تولید دوچرخه داخلی تا یکسال آینده

0

محمد خادم منصوری، رئیس اتحادیه فروشندگان دوچرخه و موتورسیکلت تهران افزود: تجاری که واردکننده دوچرخه بودند امروز به سمت تولید دوچرخه در داخل رو آوردهاند.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان دوچرخه و موتورسیکلت تهران گفت: در حال حاضر دو چرخه در تبریز تولید میشود ولی تکنولوژی این محصول باید به روز شود.

وی در ادامه اظهار امیدواری کرد که به همت تولیدکنندگان دوچرخه در داخل تولید و با قیمت مناسب به بازار مصرف عرضه شود.

منصوری افزود: تولید دوچرخه خیلی پیچیده نیست؛ منتها باید از تولیدکنندگان به معنای واقعی حمایت شود.

وی عنوان کرد: وقتی تولیدکنندگان داخلی نتوانند با واردکنندگان رقابت کنند و در عین حال تولید توجیه اقتصادی نداشته باشد بدون شک رغبتی به ادامه فعالیت از خود در کشور نشان نخواهند داد.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان دوچرخه و موتورسیکلت تهران گفت: مشکل تولید دوچرخه در کشور فناوری نیست بلکه قیمت تمام شده است.

وی افزود: واردکنندگان دوچرخه به تاسیس انجمن رو آورده اند و دنبال این هستند که محصول مزبور را در داخل تولید کنند.

منصوری بیان داشت: این اتحادیه یک هزار و۴۰۰ عضو در رسته دوچرخه، موتورسیکلت و لوازم یدکی وابسته دارد که از این تعداد ۴۰۰ عضو واردکننده و فروشنده دوچرخه هستند.

وی ادامه داد: در حال حاضر دوچرخه گران شده به همین دلیل بازار فروش دوچرخه چندان رونقی ندارد و بیشتر مردم به سمت تعمیر دوچرخه رو آوردهاند.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان دوچرخه و موتورسیکلت تهران گفت: تجاری که دوچرخه وارد میکنند این توانمندی را دارند که بتوانند دوچرخه را در داخل تولید کنند و از نظر فنی نیز هیچ گونه مشکلی ندارند چون از اطلاعات کافی برخوردارند.

وی با اشاره به اینکه مشکل ترین بخش تولید دوچرخه تنه و دو شاخ است، افزود: تولیدکنندگان می گویند قادر به تولید تنه و دو شاخ دوچرخه در داخل هستند.

منصوری اظهارداشت: در حال حاضر قطعات یدکی دوچرخه در مملکت تولید می شود اگر تنه و دو شاخ هم در داخل تولید شود که خیلی کار پیچیده و مشکلی نیست امید میرود در مدت یکسال آینده دوچرخه درکشور تولید و به بازار مصرف عرضه شود.

وی در ادامه با بیان اینکه دوچرخه ها روز به روز کم وزنتر می شوند، گفت: دوچرخه های امروز به کشور وارد میشوند که وزن آنها ۶۰۰ گرم و خیلی راحت قابل حمل است.

منصوری افزود: جنس این نوع دوچرخه ها از آلومینیوم بوده و از کشور تایلند وارد می شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان دوچرخه و موتورسیکلت تهران افزود: تکنولوژی ساخت دوچرخه نیز در دنیا روز به روز در حال ارتقا و به روز شدن است.

اتاق اصناف تهران

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.