موتور ب‌ ام‌ و R1250 GS آفرود

0

برای فصل 2022 مسابقات GS Trophy Adventure آلبانی، BMW Motorrad نسخه جدیدی از R1250 GS با پسوند تروفی کامپتیشن را آماده کرده است.

این موتورسیکلت براساس همان R1250 پرفروش ساخته شده، که اکنون قرار است در یک رقابت سنگین آفرود مورد استفاده قرار بگیرد. جایزه GS به‌عنوان یک چالش هم برای راکب و هم موتورسیکلت به حساب می‌آید. ورود به این مسابقات با پرداخت هزینه نیست. بلکه شرکت‌کنندگان از طریق دوره‌ای حذفی انتخاب می‌شوند.

در دور قبلی مسابقه جی‌اس تروفی، ب‌ ام‌ و از F850 GS به‌عنوان موتورسیکلت حاضر در رقابت استفاده کرده بود ولی امسال شاهد هستیم که شرکت سراغ R1250 GS رفته است. گفته می‌شود BMW قصد دارد 126 دستگاه از این مدل ویژه را برای مسابقه فوق بسازد.

نیازی به اشاره مجدد نیست که این موتورسیکلت براساس همان R1250 پرفروش ساخته شده، که اکنون قرار است در یک رقابت سنگین آفرود مورد استفاده قرار بگیرد.

محصول جدید با رنگ‌آمیزی آبی متالیک مات روی کار آمده است. یک صفحه محافظ آلومینیومی نیز در پایین R1250 GS نیز به صورت ویژه در مدل جدید نصب شده است. سایر بخش‌های محافظتی شامل پوشش‌های سرسیلند، گارد چراغ و محافظ نمایشگر TFT نیز روی آن دیده می‌شود.

در این موتور اهر‌م‌های قابل تنظیم برای ترمز و دنده پایی تعبیه شده است. تایرهای آن از برند Metzeler مدل Karoo 4 انتخاب شده‌اند، تا سطح بالایی عملکردی را به نمایش بگذارد. جالب اینجاست که تایرهای استاندارد قبلی کارو 3 بودند. ب‌ ام‌ و زین قبلی را با نمونه مناسب آفرود جایگزین کرده و در قسمت جلوپنجره نیز تغییراتی آیرودینامیکی اعمال کرده است.

این محصول از پیشرانه افسانه‌ای دوقلوی 1254 سی‌سی با زمان‌بندی متغیر سوپاپ موسوم به ShiftCam استفاده می‌کند. گفته می‌شود. قدرت BMW R1250 GS معادل 136 اسب‌بخار با 143 نیوتن‌متر گشتاور است. این خروج توسط جعبه‌دنده 6 سرعته کنترل می‌شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.