تشخیص برق دزدی ماشین ؛ از وایر شمع تا قفل مرکزی

3

اگر تجربه چندین ساله داشتن خودرو را داشته باشید و مشکلات باطری خودرو آزارتان داده و گذرتان به مغازه‌های باطری‌سازی افتاده باشد احتمالا اصطلاح برق دزدی خودرو به گوشتان خورده است اما برق دزدی ماشین چیست؟

برق دزدی ماشین چیست؟

دلایل ضعیف شدن برق خودرو علت خالی کردن باتری دلایل سوختن فیوز ماشین آموزش باطری سازی آموزش مکانیک و برق خودرو عیب یابی برق خودرو چرا دینام شارژ نمی کند تعمیر و نگهداری خودرو برق و الکترونیک خودرو دلایل برق دزدی خودرو

برق دزدی ماشین یک اصطلاح عامیانه است با این منظور که یک وسیله در خودرو شما وجود دارد که وقتی خودرو خاموش است همچنان در حال مصرف انرژی باتری خودرو شماست که این مشکل مطمئنا باتری خودرو شما را از کار انداخته و نابود خواهد کرد و به زودی به تعویض باتری خودرو نیاز پیدا خواهید کرد و این چرخه تا زمانی که علت برق دزدی ماشین را پیدا نکنید ادامه خواهد داشت.

علت برق دزدی در ماشین چیست؟

-بیشترین علت‌های برق دزدی ماشین را در سه چیز می‌توان دانست:

    1. برق دزدی قفل مرکزی
    2. برق دزدی ضبط ماشین
    3. برق دزدی دزدگیر

برق دزدی وایر شمع

یک مورد رایج دیگر در برق دزدی ماشین موسوم به برق دزدی وایر شمع و مربوط به کویل و خرابی وایرها است که جرقه مستقیم به بدنه خورده و به شمع‌ها نمی‌رسد و بدین ترتیب باعث میشود تا در کارکرد خودرو اشکال ایجاد شود.

آموزش برق خودرو آموزش برق خودرو سمند آموزش تنظیم برق خودرو آموزش عیب یابی برق خودرو برق خودرو چیست برق خودروی پراید دلایل ضعیف شدن برق خودرو تقویت برق خودرو دانستنی های فنی خودرو آموزش تعمیر خودرو آموزش عیب یابی خودرو آموزش مکانیک خودرو

نحوه تشخیص برق دزدی در خودرو

در اولین قدم برای تشخیص برق دزدی ماشین بهتر است برای اطمینان چک کنید که اتصالات باتری شل نبوده و یا دچار رسوب نشده باشند.

برای تشخیص برق دزدی در خودرو، ابتدا سر باطری مثبت ماشین را باز می‌کنیم و بین باطری و سر باطری مثبت آمپرمتر قرار می‌دهیم تا بررسی کنیم که واقعا دستگاهی در حال مصرف انرژی باتری است یا خیر؟

قدم یعدی این است که با کمک یک نفر دیگر برای چک کردن آمپرمتر، تک‌تک فیوزها را کشیده و جا می‌زنیم و در هر کدام از فیوزها که آمپرمتر صفر را نشان داد یعنی مشکل از آن فیوز و دستگاه‌های متصل به آن است!

هشدار: در صورتی‌که سیستم برق‌کشی اتومبیل شما مانند پژو 206 به صورت مالتی‌پلکس باشد و یا سیستم انژکتورECU  دارای کارت حافظه قابل دسترس RAM باشد‌. بهتر است این بررسی را در مدت زمان کوتاه و حداکثر طی یک دقیقه انجام دهید. تا اطلاعات حافظه بر اثر جدا شدن کابل منفی پاک نگردد.
تعمیر و نگهداری h30 cross تعمیر و نگهداری ال 90 تعمیر و نگهداری برلیانس تعمیر و نگهداری پراید تعمیر و نگهداری پژو 206 تعمیر و نگهداری خودرو آموزش مکانیک خودرو آموزش نکات فنی خودرو زمان تعویض روغن موتور

تشخیص برق دزدی دزدگیر

یکی دیگر از راهکارهای کشف علت برق دزدی خودرو به این صورت است که یک عدد لامپ کوچک 12 ولت حدود 2 تا 3 آمپر از نوعی که معمولا پشت صفحه کیلومتر در داشبورد استفاده میشود را تهیه کنید. کلید را از جاسوئیچی استارت خودرو بردارید،کلیه لامپ‌ها و وسایل برقی را خاموش کنید.کلیه درب‌های خودرو را به اضافه درب صندوق عقب آنرا ببندید. درپوش موتور( کاپوت) را بالا بزنید.

در صورتی‌که اتومبیل‌تان دارای سیستم دزدگیر است کلید فشاری دزدگیر درپوش موتور را با وسیله‌ایی بحالت فشرده قرار دهیدتا سیگنال باز بودن درب کاپوت ارسال نشود. کابل جریان منفی باطری خودرو را از محل اتصال آن به باطری جدا کنید. کابل جریان منفی را با دست به بدنه لامپ چسبانده و ته سربی مانند لامپ را به قطب منفی باطری ( توجه : قطب منفی ) بزنید.

اگر برای مدت خیلی کوتاهی ( دو تا سه ثانیه ) لامپ بصورت خیلی ضعیف روشن شده و سپس خاموش شود نشانه این است که خودرو در حالت خاموش و ساکن برق دزدی ندارد  اما اگر لامپ بصورت روشن باقی بماند یعنی خودرو برق دزدی دارد. و اولین منبع ایراد احتمالا می‌تواند مربوط به سیستم دزدگیر باشد.

سوالات متداول درباره برق دزدی خودرو

برق دزدی خودرو چیست؟

برق دزدی ماشین یک اصطلاح عامیانه است با این منظور که یک وسیله در خودرو شما وجود دارد که وقتی خودرو خاموش است همچنان در حال مصرف انرژی باتری خودرو شماست

علت برق دزدی در ماشین چیست؟

بیشترین علت‌های برق دزدی ماشین را در سه چیز می‌توان دانست: برق دزدی قفل مرکزی، برق دزدی ضبط ماشین، برق دزدی دزدگیر.

نحوه تشخیص برق دزدی پژو 206 چگونه است؟

در صورتی‌که سیستم برق‌کشی اتومبیل شما مانند پژو 206 به صورت مالتی‌پلکس باشد و یا سیستم انژکتورECU  دارای کارت حافظه قابل دسترس RAM باشد‌، بهتر است این بررسی را در مدت زمان کوتاه و حداکثر طی یک دقیقه انجام دهید.

کارستان

ممکن است شما دوست داشته باشید
3 نظرات
  1. مرتضی می گوید

    ماشین من در هنگام راه رفتن یه لحظه قطع ووصل میشه شمع رو تازه عوض کردم پژو ۴۰۵ تیو۵

    1. حمیدم می گوید

      با سلام
      در ماشین شما به جزء برق دزدی احتمال اختلاس هم وجود دارد قشنگ چک ش

    2. احمدرضا می گوید

      می‌تونه از پمپ بنزین هم باشه شاید نیم سوز شده .بیشتر این حالت وقتی بنزین توی باک کم هست و پمپ داغ میشه اتفاق میوفته

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.