بازیگران سریال زخم و خنجر + بیوگرافی و عکس

0

سریال زخم و خنجر به کارگردانی و نویسندگی حسین گنج خانی  و تهیه‌کنندگی محسن خرم‌دره در ایام محرم 1401 از تلویویزیون پخش می‌شود. گنج خانی پیش از این در سریال ما چند نفر ایفای نقش کرده بود و کارگردانی فیلم سینمایی هورام را نیز برعهده داشته است.

شما در این نوشتار تکراتو  علاوه بر بیوگرافی بازیگران سریال زخم و خنجر ، می‌توانید عکس های بازیگران سریال زخم و خنجر را نیز مشاهده کنید.

بازیگران سریال زخم و خنجر

تصویربرداری سریال تلویزیونی «زخم و خنجر» از سال گذشته در شهر کاشان آغاز شده بود. البته این مجموعه لوکیشن‌های متعددی دارد و بخش‌هایی از این سریال نیز در شهرهای یزد، قم و شهرک سینمایی غزالی در تهران تصویربرداری شده است.

جعفر دهقان، حبیب دهقان‌نسب، خسرو شهراز، محسن خرم‌دره، بهراد خرازی، سعید رضایی، شهاب شادابی، میرنادر مظلومی، سلمان فرخنده، زهره حمیدی، سعیده عرب، عباس موحدی، پانته‌آ کی‌قبادی، باران شادپوری، الهام ذوالفقاریان، پریسا صبورنژاد، پریسا غیاثوند، پوریا خشابی‌زاده، محمدعلی دینی، رحیم مهدی‌خانی، فرزاد حسن‌خانپور، فرزاد درویشی، امیرحسین موحدی، پرنیا شفیعیان، عاطفه اکبری، نازنین زراسوندی بازیگران سریال زخم و خنجر هستند. در ادامه به بیوگرافی بازیگران سریال زخم و خنجر می‌پردازیم.

جعفر دهقان

 

جعفر دهقان در بیست و یکم فروردین ماه سال ۱۳۳۹ در نظرآباد به دنیا آمد. او دارای مدرک دیپلم از هنرستان فنی است. دهقان با بازی در نقش‌ ماکسیمیلیانوس در سریال مردان آنجلس به کارگردانی فرج‌الله سلحشور به چهره ای شناخته شده تبدیل شد. وی متاهل و صاحب دو فرزند، به نام‌های سروش و سحر است.

جعفر دهقان فعالیت هنری خود را از ۱۵ سالگی، با بازی در گروه تئاتر مرکز رفاه بازی آغاز کرد و در سال ۱۳۶۰کارش در حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد. وی در 21 سالگی با بازی در فیلم توجیه به کارگردانی منوچهر حقانی‌پرست وارد دنیای بازیگری سینما شد.

جعفر دهقان در جشنواره فجر سال ۱۳۷۲، توانست سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش دوم مرد را برای نقش‌‌آفرینی در فیلم حماسه مجنون به دست آورد. زمانی که او فنون رزمی خود را در فیلم‌هایی از همچون یاس‌های وحشی و شیرهای جوان به نمایش گذاشت مورد تحسین قرار گرفت.

شهاب شادابی

بیوگرافی شهاب شادابی خودرو بازیگران ماشین بازیگران ایرانی اخبار بازیگران اینستاگرام بازیگران ازدواج بازیگران عکس جدید بازیگران

شهاب شادابی در سال ۱۳۶۳ در تهران به دنیا آمد. او دانش‌آموخته‌ی مقطع کارشناسی حرفه‌‌ای مدیریت دیپلماسی است و سه مدرک از پروسافت در زمینه طراحی صفحات وب دارد.

شادابی به ورزش علاقه‌مند است و سابقه بازی در سطح حرفه‌ای بسکتبال را دارد و همچنین در رشته های رزمی و فیتنس هم کار کرده است. او به عنوان مدل در صنعت مدلینگ هم فعالیت می‌کند.

شهاب شادابی برای ورود به بازیگری در کلاس های استاد سمندریان شرکت کرده است. او موفقیت خود در حرفه‌ی بازیگری را مدیون محمود معظمی می‌داند.

شادابی در سریال‌های زاویه هفتم، شاید برای شما اتفاق بیفتد، کیمیا، سایبر و فاخته نقش‌آفرینی کرده است. او همچنین در سینما در فیلم های لینا و توچال و فرشتگان قصاب به ایفای نقش پرداخته است.

