حاج آقا ناصر رفیعی محمدی کیست + بیوگرافی

1

شماره تماس حاج آقا رفیعی ،فرزندان دکتر رفیعی ،سخنرانی کوتاه حاج آقا رفیعی ،حاج آقا رفیعی طب سنتی ،پیج حجت الاسلام رفیعی ،آدرس دفتر حجت الاسلام دکتر ناصر رفیعی ،ازدواج همسر و فرزندان دکتر ناصر رفیعی

ناصر رفیعی محمّدی (زادهٔ ۱۵ اردیبهشت ۱۳۴۴ ، قم) روحانی خطیب و کارشناس دینی ایرانی است. او سابقه حضور در برنامه‌های تلویزیون و رادیوی سیمای جمهوری اسلامی ایران، نظیر برنامه سمت خدا و بر بال سخن و سخنرانی در حرم فاطمه معصومه، حرم علی ابن موسی الرضا و حرم شاه عبدالعظیم را در کارنامه خود دارد. همچنین سخنران جایگزین در جمع ستایشگران در غیاب شیخ محمد میرزا محمدی بوده‌است.

ناصر رفیعی محمدی کیست همسر ناصر رفیعی محمدی بیوگرافی سیاستمداران تاریخ پیش از اسلام سخنرانی های ناصر رفیعی اخبار جالب

به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و هیئت خبرگزاری فارس در تاریخ ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ که مصادف با اولین روز ماه محرم این سال است، او که از منبری‌های معروف کشور می‌باشد به بیماری کرونا مبتلا شده‌است و از برگزاری مراسم در دهه اول محرم بازماند.

او قرار بود در دهه اول ماه محرم، در حسینیه آیت‌الله حق‌شناس و شب‌ها در مسجد جامع امام صادق در اقدسیه منبر برود که با این وجود در این برنامه‌ها حضور پیدا نخواهد کرد.

زندگی‌نامه

ناصر رفیعی محمّدی متولد ۱۵ اردیبهشت ماه سال ۱۳۴۴ هجری شمسی در شهر قم است. او تحصیلات ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان خود را در قم گذراند و و در سال ۱۳۶۲ از دبیرستان ماندگار شیخ صدوق قم در رشتهٔ علوم تجربی فارغ‌التحصیل شد. او پس از به پایان رساندن دبیرستان وارد حوزهٔ علمیهٔ قم شد و ظرف پنج سال دورهٔ سطح را تا پایان کفایة الاصول به پایان رساند. هنگامی که در پایهٔ پنجم به تحصیل می‌پرداخت رتبهٔ اول آزمون شورای مدیریت حوزه را کسب کرد و به این خاطر از سوی سید روح‌الله خمینی یک دورهٔ کامل بحارالانوار را به عنوان هدیه دریافت کرد.

او دروس سطح را نزد استادانی مانند وجدانی فخر، اعتمادی، پایانی، دوزدوزانی، صلواتی، راستی، کاشانی و ستوده گذراند و از سال ۱۳۶۸ تا ۱۳۷۳ در دروس خارج فقه و اصول فاضل لنکرانی، مظاهری و صانعی شرکت کرد. همچنین در کنار دروس اصلی حوزه به یادگیری دروس جانبی (فلسفه، علوم قرآن، شرح تجوید، تفسیر قرآن و رجال) پرداخت.

او همزمان با تحصیل در حوزه به تحصیلات دانشگاهی نیز مشغول بود و لیسانس الهیات را از دانشگاه باقر العلوم و فوق لیسانس این رشته را از دانشگاه قم اخذ نمود. رفیعی در سال ۱۳۷۳ در آزمون دکتری در رشته علوم قرآن و حدیث دانشگاه تهران پذیرفته شد و در سال ۱۳۷۷ با دفاع از رسالهٔ خود موفق به اخذ درجه دکتری گردید.

فعالیت‌ها

وی مسئولیت نهاد نمایندگی رهبر در دانشگاه سمنان و مدیریت گروه شیعه‌شناسی جامعه المصطفی العالمیه را برعهده داشته‌است و هم‌اکنون عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه می‌باشد.او همچنین دبیری همایش ملّی «صدف کوثر» را که هر سال برگزار می‌شود بر عهده دارد.

