن واشر سرسیلندر سمند  علائم خرابی واشر سرسیلندر  سوختن واشر سر سیلندر پژو 206  مجله مکانیک  مجله خودرو کارستان  مجله خودرو  آموزش مکانیک و برق خودرو  آموزش مکانیک خودرو  آموزش عیب یابی خودرو  آموزش تعمیر خودرو

 

لایه فاصله ساز :

این یک لایه ساخته شده از فولاد ضد زنگ است که ضخامت آن متفاوت است و ضخامت های مختلفی برای واشر ایجاد می کند.

لایه عملکردی (لایه های خارجی) :

این یک لایه از فولاد ضد زنگ است که نورد سرد شده و حاوی مهره های آب بندی است.

لایه استپر :

برای افزایش فشار آب بندی در اطراف محفظه احتراق و کاهش تغییر شکل مهره هایی که در لایه عملکردی قرار دارند و همچنین دوام این و در نتیجه واشر را افزایش می دهد.

تقویت کننده ها / حلقه آب بندی :

ساخته شده از فلز، الاستومر، مس و غیره برای جلوگیری از تماس مواد افزودنی مختلف با واشر.

کارستان

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. مهدی می گوید

    سلام
    بچه ها من واشر پرایدو تعویض کردم؛بعداز تعویض فول رو که میکشم بخار داره؛این طبیعیه یا نه؟
    ۰۹۱۰۶۵۹۹۱۵۴

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.