سالاد زیتون ؛ یک پیش غذای خوشمزه

0

سالاد زیتون یکی از انواع سالادهای سرد است که از ترکیب زیتون با گوجه فرنگی، جعفری، پیازچه، روغن زیتون و آبلیمو تهیه می‌شود و طعم بی‌نظیری دارد.

 طرز تهیه سالاد زیتون  آموزش تهیه سالاد  طرز تهیه سالاد خوشمزه  مجله آشپزی  کتاب آشپزی  نکات ریز آشپزی  فوت و فن آشپزی  آشپزی ساده سریع  طرز تهیه پیش غذا

کارستان: سالاد‌ها یکی از محبوب‌ترین و متنوع‌ترین ترکیبات غذایی در سراسر جهان هستند که بیش‌تر به عنوان پیش غذا سرو می‌شوند؛ اما خیلی از آن‌ها به دلیل ترکیباتی که دارند، می‌توانند به عنوان غذای اصلی نیز مورد استفاده قرار بگیرند. سالاد‌ها از ترکیب سبزیجات مختلف همراه با چاشنی‌هایی مثل سرکه، سس، نمک، فلفل، آب‌لیمو، آب‌غوره و… تشکیل می‌شوند که معمولاً به صورت سرد سرو می‌شوند و ممکن است علاوه‌بر سبزیجات مواد غذایی دیگری مانند تخم مرغ، حبوبات پخته، گوشت، پنیر و… نیز به آن‌ها اضافه شود که در این صورت ارزش غذایی‌شان بیش‌تر می‌شود و می‌توان آن را به عنوان غذای اصلی نیز میل کرد.

سالاد زیتون یکی از انواع سالاد‌های سرد است که در ترکیبات آن از زیتون، گوجه، روغن زیتون، گردو، آبلیمو، سبزیجات و… استفاده شده است. این سالاد به دلیل داشتن گردو و زیتون در ترکیباتش بسیار مقوی است؛ همچنین برای گیاه خواران و افرادی که رژیم‌های غذایی دارند، یک وعده غذایی سالم و کامل محسوب می‌شود. در ادامه این مطلب طرز تهیه سالاد زیتون همراه با نکات مهم و فوت و فن‌های مربوط به تهیه آن تقدیم به شما کاربران گرامی خواهد شد.

مواد لازم برای تهیه سالاد زیتون

زیتون سبز بدون هسته: ۱ لیوان

گوجه فرنگی بزرگ: ۱ عدد

جعفری: ۵ شاخه

پیازچه: ۳ عدد

روغن زیتون: ۴ قاشق غذاخوری

گردو: نصف پیمانه

رب انار: ۲ قاشق غذاخوری

آبلیمو: ۲ قاشق غذاخوری

نمک و پاپریکا: به میزان لازم

نکات مربوط به مواد اولیه

نکات مربوط به زیتون

 طرز تهیه سالاد زیتون  آموزش تهیه سالاد  طرز تهیه سالاد خوشمزه  مجله آشپزی  کتاب آشپزی  نکات ریز آشپزی  فوت و فن آشپزی  آشپزی ساده سریع  طرز تهیه پیش غذا

زیتون یکی از خوشمزه‌ترین و مفیدترین خوردنی‌های همراه با غذاست که لذت غذا خوردن را چندین برابر می‌کند و از ارزش غذایی بالایی برخودار است. زیتون سیاه به دلیل داشتن ویتامین آ می‌تواند سلامتی چشم و بینایی را بهبود ببخشد. برخی مطالعات دانشمندان نشان داده است که خوردن زیتون سیاه موجب تسکین برخی درد‌ها در مفاصل می‌شود. زیتون سیاه حاوی برخی خواص ضد التهاب قوی است که می‌تواند از بیماری‌های قلبی عروقی جلوگیری کند. مصرف زیتون سیاه به طور منظم می‌تواند به تنظیم سطح قند خون کمک کند.

