تاثیر بار صندوق عقب بر مصرف سوخت خودرو

0

آیا می دانید میزان بار موجود در صندوق عقب خودرو در مصرف سوخت خودرویتان تاثیر دارد؟

دانستنی های سفر آماده شدن برای سفر بسته بندی وسایل سفر راهنمای سفر به شمال راهنمای سفر به کیش چه نکاتی را هنگام سفر رعایت کنیم سفرهای نوروزی وسایل مورد نیاز سفر بهترین تور مسافرتی فواید مسافرت مسافرت خانوادگی مسافرت کجا بریم

براساس پژوهش های صورت گرفته توسط محققان بریتانیایی تاثیر بار صندوق عقب بر میزان مصرف سوخت خودرو اندازه گیری شده است که در ادامه مطلب به آن می پردازیم.
تحقیقات به عمل آمده در انگلستان حاکی از آن است که تقریبا نیمی از رانندگان از تاثیر شگرف چینش صندوق عقب و بار اضافی آن بر میزان مصرف سوخت خودروی خود اطلاعی ندارند.

نتایج پژوهش های انجام شده در کشور انگلستان، حاکی از آن است که رانندگان از تاثیر چیدمان و میزان وزن بار موجود در صندوق عقب بر میزان مصرف سوخت خودروی خود آگاهی ندارند. نتایج بدست آمده از این تحقیق در انگلیس نشان می دهد که از هر 5 راننده ، 2 نفر به دلیل توزیع و چینش نامتناسب بارها و وسایل سنگین داخل صندوق عقب خودرو، در واقع بنزین و دیزل مصرفی خودروی خود را هدر می دهند که با این وجود، رانندگان به طور ناخودآگاه میزان مصرف سوخت خودروی خود را به میزان زیادی افزایش می دهند.

براساس نتایج گزارش شده 27 درصد از رانندگان به نظم و چینش بار صندوق عقب اهمیت نمی دهند و 12 درصد آنان نیز به کل هیچگونه اهمیتی به تنظیم وزن و میزان بار و وسایل داخل صندوق عقب توجهی نمی کردند.

بنابر داده ها و اطلاعات مؤسسه‌ بیمه و مشاوره‌ انگلستان RAC، این وزن اضافی می تواند سبب افزایش میزان سوخت خودرو شود به طوری که هر 50 کیلوگرم بار، مصرف سوخت را به بیش از 2 درصد افزایش خواهد داد. کارشناسان مؤسسه‌ های تحقیقاتی Velcro و 3GEM در انگلستان بررسب کردند که راننده‌ های شهر ساندرلند واقع در شمال شرقی انگلستان، با 67 درصد نامرتب بودن صندوق عقب، بی‌ ملاحظه‌ ترین رانندگان انگلیس در مورد وضعیت صندوق عقب خودروی خود می باشند. اهالی شهر تیساید با آمار 55 درصدی نامرتب بودن صندوق عقب خودرو، در جایگاه بعدی قرار خواهند گرفت.

رعایت یافته های بدست آمده به آن دسته از مردمی که زیاد به سفر می روند و یا بنا به دلایلی روزانه وسایل زیادی را جابجا می کنند، می تواند کمک شایانی نماید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.