راه کار مناسب اطلاع از کیلومتر واقعی ماشین

14

اطلاع از کیلومتر کارکرد واقعی ماشین های بازار

کم کردن کیلومتر خودورهای دست دوم کاری غیر اخلاقی و نادرست است که از ارتکاب دزدی ندارد و متاسفانه در کشور ما رواج پیدا کرده است.

البته انجام این عمل زشت و غیر اخلاقی تنها در ایران رایج نیست، بلکه در کشور آلمان و در شهر مونیخ، در حدود 30 درصد خودرو ها و در بلژیک این عدد در حدود 8.6 درصد از خودروهای دست دوم را شامل می شود .

این کار توسط باتری‌سازها و دیگر افراد صورت می‌گیرد و فروشنده می‌تواند به راحتی و با پرداخت مبلغ ناچیزی، خودرو خود را به قیمتی بسیار بالاتر از قیمت واقعی به فروش برساند.

راه کار های مناسب برای اطلاع از کارکرد واقعی ماشین

تشخیص کیلومتر با دیاگ تاثیر کارکرد کیلومتر بر قیمت خودرو تشخیص کیلومتر واقعی خودرو تعمیر کیلومتر پراید دستکاری کیلومتر خودرو دستکاری کیلومتر 206 خراب شدن کیلومتر شمار پراید عیب یابی سنسور کیلومتر اصول خرید خودرو آموزش نکات فنی خودرو

تشخیص کیلومتر واقعی خودرو در بازار کنونی کار بسیار سختی است چراکه تغییر کیلومتر با روش‌های جدید و به راحتی قابل انجام است.

تشخیص با استفاده از دیاگ

آموزش ریمپ ecu ریمپ ECU سمند ریمپ ایسیو چیست مزایای ریمپ ایسیو معایب ریمپ خودرو هزینه ریمپ پژو 206 تعمیر و نگهداری خودرو آموزش تنظیم موتور خودرو

بسیاری از خودروها با دیاگ زدن کیلومتر واقعی پیموده شده را نشان می‌دهند اما از آنجا که بسیاری از افراد در این زمینه حرفه‌ای شده‌اند، حتی ECU خودرو را هم دستکاری می‌کنند و شما با دیاگ زدن هم امکان تشخیص کیلومتر واقعی را نخواهید داشت.

تشخیص از ظاهر خودرو

کارشناسی خودرو در تهران کارشناس ماشین در محل کارشناسی رنگ خودرو قیمت خودرو دست دوم خرید خودرو دست دوم آموزش و راهنمای خرید خودرو

ظاهر خودرو می‌تواند نشان دهنده کیلومتر طی شده توسط خودرو را نشان دهد هرچند که بسیاری از افراد از جمله دلال‌های حرفه‌ای، پیش از فروش خودرو، آن را مرتب کرده و قطعات ظاهری را تعویض می‌کنند از جمله روکش صندلی، سر دنده و فرمان. البته پدال‌ها هم گزینه خوبی برای تشخیص هستند و اگر پدال یک خودرو بیش از حد معمول تغییر شکل داده باشد، نشان دهنده آن است که کیلومتر خودرو دستکاری شده است.

تشخیص با مراجعه به نمایندگی

بهترین روش ممکن  برای ماشین هایی که تعمیرات خود را در نمایندگی ها انجام می دهند، بررسی کردن دفترچه نمایندگی و اطلاع از کیلومترهای ثبت شده در آن تاریخ است. التبه این راه حل برای بیشتر خودروهای بازار جوابگو نیست و باید به سراغ دیگر روش‌ها بروید.

تشخیص با استفاده از دیسک ترمز

علت زوزه چرخ پراید علت زوزه چرخ سمند علت زوزه چرخ پژو 206 علت زوزه چرخ پژو پارس سایت تخصصی خودرو آموزش تعمیر خودرو آموزش عیب یابی خودرو آموزش مکانیک خودرو آموزش نکات فنی خودرو مجله مکانیک

دیسک ترمز خودرو پس از طی مسافت 60 تا 70 هزار کیلومتری، لبه‌های تیزی پیدا می‌کند و اگر در خودرویی که کیلومتر آن پایین‌تر از حد اشاره شده باشد، لبه‌های تیز دیسک ترمز را مشاهده کردید، باید به کیلومتر واقعی آن شک کنید.

تشخیص با استفاده از رادیاتور خودرو

رادیاتور خودرو در کیلومترهای بالا نیاز به تعویض دارد و به دلیل برخورد حشرات و استفاده زیاد، شکل خود را از دست می‌دهد. اگر رادیاتور پیش از موعد تعویض شده باشد، کیلومتر درج شده جای سوال دارد.

تشخیص با استفاده از سال تولید خودرو

بسیاری از خودروها به صورت روزمره استفاده می‌شوند و به جز در موارد خاص، کیلومتر خودرو متناسب با سال آن افزایش پیدا می‌کند. اگر کیلومتر درج شده در صفحه آمپر با ظاهر خودرو و نیز سال تولید آن همخوانی نداشت، بهتر است مراقب باشید.

در نهایت باید بگوییم راه حلی که ماشین3 به شما پیشنهاد می‌کند آن است که ابتدا از فروشنده ماشین مورد نظر مطمئن شوید که آن فرد دلال است و یا یک شخص مصرف کننده. تمام تلاش خود را انجام دهید که از یک فرد مصرف کننده ماشین را خریداری کنید و خود را در معرض خطر نیش دلالان خودرو قرار ندهید!