شهاب شادابی درباره‌ی مدلینگ شدنش گفته است: «هیچ وقت آرزو و فکر مدل شدن را در سر نداشتم. همه چیز اتفاقی بود. اینجاست که می گویند شانس یک بار به در خانه هر کسی می آید و باید آن لحظه خانه باشی، چند سال پیش توسط یکی از دوستانم به یک مراسم در خارج از کشور دعوت شدم و در این مراسم طراحان بزرگ و افرادی که در کار دیزاین بودند نیز شرکت داشتند، در همین مهمانی بود که از طرف شرکت زارا دعوت به همکاری شدم.»

زهره حمیدی

بیوگرافی زهره حمیدی همسر زهره حمیدی بیوگرافی بازیگران بهترین بازیگران ایرانی اینستاگرام بازیگران عکس جدید بازیگران مجله سینما

در ادامه‌ی زندگینامه بازیگران سریال زخم و خنجر می‌رسیم به زهره حمیدی که متولد هشتم اردیبهشت ماه سال 1336 در اراک است. او دارای دیپلم اقتصاد بوده و دو سال مدیر یک مهدکودک خصوصی بوده است. او از سال 1371 با ایفای نقش در فیلم دلاوران کوچه دلگشا به کارگردانی حسن هدایت، بازیگری در سینما را آغاز کرد.

وی 16 سالگی ازدواج کرد و در 22 سالگی مادر 4 فرزند است؛ دو دختر به نام های بیتا، مهتا و دو پسر حمید و حامد. البته حامد پسر زهره حمیدی در 27 سال

حبیب دهقان‌نسب

بیوگرافی حبیب دهقان نسب همسر حبیب دهقان نسب اخبار بازیگران عکس جدید بازیگران ازدواج بازیگران اینستاگرام بازیگران بیوگرافی بازیگران

بیوگرافی بازیگران سریال زخم و خنجر را با حبیب دهقان نسب ادامه می‌دهیم، ایشان در هفدهم تیر ماه سال ۱۳۲۸ در شیراز به دنیا آمد. او برای عشقی که به بازیگری دارد، در رشته‌ی بازیگری و کارگردانی تئاتر در دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران به تحصیل پرداخت. او از سال 1346 کار هنری خود را از نمایش‌های تئاتر و رادیو شیراز آغاز کرد و آن را تا سال ۱۳۵۲ ادامه داد.

اولین حضور دهقان‌نسب در سینما، ایفای نقش در فیلم شرایط عینی (۱۳۶۶) بود. اما در تلویزیون با بازی در سریال در پناه تو به شهرت رسید. نقش‌آفرینی وی در فیلم سفر به چزابه و نسل سوخته مورد توجه منتقدین سینما قرار گرفت و تحسین آن‌ها را برانگیخت.

از نقش‌آفرینی‌های ماندگار و مهم او می‌توان به سریال‌ خواب و بیدار به کارگردانی مهدی فخیم‌زاده و مجموعه‌های امام علی و مختارنامه ساخته‌ی داوود میرباقری اشاره کرد.

حبیب دهقان‌نسب سال‌هاست متاهل است و یک دختر به نام آزاده دارد. او بازنشسته وزارت فرهنگ و ارشاد واحد تئاتر بوده و هم‌اکنون در شهرک اکباتان تهران زندگی می‌کند و از همکاران و کتابداران کتابخانه بلوک دو، فاز دو اکباتان است.

سعید رضایی

سعید رضایی در یازدهم دی ماه سال 1359 در تهران و در یک خانواده 5 نفره به دنیا آمد. او دانش‌آموخته‌ی رشته تئاتر از دانشگاه آزاد تهران مرکز است. وی فرزند کوچک خانواده بوده و یک برادرو خواهر بزرگتر به نام‌های سیروس و لیلا دارد. پدرش بازاری بوده و سال 83 به علت سکته مغزی درگذشت، و مادرش خانه دار است. او ورزش را حرفه‌ای دنبال کرده و در چندین دوره قهرمان رشته بوکس شده است.

