ایردراپ چیست؟ آموزش نحوه دریافت  Airdrop ارز دیجیتال

0

از آنجا که در دنیای امروز هیچ دریافتی بدون هزینه نیست، توجه کاربران زیادی به ایردراپ جلب شده است. به همین دلیل در این مطلب قصد داریم اطلاعاتی مفید را درباره ایردراپ ارز دیجیتال به اشتراک بگذاریم. برای شروع بهتر است تعریفی کلی از ایردراپ ارز دیجیتال را ارائه دهیم.

https://tabdeal.org/buy-cryptocurrency

ایردراپ ارز دیجیتال در واقع به فرآیندی گفته می‌شود که تیم توسعه‌دهنده یک رمز ارز، توکن‌های اکوسیستم خود را به کاربران هدیه می‌دهد. بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال نیز برای شروع کار خود از ایردراپ بهره بردند و توکن‌های شبکه خود را به صورت رایگان بین کاربران تقسیم کردند. دریافت رایگان ایردراپ در فرآیند اعتمادسازی کاربر به شبکه نقش بسیار موثری را ایفا می‌کند.

البته لازم به توضیح است که این فرآیند شامل تمام افراد جامعه کریپتوکارنسی نیست و فقط کاربران همان شبکه در ازای انجام فعالیت‌هایی مشخص در شبکه، موفق به دریافت ایردراپ می‌شوند. دریافت ایردراپ ارز دیجیتال به افزایش تعداد متقاضیان فعالیت در جامعه آن ارز دیجیتال کمک قابل توجهی می‌کند.

به بیانی دیگر، شبکه‌های نوپا و جدید بلاک‌چین توسط ایردراپ ارز دیجیتال خود به بازاریابی و معرفی ارز دیجیتال خود به مردم کمک می‌کنند. کاربرد ایردراپ صرفا تبلیغاتی و اعتمادسازی در میان مردم است و به همین دلیل منجر به رشد و توسعه یک شبکه نوپا می‌شود.

هدف دیگر ایردراپ ارزهای دیجیتال متاورس بالا بردن ارزش قیمتی ارز دیجیتال بعد از جذب تعداد بیشتر کاربران شبکه است. در واقع هر چه یک شبکه رمز ارز جامعه بزرگتری داشته باشد، افزایش تقاضا بیشتر شده و به افزایش قیمت رمز ارز آن شبکه در بازار ارز دیجیتال منجر می‌شود. این افزایش قیمت به نفع تمام کاربران شبکه یک ارز دیجیتال است.

عنوان‌هایی که در ادامه مقاله به بررسی آنها می‌پردازیم عبارتند از:

  • ایردراپ ارز دیجیتال چیست؟
  • شرایط دریافت ایردراپ
  • معرفی انواع ایردراپ
  • چگونه از موضوعات مربوط به ایردراپ‌های معتبر شبکه‌ها مطلع شویم؟

ایردراپ (Airdrop) ارز دیجیتال چیست؟

همان‌طور که در مقدمه توضیح داده شد، ایردراپ شامل شبکه‌های رمز ارز مبتنی بر بلاک‌چین است. در فرآیند ایردراپ ارز دیجیتال، تیم پشتیبانی یک رمز ارز بخشی از توکن‌های شبکه را در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا امکان فعالیت در آن شبکه را به صورت رایگان داشته باشند. در این معامله هم کاربر و هم شبکه سود می‌کنند.

یک شبکه ارز دیجیتال توکن‌های ضرب‌شده خود را مانند پیامک یا کارت تخفیف به هزاران کیف پول ارز دیجیتال کاربران شبکه ارسال می‌کند. به این ترتیب افراد بیشتری به تعامل با شبکه تمایل نشان می‌دهند.

برای اینکه بدانید کدام کشور صاحب بیشترین ارز دیجیتال است، مقاله What country owns the most cryptocurrency را مطالعه کنید.

https://tabdeal.org/buy-cryptocurrency

شرایط دریافت ایردراپ

کاربرانی که به دریافت ایردراپ تمایل دارند، لازم است که فعالیت‌هایی را انجام دهند که عبارتند از:

  • داشتن ارز دیجیتال مخصوص شبکه
  • دنبال کردن یک حساب کاربری مشخص در شبکه‌های اجتماعی مختلف
  • ساختن حساب کاربری و انجام ثبت نام برای دریافت ایردراپ
  • ریتوییت کردن یک پست در توییتر یا به اشتراک گذاشتن یک پست

ناگفته نماند که در مواقعی برای دریافت ایردراپ هیچ شرطی وجود ندارد و فقط لازم است حساب کاربری را ایجاد کرد تا امکان دریافت ایردراپ از شبکه برای کاربر فراهم شود.

معرفی انواع ایردراپ

ایردراپ انواع مختلفی دارد که هر یک متناسب با موقعیت یک شبکه بلاک‌چین مورد استفاده قرار می‌گیرد. به همین دلیل نحوه دریافت هر نوع ایردراپ متفاوت است که در ادامه به آنها می‌پردازیم.

