چرا سر و صدای موتور ماشین زیاد می شود ؟

0

احتمالا برای شما پیش آمده که از داخل موتور ماشین صدای قاشق و چنگال و یا همان ضربه زدن می آید که حتی با فیلر گیری هم این مشکل مرتفع نشده است.

ضربه زدن موتور چیست؟

آموزش عیب یابی ماشین صداهای غیرعادی موتور علت صدای سوپاپ پراید تشخیص صدای فیلر ماشین آموزش مکانیک و برق خودرو اطلاعات فنی خودرو

ممکن است به خاطر گرمای موتور و یا حتی زمان بندی اشتباه ECU منجر به احتراق سریع قبل از احتراق اصلی شود و باعث برخورد پیستون به سیلندر ماشین خودرو شود که در این هنگام صدای ضربه و یا حتی صدای قاشق و چنگال به گوش شما میرسد که در اصطلاح به آن ناک زدن نیز میگویند.

مهمترین دلایل سر و صدای موتور ماشین

CARSTAN.IR آموزش مکانیک و برق خودرو آموزش عیب یابی ماشین آموزش مکانیک به زبان ساده آموزش صداگیری خودرو عیب یابی از صدای موتور انواع صداهای ماشین جدول عیب یابی خودرو صدای تق تق موتور صدای جیغ تسمه

پایین بودن عدد اکتان بنزین

میتوان گفت یکی از دلایل اصلی ناک زدن موتور خودرو ، احتراق نامنظم و پایین بودن عدد اکتان بنزین است که احتمال پیش احتراق را خیلی بیشتر کرده و برای جلویگری از این کار بهتز است هر چند وقت یکبار بنزین سوپر اسفاده شده و یا از مکمل سوخت استفاده شود.

موتور خودرو به صورتی طراحی شده است که بعد از فشرده کردن مخلوط سوخت و هوا ، شمع جرقه زده و احتراق کامل روی میدهد و نیروی تخلیه شده پیستون را به حرکت دراورده و این نیرو به چرخ ها منتقل شده و باعث حرکت ماشین میشود.

شمع نامتانسب با خودرو:

همانطور که شمع های ماشین وظیفه اصلی جرقه زنی را بر عهده دارند ، بی کیفیت بودن شمع ها با مناسب نبودن آنها باعث میشود که عمل احتراق به درستی و کامل انجام نشود.

آموزش بازکردن سرسیلندر ام وی ام آموزش تعویض تسمه تایم ام وی ام آموزش تعویض سه شاخ پلوس ام وی ام 315 آموزش مکانیک و برق خودرو تعمیرات تخصصی ام وی ام تعمیرگاه ام وی ام در اراک تعمیرگاه خودروهای چینی در اراک تعمیرگاه خودروهای چینی در تهران تعویض صفحه کلاچ ام وی ام 315 تقویت موتور ام وی ام 315 قیمت سوپاپ ام وی ام قیمت لوازم یدکی ام وی ام 315 قیمت واتر پمپ ام وی ام 315 مشخصات ام وی ام 315 معایب ام وی ام 315

جمع شدن رسوبات کربن

ترکیب شیمیایی بنزین از کربن تشکل شده است و بعد از هر بار عمل احتراق مقدار خیلی کمی کربن بر روی دسوار سیلندرها رسوب میکند که در طولانی مدت باعث فشرده شده کربن و ناک زدن موتور خواهد شد.

روغن موتور بی کیفیت در پیشرانه

وقتی شما در پیشرانه خودرو روغن نامناسب و بی کیفیت می ریزید ، قطعات موتور به سختی و با اصطکاک حرکت می کنند و این سفت چرخیدن مثل میل لنگ یا میل سوپاپ باعث ایجاد صدای اضافی می شود .

کلام آخر:

اکر موقع شتاب گیری از سمت موتور ماشین صدای تق تق و یا هموان قاشق چنگال خودمون به گوش برسد به احتمال فراوان ممکن است یاتاقان ها مشکل پیدا کرده باشد و ربطی به ناک زدن موتور نخواهد داشت.

کارستان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.