زمان مناسب برای تعویض صفحه کلاچ خودرو

3

وظیفه صفحه کلاچ و دیسک ، انتقال نیرو موتور به جعبه دنده می باشد ، یعنی زمانی که راننده کلاچ می‌گیرد، نیرو از موتور به جعبه دنده منتقل می شود که این نیرو به منظور تعویض دنده می باشد.

افزایش شتاب خودرو افزایش قدرت و شتاب خودرو دلایل افت شتاب خودرو شتاب خودرو پراید علت کاهش شتاب خودرو علت کاهش شتاب پراید علت کاهش شتاب پژو 206 علت کاهش شتاب پژو 405 تعمیرکار

عموما اکثر رانندگان مبتدی، در ابتدای رانندگی‌ شان، پای خود را بیش از حد بر روی کلاچ نگه می‌ دارند و حتی در سرعت نیز پای خود را به صورت آهسته روی کلاچ گذاشته تا در مواقع ضروری آن را بفشارند. درواقع همین موضوع موجب درگیری صفحه کلاچ شده و در طولانی مدت شما را مجبور به تعویض صفحه کلاچ می‌ کند.

از دیگر دلایل خرابی کلاچ خودرو می توان به رانندگی در ترافیک اشاره کرد که به دلیل ترمزهای متعدد ، صفحه کلاچ دائما درگیر بوده و به مرور زمان خراب می شود. البته گفتنی است این موضوع در خصوص رانندگانی که در مسیرهای برون شهری رفت و آمد دارند و ترافیکی پیش روی خود ندارند، ممکن است گاهی تا 70 یا 80 هزار کیلومتر هم نیازی به تعویض صفحه کلاچ پیدا نکنند که در مورد خودروهایی که در شهر تردد دارند ، قطعا این میزان نصف خواهد شد.

چگونگی تشخیص زمان تعویض صفحه کلاچ:

یکی از علائم تعویض دیسک و صفحه زمانی است که ما ماشین را در دنده ۱ گذاشته و کلاچ را رها می‌ کنیم در این حین موتور و اتاق خودرو به لرزه می‌افتد و البته این لرزش کاملا متفاوت است. این یک نشانه واضح و کامل برای تعویض دیسک خودرو است.

یکی دیگر از آزمون هایی که کمک می کند تشخیص دهید این موضوع را، زمانی که ماشین در حال سکون است دنده را ۲ قرار داده و کلاچ را رها کنید اگر خودرو حرکت کرد و خاموش نشد دیسک و صفحه تمام شده است. اما در صورتیکه خودرو سریع خاموش شد، هنوز زمان تعویض صفحه کلاچ فرا نرسیده است.

همچنین در سر بالایی نیمه شدید، اگر نیاز به تعویض دنده به شماره‌های سنگین زیاد مشهود بود، نشانه ‌ای دیگر برای تعویض صفحه کلاچ خودرویتان می باشد.

همچنین زمانی که پشت فرمان هستید و مشاهده می کنید ماشین زیاد گاز می‌خورد ولی سرعت و شتاب به آن نسبت افزایش نمی یابد.

تعویض تسمه تایم L90 مالتی مدیا اندروید L90 علت خاموش شدن L90 تعمیرات تخصصی ال 90 آموزش تعویض دیسک و صفحه کلاچ آموزش تعویض صفحه کلاچ ال نود

در برخی مواقع شاهد این موضوع هستید که دنده‌های خودرو، خصوصا دنده یک و دنده عقب خوب جا نرفته و به سختی این اتفاق می‌افتد. این مشکل در ترافیک‌های سنگین نیز به وضوح مشاهده می‌شود.

بنابراین در صورت مشاهده این علائم هر چه سریع تر اقدام به تعویض صفحه کلاچ خودورتان نمایید:در این شرایط پدال کلاچ سفت و خشک شده و حالت ارتجاعی و فنری خود را از دست داده باشد.

هنگام رها کردن کلاچ، پای شما سریعاً به عقب پرتاب می‌شود.

همچنین دنده ها در هنگام جا زدن صدا می‌ کنند.

در حین حرکت، دور موتور افزایش یافته ولی سرعت، به آن نسبت افزایش نمی‌ یابد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
3 نظرات
  1. محسنی می گوید

    منم صفحه کلاچ ماشین سمندم تو حین مسافرت خراب شد اجباری بین راهی مجبور شدیم بدیم تعمیر کار یه چی بندازه ولی بعدش ماشین افتضاح شد فهمیدم قطعه قلابی بسته تو اینترنت گشتم از زر یدک دیسک و صفحه سمندی خریدم دادم عوض کردن ماشین مثله سابق پرشتاب و روان شده دیگه برام درس و عبرت شد که بین راه قطعه نگیرم و همیشه قبل از سفر ماشینمو ببرم سرویس تا اینجوری سر گردنه نیوفتم

  2. حسین بابایی می گوید

    من ۱ماه پیش دیسک وصفحه ناشینم را عوض کردام پراید ۱۴۱ مدل ۹۰ اقا نه سرعت داشت ونه شتاب اولیه انگار فرقون سوار بودام با گریس کاری فلسهام که هیچ گریس نداشت وگرت گیرشم پاره شده بود شد ۱۵۰۰میلیون پانصد هزار تومان الان می فهمم پراید سوارام اقا ماشین پراید. هم ماشین خوبی هست چرا می گید ماشین نیست هر ماشینی درست باید استفاده بشه ودرست نگهداری بشه ولی ۱۴۱ ماشینی هست که خیلیم از معمولیش بهتره دوستش دارام تیپشم عالیه کولشم که خیلی توپ کار می کنه بدون هیچ نشتی وجوش آمدن

  3. آرین اکبری می گوید

    سلام من یک تیبا ۲ مدل ۹۷ دارم با کارکرد ۱۶۳هزار وبه جز لاستیک وانبار اگزوز وجلوبندی وتسمه تایم هنوز یه دونه پیچ هم عوض نکردم به نظر من با رانندگی درست صفخه تا بیشتر از ۲۰۰هزار هم کار میکنه به شرطی که اصولی رانندگی کنیم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.