ایردراپ استاندارد

این نوع ایردراپ، ساده‌ترین نوع ایردراپ است که برای دریافت آن نیازی نیست کاربر فعالیت خاصی را انجام دهد. کافی است کاربر کیف پول دیجیتال داشته باشد که توکن‌های ایردراپ ارز دیجیتال به حسابش واریز شود.

ایردراپ انحصاری

این نوع به افرادی اختصاص دارد که از قبل در شبکه آن رمز ارز فعال بوده‌اند.

ایردراپ جایزه

این نوع ایردراپ به کاربرانی تعلق می‌گیرد که شرط‌های شبکه را در ازای دریافت ایردراپ ارز دیجیتال انجام دهد. این شرط‌ها اغلب از نوع فعالیت‌های مجازی است. به عنوان مثال شبکه از کاربر می‌خواهد یک پست را در صفحات مجازی خود به اشتراک بگذارد یا ریتوییت کند.

دقت کنید که افراد متقلب ممکن است به نام این ایردراپ از شما بخواهند مبلغی را پرداخت کنید. دریافت ایردراپ در هیچ شرایطی نیازمند پرداخت هزینه نیست.

ایردراپ هولدر

در بازار ارزهای دیجیتال دو نوع معامله‌گر وجود دارد. تریدر، معامله‌گر کوتاه‌مدت و هولدر معامله‌گر بلندمدت است. هولدرها برای مدت طولانی ارزهای دیجیتال را در حساب خود نگه می‌دارند. ایردراپ هولدر مخصوص معامله‌گران هولدر است که به یک شبکه وفادار مانده و به آنها در ازای تقدیر از این وفاداری توکن‌های رایگان تعلق می‌گیرد.

ایردراپ هاردفورک

گاهی به دلیل بروز مشکلاتی، یک شبکه تصمیم می‌گیرد پروژه را به دو پروژه مجزا تقسیم کند، به این موقعیت هاردفورک می‌گویند. در چنین شرایطی هر کدام از دارندگان کوین شبکه اصلی، ایردراپ دریافت می‌کند. به عنوان مثال ایردراپ لونا (LUNA) به همین شکل در سال 2022 به حساب دارندگان کوین اصلی شبکه ایردراپ واریز کرد.

برای دریافت ایردراپ به چه چیزهایی نیاز است؟

برای اینکه بتوان فرآیند دریافت ایردراپ ارزهای دیجیتال را با موفقیت طی کرد به موارد زیر نیاز است:

  • کیف پول دیجیتال
  • آدرس ایمیل
  • حساب شبکه اجتماعی تلگرام

چگونه از موضوعات مربوط به ایردراپ‌ های معتبر شبکه‌ ها مطلع شویم؟

معمولا ایردراپ یک ارز دیجیتال توسط وب ‌سایت پروژه یا شبکه اطلاع‌رسانی می‌شود. البته این اطلاع‌رسانی از طریق اجتماعات و انجمن‌های ارز دیجیتال نیز صورت می‌گیرد. از آنجا که هدف اصلی ایردراپ بازاریابی و جلب اعتماد کاربر است، فضای مجازی بهترین محیط برای تبلیغات یک رمز ارز است.

اگر تمایل دارید اطلاعاتی راجع به ایردراپ یک ارز دیجیتال به دست آورید، بهترین روش جست‌وجو در سایت گوگل است. سایت‌هایی مانند CoinMarketCal و CoinMarketCap جدیدترین اخبار مرتبط با ایردراپ ارز دیجیتال را با کاربران به اشتراک می‌گذارد. بهتر است اگر قصد دریافت ایردراپ دارید، اطلاعات خود در این رابطه را به روز کنید.

https://tabdeal.org/buy-cryptocurrency

کلام پایانی

در این مقاله سعی کردیم ابهامات دریافت ایردراپ ارز دیجیتال را برای کاربرانی که به فعالیت در این حوزه علاقه دارند، تا حد ممکن برطرف کنیم. همان‌طور که در مقاله اشاره شد، ایردراپ نوعی توزیع و پخش توکن‌های شبکه‌ها و پروژه‌های مختلف است که بر اساس شرایطی بین کاربران شبکه تقسیم می‌شود.

ایردراپ در انواع مختلفی به کاربران ارائه می‌شود که شرایط دریافت هر نوع با دیگری تفاوت دارد. دقت داشته باشید که برای دریافت هیچ نوعی از انواع ایردراپ لازم نیست هزینه‌ای پرداخت کنید. افراد سودجو ممکن است با درخواست واریز هزینه توسط کاربرانی که تمایل به دریافت ایردراپ دارند، به آنها ضرر مالی وارد کنند. پس بهتر است با داشتن اطلاعات کافی در زمینه دریافت ایردراپ، خود را در معرض خطر کلاهبرداران قرار ندهید.

با مراجعه با سایت‌هایی که در بخش قبلی عنوان کردیم، در جریان انواع ایردراپ‌های در حال برگزاری قرار بگیرید. همچنین برای خرید ارز دیجیتال تبدیل کافی است به صفحه رسمی این مرجع معتبر مراجعه کرده و فعالیت خود را در بازار ارزهای دیجیتال شروع کنید.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.