ممکن است شما دوست داشته باشید
14 نظرات
  1. ممل می گوید

    مهم اینه ماشین زیر دست کی کار کنه
    یه آدم فنی یا یه آدم بی توجه
    روغن و سرویسش به موقع انجام بشه به آمپرها توجه کنه و به موتور ، جلوبندی و … فشار نیاورده باشه اصلا بگو ۵۰۰ هزار کیلومتر
    اما همش بره فرحزاد و معکوس کشی و کورس گذاشتن بگو ۱۰۰ هزار تا
    این مهمتره
    تجربه شخصی خودم از ماشین های مختلفی که داشتم

    1. ساسان می گوید

      کاملا موافقم

  2. مهدی می گوید

    سلام بنده ال ۹۰تیپ دو دارم سال ساختش ۱۳۹۰ کارکردش ۱۸۰ هزاره قسط فروش ندارم دروغ بگم از اول دست خودمه

  3. مهدی می گوید

    سلام بنده ال ۹۰تیپ دو دارم سال ساختش ۱۳۹۰ کارکردش ۱۸۰ هزاره قسط فروش ندارم دروغ بگم

  4. میتی می گوید

    در کشور جهان چهارمی این چیزا عادیه

  5. سعید حیدر می گوید

    مرد ناحسابی.
    نویسنده خیلی بی شعوری
    فقط نیش دلال یعنی چی.
    مصرف کننده بدتر از دلاله .

    1. صدیقی می گوید

      خواننده گرامی اگر دلایلی بر بی تقصیری دلال و مقصر بودن مصرف کننده داری بگو وگرنه در جوابت میگوینبی شعور خودتی

    2. بهروز می گوید

      بنگاه دارخانه ودلال ماشین تادروغ نگویند معامله جوش نمی خوره

  6. وحید می گوید

    سلام دوستان. من کارشناس خودرو هستم و در غرب تهران به صورت سیار کار میکنم. رضایی

  7. علی می گوید

    شغل دلالی دیگر قباحت خود را از دست داده وجزو مشاغل لوکس با در امدی فوق تصور که مممن است یک دلال در عرض یک سال پولی معادل حقوق هزار کارمند وصدها دکتر و مهندس گیر بیارد که هیچ مرجعی هم بر خالاف این حضرات ندارد وحتی این دلالان چنان به ارگانهای دولتی (دفترخانه،پلیس، دادگاه…) نفوذ کرده اند که هر گونه خلاف را بدون ابایی انجام میدهند وتنها نمونه کارهای دلالان( ماشینهای دزدی را تغیر رنگ داده و شماره های موتور را دستکوب و سند دست اول و حتی ماشینهایی که سالها اوراق شده سندش را به نام ماشینهای دیگر جعل میکنند، تمام قطعات خودرو را در عرض یک ساعت تعویض و با قطعه تقلبی به فروش می رسانند، هر موقه هم خریداری شکایت کند قانون پشت سر این افراد ایستاده و با اتکا به اینکه معامله انجام شده دیگر کاری نمیتوان کرد.،بنده خودم ماشینی با ۴ ۱ ماه کار کرد از بنگاهی خریدم فرداش یکی از اشناها گفت ماشینت تمام رنگ است، بردیم پیش نقاش وصافکار گفتند ماشین نتنها تمام رنگ است بلکه دو تکه از دو ماشین تصادفی را جمع کردهاند، خلاصه بعد از دو سال دوندگی وکلی هزینه هیچ نتیجه ای نگرفتم و ریس دادگاه گفت قبل از معامله دقت میکردی، ولی به بنگاهی (دلال) هیچ چیزی نگفت ،حتی نپرسید چگونه دو ماشین تصادفی (چپ شده) را تبدیل به یک ماشین و چرا پلیس جلو اینکارها را نمیگیرد،، خلاصه خدا هم معطل مانده با اینهمه حقه بازی چکار کند.

  8. داود می گوید

    مشکل اینحاست که الانه همه مردم ایران یه جورایی دلال هستند😏

    1. شهرام می گوید

      دقیقا

  9. رضا می گوید

    در موقع خرید خودرو دست دوم کاری با کیلومتر دستکاری شده و تنظیم شده خودرو فروشی نداریم یه فرمول منطقی در بین اهل فن و افراد کاردان اینه که سن خودرو را ضربدر ۳۰۰۰۰ تقریبا میشه کارکرد خودرو دست دوم البته این روش در مورد خودروهایی صادقه که کارکرد عادی و مصرف شخصی دارند و نه در شرکت و کارخانه خودرو کاری بوده و نه خودرو مسافرکشی و اسنپ .

    1. حسین می گوید

      سلام ماشین من پراید 87 هست و 150 هزارتا بیشتر نرفته و ازصفر تا حالا هم زیرپای خودم بوده میشه تقریبا سالی 10000 تا .فکرکنم با نگاه به موتور بهتر میشه تخمین زد که چقدر ازماشین کارکشیده شده همینطور که غیر ازقطعات مصرفی مثل لنت وتسمه تایم و گازکولر و دیسک وصفحه تمام قطعات ماشین فابریک هست

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.