معرفی موتورهای مختلف کیا سورنتو در ایران

0

کیا سورنتو «Kia Sorento» یکی از بهترین و محبوب‌ترین خودروهای شرکت کره‌ای کیا «Kia» در کشورمان است. این ماشین شاسی بلند، از زیبایی ظاهری و کیفیت فنی خوبی برخودار است. بنابراین این مدل ماشین در اکثر خیابان‌های شهرهای ایران تردد دارند. این خودروها به صورت ۴ تا ۸ سیلندر ۱۶ سوپاپ عرضه شده‌اند.

دیفرانسیل جلو و تنفس طبیعی موتور از جمله مشخصات فنی اصلی این خودروهای قدرتمند است. اگر شما صاحب یکی از کیا سورنتوهای موجود در کشورمان باشید،‌ حتماً بهتر با مشخصات فنی آن آشنایی دارید.

همچنین از مشکلات فنی که ممکن است برای این ماشین ایجاد شود، اطلاع دارید. اگرچه کیا سورنتو یک ماشین رده بالا و قوی است، اما در هر صورت ممکن است در جریان اشتباهات و حوادث رانندگی، دچار نقص فنی شود. بنابراین وجود تعمیرگاه متخصص در تعمیر موتور سورنتو اهمیت پیدا می‌کند.

قیمت کیا سورنتو 2021 مشخصات کیا سورنتو جدید تازه های خودرو مجله خودرو بهترین شاسی بلند محصولات جدید کیا موتورز معرفی شاسی بلند

کیا سورنتو یک ماشین خارجی است که سیستم فنی متفاوتی نسبت به خودروهای ساخت داخل دارد. بنابراین در صورت بروز نقص فنی برای این ماشین، نمی‌توان آن را در دست هر تعمیرگاهی قرار داد.

معرفی موتورهای مختلف خودروی سورنتو در ایران

شرکت اطلس خودرو ، نمایندگی کیا موتور در ایران ، فروش ویژه کیا اپتیما هیبریدی ، قیمت کیا اپتیما ، مشخصات فنی اپتیما هیبریدی ، شرایط فروش کیا اپتیما ، مشخصات کیا سورنتو 2018 ، قیمت کیا سورنتو ، شرایط فروش کیا سورنتو ، کیا سورنتو ۲۰۱۸ ، شرایط فروش اطلس خودرو

تا به امروز، سه نسل از خودروهای کیا سورنتو وارد کشورمان شده‌اند. این سه نسل ویژگی‌های متفاوتی دارند که می‌توان آن‌ها را به صورت زیر بررسی کرد:

  • نسل اول کیا سورنتو با کد «BL»

این نسل تولید سال ۲۰۰۸ بود که از موتور ۸ سیلندر ۳۳۰۰ سی‌سی بهره می‌گرفت. لازم به ذکر است که موتور این نسل از کیا سورنتو با موتور خودرو آزرا یکی هستند. این مدل از خودروهای سورنتو با مشکل تاب برداشتن سیلندر روبه‌رو است. هرز شدن پیچ‌های سرسیلندر و وجود کمپرس در مدار آب نیز از دیگر مشکلات فنی رایج در آن‌ها هستند. بنابراین این مدل از کیا سورنتو نیاز به اورهال و بازسازی دارد.

  • نسل دوم کیا سورنتو با کد «XM»

نسل دوم کیا سورنتو محصول سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۴ این کمپانی بودند. این مدل سورنتو به یک پیشرانه‌ی  سیلندر سه و نیم لیتری مجهز است. همچنین از حجم موتور ۳۵۰۰ سی‌سی بهره می‌گیرد. این خودرو هنوز هم طرفداران بسیاری زیادی دارد؛ چراکه یک ماشین بسیار سریع و قدرتمند محسوب می‌شود. اما از جمله مشکلات فنی رایج در آن می‌توان به مشکلات یاتاقان، میل‌لنگ و سرسیلندر آن هستند.

  • نسل سوم کیا سورنتو با کد «UM»

نسل سوم کیا سورنتو محصول سال‌ ۲۰۱۵ این کمپانی است. این مدل در دو تیپ GT-Line و معمولی وارد بازار کشورمان شد. این دو تیپ در گرافیک داخلی چراغ‌ها، سپر و مه‌شکن با هم تفاوت داشتند. این مدل از موتور ۴ سیلندر تتا بهره می‌گیرد. مشکلات مربوط به افت بالانسر، اُفت فشار روغن و یاتاقان زدن از جمله مشکلات رایج در این مدل هستند.

 

بنابر ویژگی‌های کلی و نواقص فنی کلی سه نسل سورنتو، می‌توان به تعمیرات تخصصی آن پی برد. چراکه سونتو یک ماشین قوی است و باید مشکلات فنی نامبرده در آن به درستی برطرف شود. به همین خاطر تعمیرگاه سورنتو باید یک تعمیرگاه کاملاً تخصصی باشد.

خودرو بدون روغن شاتون زدن چیست عوارض کم بودن روغن موتور دلایل یاتاقان زدن موتور خسارت زدن به ماشین هزینه تعمیر خودرو وظایف روغن موتور دلایل بریدن میل لنگ

هزینه تعمیر موتور کیا سورنتو در تهران

اگر بخواهیم هزینه تعمیرات کیا سورنتو در تعمیرگاه تخصصی کیا را بررسی کنیم، این بررسی به نوع خرابی خودرو بستگی دارد. بنابراین نمی‌توان یک قیمت مشخص برای تعمیرات سورنتو در نظر گرفت. اما معمولاً خرابی موجود در موتور خودروها، هزینه‌ بالاتری به نسبت سایر خرابی‌ها دارد. بنابراین در اینجا صرفاً به هزینه تعمیرات موتور کیا سورنتو می‌پردازیم. این هزینه‌ها برحسب تجربه تکنسین‌های کارتل به صورت زیر ارزیابی شده است:

  • هزینه تعمیر موتور یاتاقان زده سورنتو چهار سیلندر حدود ۳۰ ملیون تومان است.
  • هزینه تعمیر موتور شاتون زده سورنتو چهار سیلندر حدود ۵۰ ملیون تومان است.
  • هزینه تعمیر موتور یاتاقان زده سورنتو شش سیلندر حدود ۴۰ ملیون تومان است.

شاید بنظر برسد که دستمزد تعمیر موتور sorento برای مشکلات موتور این خودرو تا حدودی بالا است. اما این هزینه‌ها را می‌توان حداکثر هزینه تعمیرات این خودروها در نظر گرفت.

کارستان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.