رفیعی در دوران دانش‌آموزی، از طریق توزیع بیانیه و اعلامیه علیه حکومت پهلوی به فعالیت می‌پرداخت و پس از پیروزی انقلاب ۵۷ و تأسیس حزب جمهوری اسلامی به عضویت در شاخهٔ دانش‌آموزی آن حزب درآمد.

مواضع

در خرداد ماه سال ۱۳۹۵ رفیعی در سخنرانی خود در حرم فاطمه معصومه وضعیت حجاب در گیلان را «بی‌حجابی محض» خوانده و اظهار کرد:

«در ایام رحلت امام گیلان بودم، برخی از خیابان‌ها با اروپا فرق نداشت، برخی با بی‌حجابی محض و لباس‌های نیمه عریان حضور داشتند، چرا باید وضع استان گیلان اینگونه باشد؟ امر به معروف زبانی تعطیل شده‌است، کنترل نیروی انتظامی که روی کمربند و سرعت و… دارد ۱۰ درصد هم روی حجاب بگذارد، دولت فرهنگ را در کشور رها کرده‌است و این مسئله بسیار خطرناک است و برای نظام جمهوری اسلامی چنین شرایطی خوب نیست. نمی‌گویم کم‌حجابی یا بدحجابی، بلکه بی‌حجابی محض بود و آیا چنین وضعی شایسته نظام اسلامی است؟ باید حرمت‌ها در نظام اسلامی حفظ شود.»

این اظهارات واکنش‌های رسانه‌ای مختلفی را برانگیخت. از جمله جبار کوچکی‌نژاد و غلامعلی جعفرزاده دو نمایندهٔ رشت با انجام مصاحبه و صدور بیانیه به این اظهارات واکنش نشان داده و رفیعی را «طلبهٔ خاطی» خوانده و سخنانش را مصداق توهین به مردم گیلان تلقی کرده و خواستار عذرخواهی فوری رفیعی شدند.

رفیعی در مصاحبه با خبرگزاری حوزه به توضیح اظهاراتش پرداخت. او در این مصاحبه گفته بود:

«قصد بنده توهین نبوده، بلکه مراد من برخی مسافران است که در ایام تعطیلات به این استان‌ها می‌روند و شئون اسلامی و دینی را رعایت نمی‌کنند. این تذکر به خاطر درخواست برخی مردم متدین گیلان از من بود. برخی مراجع از من به خاطر این تذکری که دادم تشکر کردند؛ این تذکری صرفاً به خاطر تعطیلی امر به معروف و نهی از منکر بیان شد و جنبهٔ سیاسی نداشت».

آدرس پیج اینستاگرام :drrafiei_ir

کتاب‌ها

  • – جعل حدیث
  • تفسیر علمی قرآن (دو جلد)
  • درسنامه وضع حدیث
  • سیر تدوین و تطور تفسیر علمی قرآن
  • اسراف و تبذیر، تباهی سرمایه‌ها
  • گفتار رفیع: یکصد و ده منبر پژوهشی (دو جلد)
  • تفسیر موضوعی شناخت و تحلیل سیره تبلیغی پیامبر

مقالات

  • – سیر تدوین تفسیر علمی
  • خلود از دیدگاه قرآن
  • بررسی حقوق زن در قرآن
  • مبانی نقد حدیث از منظر فریقین
  • پرستش در قرآن و حدیث
  • نقش جعل در اسباب النزول
  • مبانی تربیت از دیدگاه قرآن
  • بررسی روش تفسیر روایی اهل بیت
  • نقش دین در ایجاد امنیت از دیدگاه قرآن

سوابق آموزشی

  • اینگونه زیستن: مباحثی از سیره معصومین – مؤسسه نورالمجتبی

منبع:ویکی پدیا

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. محمد خرمی می گوید

    سلام بنده از استان هرمزگان شهرستان میناب روستای کریان رزمنده دفاع مقدس حرف آقای رفیعی از سال ۵۷ تابحال سال ۱۴۰۲ هست خیلی خوب مثل حضرتعالی اما به عمل می رسند شل می شوند قصد توهین ندارم اگر امکانش هست یک تماس تلفنی یا اگر اجازه بدهید حضوری خدمت برسم تابگویم از حرف تا عمل عینا نشان دهم بخدا یک ملاقات به کسی دوست دارید حاضری جان خودفروش کنی نمی گذارند به دلیل امنیتی الان ما نامحرم شدیم البته احتیاط خوب اما کسانی هم هستند

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.