رضایی فعالیت هنری خود را از کلاس های استاد سمندریان آغاز کرد. او زیر نظر استادانی چون اسماعیل شنگله و مهدی فخیم زاده دوره‌ها‌ی بازیگری را گذراند و تا جای در این زمینه پیش رفت که در حال حاضر علاوه بر بازی در فیلم‌ها و سریال‌های مختلف به تدریس بازیگری مشغول است.

اولین سریال که رضایی در آن بازی کرد، ساختمان 85 به کارگردانی مهدی فخیم زاده بود، او در این مجموعه در نقش زنی به نام ژانت به ایفای نقش پرداخت.

سعید رضایی پس سال‌ها تلاش و ایفای نقش در نمایش‌های مختلف، توانست جایزه بهترین بازیگر تئاتر جشنواره آیین های سنتی را از دست استاد عزت الله انتظامی دریافت کند. او همچنین عنوان بهترین بازیگر در جشنواره کانون‌ها را نیز در کارنامه هنری خود دارد.

سعید رضایی از علاقمندان فیلم های کارگردان مطرح آمریکایی کریستوفر نولان است. رضایی از خرید کردن، به ویژه خرید لباس و کفش بسیار لذت می‌برد و اوقات فراغت خود را با دوچرخه سواری، شنا، سوار کاری و دیدن فیلم و سریال سپری می‌کند.

خسرو شهراز

 

در ادامه‌ی بیوگرافی بازیگران سریال زخم و خنجر می‌رسیم به خسرو شهراز که در یکم فروردین ماه سال 1330 در کرمانشاه متولد شده است. شهراز تحصیلات خود را در رشته برق در هنرستان صنعتی کرمانشاه به پایان رساند و سپس با نقل مکان به تهران فعالیت‌های هنری خود را آغاز کرده است.

وی بازیگر باتجربه و توانمند عرصه تئاتر بوده که سالیان سال است در نمایش‌های مختلف و نقش‌های متفاوتی بازی هنر خود را به نمایش گذاشته است.

شهراز سال 1378 در فیلم «چریکه هورام» به کارگردانی فرهاد مهران فر به ایفای نقش پرداخت و پس از آن در «خیابان هشتم» ساخته علی رضا امینی در کنار بازیگران مطرحی همچون ترانه علیدوستی ، حامد بهداد و صابر ابر خوش درخشید.

خسرو شهراز که عنوان پرکارترین بازیگر جشنواره سی و دوم تئاتر فجر را در کارنامه‌ی هنری خود دارد، در آخرین نقش آفرینی سینمایی خود در کنار بازیگران مشهوری چون حمید فرخ نژاد ، بابک حمیدیان و مینا ساداتی در فیلمی با نام «هیهات» بازی کرده است.

پانته‌آ کی‌قبادی

پانته‌آ کی‌قبادی در هشتم مرداد ماه سال ۱۳۵۳ در تهران به دنیا آمد. وی بازیگر سینما و تلویزیون اهل ایران است. او بازیگری را از تلویزیون و با نقش‌آفرینی در ر سریال آمین به کارگردانی مهدی صفوی، منوچهر هادی و بهرنگ توفیقی آغاز کرد.

کی‌قبادی سال‌هاست که با امیر صائمی ازدواج کرده و حاصل زندگی مشترک آن‌ها یک دختر به نام ستایش است که متولد 1375 بوده و دانش‌آموخته‌ مهندسی پزشکی است.

پانته‌آ کی‌قبادی در فیلم‌ها و سریال‌های بسیاری بازی کرده است. از مهم‌ترین آثار او می‌توان «بهترین نقش زندگی»، «محکومین»، «گمشدگان»، «ایستاده در غبار»، «چهارشنبه»، «دو عروس»، «پر سفید»، «در مدت معلوم»، «شاهگوش»، «بلوک ۹ خروجی ۲»، «قدم زدن در بهشت» و «سه پنج دو» را نام برد.

سلمان فرخنده

سلمان فرخنده در سال 1361 در شیراز به دنیا آمد. او دارای مدرک کارشناسی رشته بازیگری و کارگردانی تئاتر است. وی از اواخر دهه هشتاد در تئاتر مشغول بازی است. فرخنده اولین بار به صورت حرفه‌ای در نقش اکبر کاظمی، در فیلم سینمایی «50 قدم آخر» به کارگردانی کیومرث پوراحمد وارد دنیای بازیگری سینما شد.

