ماسک های خونگی ضدجوش و لک

0

استفاده از ماسک‌های صورت یکی از موارد مهمی است که باید در روتین هفتگی مراقبت از پوست خود آن را حتما بگنجانید. در مطلب زیر با طرز تهیه ۵ ماسک خانگی برای پوست‌های چرب آشنا می‌شوید.

ماسک خونگی ضدجوش و لک انواع ماسک صورت بهترین ماسک صورت درمان جوش و لک صورت آشپزی مجله آشپزی کتاب آشپزی مجله سلامت طب سنتی
ماسک‌های خانگی را با موادی که اصولا در هر خانه‌ای پیدا می‌شود می‌توان درست کرد. نکته مهم این است که ابتدا نوع پوست خود را بشناسید و سپس ماسک مناسب آن را بزنید تا بهترین نتیجه را بگیرید. در ادامه با طرز تهیه و نحوه مصرف 5 ماسک خانگی برای پوست‌های چرب و مستعد جوش آشنا شوید.

۱- ماسک زردچوبه و عسل

مواد لازم: زردچوبه نصف قاشق چایخوری، عسل یک تا دو قاشق سوپخوری

طرز تهیه و نحوه مصرف: مواد را در یک کاسه مخلوط می‌کنیم تا خمیر درست شود. خمیر را به‌آرامی روی صورت خود ماساژ دهید. ۱۰ دقیقه روی پوست بماند و سپس با آب گرم بشویید.

موارد مصرف: مناسب پوست چرب برای رفع لک صورت (هایپرپیگمانتاسیون) نیز مؤثر است. منظور از لک تیرگی پوست است که بر اثر جوش، پیری یا آفتاب به وجود می‌آید.

۲- ماسک موز و عسل

موز برای پوست‌های چرب فوق‌العاده است و در واقع خاصیت لایه‌برداری ملایم دارد. هنگامی که با عسل مخلوط شود، پوست را به طرز چشمگیری درخشان می‌کند.

۳- ماسک دارچین و عسل

مواد لازم: عسل ۲ قاشق چایخوری، دارچین یک قاشق چایخوری

نحوه مصرف: اول پوستتان را با آب گرم بشویید و با حرکات ضربه‌ای خشک کنید. مواد را به‌خوبی مخلوط کنید تا خمیری یکدست به دست آید. اگر در حال حاضر روی صورتتان جوش دارید، می‌توانید این ماسک را  فقط روی نواحی جوش‌دار بزنید. اجازه دهید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه ماسک روی صورتتان بماند. سپس صورتتان را بشویید و با حرکات ضربه‌ای خشک کنید.

۴- ماسک کنترل چربی و آبرسان

مواد لازم: گل بابونه خشک‌شده یک قاشق سوپخوری، خاک رس یک قاشق سوپخوری، آب دو قاشق سوپخوری

طرز تهیه و نحوه مصرف: مواد را با هم ترکیب کنید تا یک خمیر درست شود. آن را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی صورت و گردن خود قرار دهید. سپس صورتتان را با آب گرم بشویید.

۵- ماسک ضدجوش جوش شیرین

مواد لازم: جوش شیرین ۲ قاشق غذاخوری، آب ۲ قاشق غذاخوری، آبلیمو یک قاشق چایخوری

طرز تهیه و نحوه مصرف: مواد را به‌خوبی با هم ترکیب کنید. خمیر را روی نواحی آکنه‌دار صورت قرار بدهید. ۱۰ تا ۱۵ دقیقه زمان بدهید تا این ترکیب باکتری‌ها را از بین ببرد. سپس صورتتان را با آب گرم بشویید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.