آموزش انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۱

0

انتخاب رشته کنکور سراسری سال ۱۴۰۱ از عصر دوشنبه_ هفدهم مردادماه_ تا شنبه _بیست و دوم مردادماه_ در سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org در دسترس قرار خواهد گرفت. دانلود ویژه‌نامه راهنمای انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۱ و زمان انتشار دفترچه راهنمای کنکور ۱۴۰۱ مورد توجه کاربران فضای مجازی است.

انسان در مسیر زندگی خود با چالش‌های فراوانی روبه‌رو می‌شود که در برخی از آن‌ها انتخاب‌های سرنوشت‌سازی وجود دارد. یکی از چالش‌های پیش‌روی هر انسانی انتخاب رشته تحصیلی و شغل مناسب است که در آینده فرد بسیار تأثیر گذار است؛ این روزها با اعلام نتایج اولیه آزمون سراسری ۱۴۰۱ به مرحله انتخاب رشته کنکور رسیده‌ایم که برای تمام داوطلبان و خانواده‌های آن‌ها بسیار حائز اهمیت بوده و سرنوشت‌ساز است.

آمار بیکاری فقر و بیکاری در ایران تورم و اقتصاد پیدا کردن شغل در ایران شغل های پردرآمد مهم ترین اخبار اقتصادی پایان نامه دانشجویی آمار بیکاران دانشگاه بیکارترین رشته ها در ایران

انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۱ چگونه است؟

داوطلبان آزمون سراسری ۱۴۰۱ برای انتخاب رشته ابتدا باید به درگاه سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org مراجعه کنند. در ابتدا باید کارنامه و دفترچه راهنمای انتخاب رشته توسط داوطلبان از درگاه اطلاع‌رسانی سایت سنجش دریافت شود و سپس براساس رتبه و نمره کل هر زیرگروه مربوط به رشته موردنظرشان، کد رشته مورد علاقه خود را انتخاب و در فرم پیش‌نویسی که در انتهای دفترچه قرار دارد، بر اساس علاقه، شرایط و ضوابط وارد کنند.

رتبه اول انسانی کنکور 99 رتبه اول تجربی کنکور 99 رتبه اول ریاضی کنکور 99 نفرات برتر کنکور سازمان سنجش بهترین دانشگاه های جهان دانستنی های جدید دانستنی های روانشناسی دانستنی های علمی اقتصاد ایران بهترین روانشناس

نکات مهم انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۱

  • در این مرحله هر داوطلب می‌تواند ۱۵۰ کد رشته محل را از تمام دوره‌های مجاز به انتخاب و تمام رشته‌هایی که صرفاً با سوابق تحصیلی پذیرش می‌شود را انتخاب کند.
  • افرادی که در آزمون سراسری ۱۴۰۱ ثبت‌نام نکرده‌اند نیز می‌توانند در رشته‌هایی که صرفاً با سوابق تحصیلی پذیرش می‌شود، ثبت‌نام کنند.
  • در وارد کردن کد رشته ترتیب مهم است و هر داوطلب باید بر اساس علاقه، موقعیت جغرافیایی، شرایط دانشگاه و توان مالی رشته‌های مد نظر خود را اولویت‌بندی کند.
  • انتخاب چهار رشته پزشکی، دندان‌پزشکی، داروسازی و دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی نیز در همین فرم انجام می‌شود.
  • توصیه می‌شود، پیش از تکمیل نهایی فرم حتماً با خانواده یا مشاور تحصیلی خود مشورت کنید؛ علاوه بر آن می‌توانید با مراجعه به بخش انتخاب رشته مجازی که در صفحه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش قرار دارد، شانس قبولی در هر رشته را محاسبه کنید.
  • توصیه می‌شود که انتخاب رشته را در با دقت و مدیریت زمان انجام دهید و وارد کردن کد رشته را به روزها و ساعات پایانی موکول نکنید.
  • کاربران تا زمانی که به اینترنت متصل هستند و یا صفحه مرورگرشان باز است، می‌توانند نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته اقدام کنند.
  • پس از درج کد رشته محل‌های نهایی شده در درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش و بررسی نهایی آن‌ها، رسید ۱۵ رقمی برای شما ارسال می‌شود.
  • توجه داشته‌باشید که اطلاعات فردی، رسید انتخاب رشته و کد رهگیری را نباید در اختیار کسی قرار دهید.

دانلود ویژه‌نامه راهنمای انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۱

سازمان سنجش نسب به «ویژه‌نامه راهنمای انتخاب رشته آزمون سراسری ۱۴۰۱» را منتشر کرد؛ شما می‌توانید این ویژه‌نامه را از اینجا دانلود کنید.

زمان انتشار دفترچه راهنمای کنکور ۱۴۰۱

دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون سراسری ۱۴۰۱ جمعه _چهاردهم مردادماه_ منتشر می‌شود.

زمان انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۱

زمان انتخاب رشته داوطلبان از عصر دوشنبه_ هفدهم مردادماه_ تا شنبه _بیست و دوم مردادماه_ خواهد بود؛ ضمن اینکه سامانه راهنمای انتخاب رشته مجازی نیز روز پنجشنبه _سیزدهم مردادماه_ فعال خواهد شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.