دستگیری سارق حرفه ای و کلاهبردار خرید خودرو با چک های مسروقه

0

فرمانده انتظامی البرز از دستگیری یک سارق حرفه ای و سابقه دار با ۳۰ فقره سرقت طلا و کلاهبرداری با چک های مسروقه در شهرستان کرج خبر داد.

سردار عباسعلی محمدیان گفت: کارآگاهان اداره عملیات ویژه پلیس آگاهی استان با انجام اقدامات اطلاعاتی ردپای یکی از سارقان سابقه دار استان را در سرقت‌های با شیوه گردنبندقاپی مشاهده و دستگیری او را در دستورکار خود قرار دادند.

او گفت: علی رغم نقل مکان دائم متهم برای عدم شناسایی و دستگیری، کارآگاهان با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی مخفیگاه او در شهر تهران شده و با دریافت نیابت قضائی در اقدام غافلگیرانه او را دستگیر کردند.

سردار محمدیان می گوید: متهم در تحقیقات تکمیلی به ۳۰ فقره سرقت در شهر کرج با شیوه گردنبند قاپی با استفاده از خودرو و موتوسیکلت‌های مختلف اقرار کرد.

او  گفت: تاکنون ۲۰ نفر از مال باختگان شناسایی شده و تلاش برای شناسایی سایرین ادامه دارد.

سردار محمدیان گفت: متهم پس از تکمیل تحقیقات برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

کلاهبرداری از طریق خرید خودرو با چک‌های مسروقه

جانشین فرمانده انتظامی البرز از دستگیری یک کلاهبردار حرفه‌ای در عملیات برون استانی کارآگاهان پلیس آگاهی استان خبر داد و گفت: این متهم با چک‌های مسروقه اقدام به خرید خودرو کرده و متواری می‌شد.

سرهنگ محمد معظمی گودرزی گفت: در پی ارجاع چند فقره پرونده کلاهبرداری با شیوه خرید خودرو با چک مسروقه، بررسی موضوع در دستورکار اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی قرار گرفت.

او گفت: بررسی‌های اولیه حاکی از این بود که متهم با شناسایی فروشندگان خودرو با چرب زبانی و اقدامات متقلبانه ابتدا اقدام به جلب اعتماد مالباختگان کرده و سپس با چک‌های مسروقه خودرو‌ها را خریداری کرده و متواری می‌شد.

سرهنگ گودرزی می گوید: کارآگاهان با انجام اقدامات پلیسی-اطلاعاتی موفق به رد زنی تحرکات متهم در استان‌های تهران، زنجان و اصفهان شدند و با دریافت نیابت قضائی نامبرده را در یک عملیات غافلگیرانه در شهرستان شهریار استان تهران دستگیر و به پلیس آگاهی البرز منتقل کردند.

او گفت: تاکنون متهم به هفت فقره کلاهبرداری از این طریق به ارزش ۲۰ میلیارد ریال اعتراف کرده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.