فرخنده یک ویژگی خاص دارد، آن هم صدای بم و منحصر بفرد او بوده که یکی از شاخصه های وی در ایفای نقش‌هاست. این بازیگر پرتلاش در سریال های آسپرین و آشوب و سرگشته نقش‌آفرینی کرده است. آخرین بازی او در تلویزیون، سریال پربیننده‌ی بچه مهندس بود که از شبکه دو پخش شد، او که در این مجموعه نقش هادی همت یکی از مربیان پروشگاه را برعهده داشت.

سلمان فرخنده ازدواج کرده است و همسرش میترا مومنی بازیگر تئاتر است.

بهراد خرازی

 

در پایان زندگینامه بازیگران سریال زخم و خنجر می‌رسیم به بهراد خرازی، وی زاده‌ی ششم اسفند ماه سال ۱۳۵۲ است. به گفته خودش زندگی پر فراز و نشیبی داشته و پس از چند کار موفق در تلویزیون، مدتی برای کاری غیر از بازیگری به کشور روسیه رفته و بعد از چند سال دوباره به ایران بازگشته و بازیگری را از گرفته است.

نقش‌آفرینی در مجموعه‌های سیب خنده و مجید دلبندم از کارهای شاخص او در دهه هفتاد است، او در سریال مجید دلبندم در کنار بازیگران محبوب و مشهوری همچون زیبا بروفه، مجید صالحی و یوسف تیموری هنر نمایی کرده بود.

داستان سریال زخم و خنجر

شخصی به نام عطا در اوایل دوره حکومت رضا خان، در روستای خنداب، از زندان آزاد می‌شود و به کمک و همراهی نوچه‌هایش مانع از برگزاری مراسم عزاداری محرم در این روستا می‌شود.

بازیگران سریال زخم و خنجر

میان عطا و اهالی روستا مشاجره و اختلاف‌هایی به وجود می‌آید که باعث می‌شود پهلوان حیدر که چله‌نشین پسر شهیدش است وارد میدان شود. در این بین اتفاقاتی جدیدی بین عطا نوچه‌هایش و مردم روی می‌دهد.

عوامل سریال زخم و خنجر

  • سرمایه‌گذار: عباس موحدی
  • مدیر فیلمبرداری: رضا ریوندی
  • مدیر تولید: محمدعلی دینی
  • برنامه‌ریز: پریسا سهراب‌فر
  • صدابردار: محمدمهدی نجفی
  • طراح لباس: الهام ذوالفقاریان
  • طراح صحنه: جعفر صباحی
  • طراحان گریم: شکوفه عنایتی، رابعه ملاحسینی
  • منشی صحنه: پرنیا شفیعیان
  • دستیاران کارگردان: مهدی فتحی، الهام خراسانیان، فرزاد حسن‌خانپور
  • دستیار اول فیلمبردار: محمدجواد پورمیرزا
  • دستیاران فیلمبردار: جعفر مظلوم، محمد قربانی، علیرضا نادری
  • آهنگساز: توحید طاهری
  • عکاس: رضا کاظمی
  • مدیر تدارکات: محمدرضا نخجیری

بازیگران سریال زخم و خنجر چه کسانی هستند؟

جعفر دهقان، حبیب دهقان‌نسب، خسرو شهراز، محسن خرم‌دره، بهراد خرازی، سعید رضایی، شهاب شادابی، میرنادر مظلومی، سلمان فرخنده، زهره حمیدی، سعیده عرب، عباس موحدی، پانته‌آ کی‌قبادی، باران شادپوری، الهام ذوالفقاریان، پریسا صبورنژاد، پریسا غیاثوند، پوریا خشابی‌زاده، محمدعلی دینی، رحیم مهدی‌خانی، فرزاد حسن‌خانپور، فرزاد درویشی، امیرحسین موحدی، پرنیا شفیعیان، عاطفه اکبری و نازنین زراسوندی بازیگرانی هستند که در سریال زخم و خنجر به ایفای نقش پرداخته‌اند.

مطالب بیشتر در تکراتو:

  • بازیگران سریال برف بی صدا می بارد
  • بهترین فیلم های داریوش مهرجویی [12 عنوان برتر]
  • بهترین فیلم ها و سریال های پژمان جمشیدی
  • بهترین فیلم های علی حاتمی
  • بهترین سریال های 2022

نظر شما در خصوص بازیگران سریال زخم و خنجر چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها در میان بگذارید.

منبع:تکراتو

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.