حال که با برخی خواص زیتون آشنا شدید، ممکن است این سوال برای‌تان پیش بیاید که اگر زیتونی که خریده‌اید تلخ بود، چطور باید تلخی آن را بگیرید؟

همه انواع زیتون‌ها تلخ هستند که راه از بین بردن تلخی آن شستشوی چندباره آن‌ها با آب است؛ یعنی اینکه زیتون‌ها را سه تا چهار بار باید بشویید. سپس بعد از هر بار شستن در آب نمک بخوابانید تا طعم مطلوبی به دست بیاورد. پس از اینکه تلخی زیتون‌ها از بین رفت، دوباره آن‌ها را در آب نمک که مقدار شوری آن مطابق میل شماست، بریزید؛ سپس روی زیتون‌ها ۲ قاشق روغن زیتون و یک قاشق گل‌پر بریزید و در جای خنک به غیر از یخچال نگه دارید.

نکات مربوط به روغن زیتون

طرز تهیه ازمه ترکی آموزش غذای خونگی آموزش غذای ترکیه ای طرز تهیه پیش غذا آشپزی ساده سریع مجله آشپزی کتاب آشپزی

روغن زیتون به دلیل ارزش غذایی بالایی که دارد، در رژیم غذایی بسیاری از افراد از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. اما از آنجا که قیمت روغن زیتون خالص بالاست، معمولاً در هنگام عرضه در بازار با روغن‌های معمولی مخلوط می‌شود. درنتیجه از کیفیت آن کاسته می‌شود؛ بنابراین کسانی که به دنبال خرید روغن زیتون هستند، اغلب می‌پرسند که چطور روغن زیتون اصل را تشخیص بدهیم. البته تشخیص خالص بودن روغن زیتون کار چندان ساده‌ای نیست. با این حال کارشناسان برای تشخیص روغن زیتون اصل سه روش را به شرح ذیل ارائه داده‌اند:

۱- برای انتخاب روغن مرغوب بهتر است که اول آن را ببویید. روغن زیتون خوب باید بوی میوه زیتون، سیب یا علف تازه بدهد که مربوط به نوع زیتون یا زمان برداشت آن است؛ بنابراین اگر بوی فلز احساس کردید، بدانید که روغن نامرغوب یا فاسد است.

۲- روش دوم برای تشخیص روغن زیتون اصل این است که آن را بچشید. اگر ۱ قاشق روغن زیتون را در دهان خود بریزید و در دهان بچرخانید و با استشمام هوا آن را فرو بدهید، باید بعد از چند لحظه در گلوی خود تلخی و تندی شدیدی احساس کنید. به نحوی که گلوی شما بسوزد. در بعضی موارد افراد به دلیل تندی بیش از حد روغن به سرفه می‌افتند. درست پس از ۱ دقیقه مزه تلخی و تندی از بین می‌رود و خوشمزه می‌شود. ضمن اینکه فرد با خوردن این روغن در دهان خود احساس چربی نمی‌کند. با خوردن روغن زیتون اصل در ابتدای زبان احساس شیرینی و در انتهای آن احساس تلخی و سوزش خواهید داشت.

۳- روش بعدی برای تشخیص روغن زیتون اصل رنگ آن است. رنگ روغن زیتون باید زرد مایل به سبز باشد. البته رنگ روغن زیتون معیار مناسبی برای تعیین کیفیت روغن نیست؛ زیرا به‌راحتی می‌توان در آن تقلب کرد.

طرز تهیه سالاد زیتون

۱ ـ ابتدا زیتون‌ها را از وسط به دو قسمت مساوی تقسیم کنید و داخل کاسه سالاد بریزید.

۲ ـ گوجه فرنگی را به صورت نگینی خرد کنید و به زیتون اضافه کنید.

۳ ـ پیازجه و جعفری را خرد کنید، به اندازه‌ای که آب سبزی خارج نشود؛ سپس به کاسه سالاد اضافه کنید.

۴ ـ گردوی خرد شده را به مواد سالاد اضافه کنید؛ سپس روغن زیتون، آبلیمو، نمک، پاپریکا و رب انار ملس را که با کمی آب جوش آن را رقیق کرده‌اید، به مواد سالاد اضافه کنید و خوب هم بزنید تا طعم‌ها کاملا با هم مخلوط شوند. سالاد زیتون خوشمزه و دلچسب شما در این مرحله آماده است. می‌توانید ظرف سالاد را به مدت بیست دقیقه داخل یخچال بگذارید تا مزه‌ها با هم مخلوط شوند؛ سپس آن را سرو کنید، نوش جان.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.