محمد محمدی گلپایگانی رئیس دفتر آیت الله خامنه ای کیست؟

0

همسران محمد محمدی گلپایگانی ،فرزندان محمد محمدی گلپایگانی ،ثروت محمدی گلپایگانی ،آدرس دفتر محمدی گلپایگانی
غلامحسین محمدی مشهور به محمد محمدی گلپایگانی (زاده ۱۳۲۲ در گلپایگان) روحانی و ارتشی ایرانی است که از سال ۱۳۶۸ تاکنون ریاست دفتر رهبر جمهوری اسلامی ایران را برعهده دارد.

محمد محمدی گلپایگانی کیست همسر محمد محمدی گلپایگانی بیوگرافی سیاستمداران بانفوذترین سیاستمدار جهان فرزندان سیاستمداران کجاند سید علی خامنه ای کیست رئیس دفتر خامنه ای

وی فرزند ابوالقاسم محمدی گلپایگانی، امام جمعه سابق گلپایگان می‌باشد. پس از وقوع انقلاب، ابتدا مسئول دفتر مشاورت رهبری در پایگاه هوایی ارتش در اصفهان بود و در فاصله سالهای ۱۳۶۰ تا ۱۳۶۸ بعنوان مشاور دفتر رهبر جمهوری اسلامی (سید روح‌الله خمینی) در نیروی هوایی ارتش فعالیت می‌کرد. وزارت خزانه‌داری آمریکا در ۱۳ آبان ۱۳۹۸ وی را در فهرست تحریم‌های خود قرار داد.
زندگی‌نامه

غلامحسین محمدی گلپایگانی در سال ۱۳۲۲ در شهر گلپایگان، در کشور ایران زاده شد. پدرش ابوالقاسم محمدی گلپایگانی از روحانیون و امام جمعه گلپایگان بود، که به نمایندگی از سید حسین طباطبایی بروجردی عازم اروپا شد.

غلامحسین محمدی گلپایگانی از مبارزان سیاسی علیه حکومت پهلوی و از حاضران در واقعه حمله به مدرسه فیضیه در سال ۱۳۴۲ بوده‌است. وی در فاصله سالهای ۱۳۵۸ تا ۱۳۶۰ بعنوان مسئول دفتر مشاورت سید روح‌الله خمینی در پایگاه هوایی اصفهان (متعلق به ارتش) فعالیت می‌کرد. و از ۱۳۶۰ تا ۱۳۶۸ نیز مسئول دفتر مشاورت رهبر جمهوری اسلامی (سید روح‌الله خمینی) در نیروی هوایی ارتش بود.

تحریم وزارت خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا

محمد محمدی گلپایگانی به همراه ۹ نفر دیگر از اطرافیان سید علی خامنه‌ای در ۱۳ آبان ۱۳۹۸ در فهرست تحریم‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا قرار گرفتند. این افراد بنا بر اعلام دولت آمریکا در «سرکوب‌های داخل و خارج کشور» دست داشته‌اند. در بیانیه وزارت خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا از محمدی گلپایگانی به عنوان فردی که به نمایندگی رهبر جمهوری اسلامی در بسیاری از مراسم و برنامه های مهم حکومتی شرکت می‌کند، یاد شده است.

در بیانیه وزارت خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا، محمدی گلپایگانی به عنوان یکی از مسئولان سرکوب بهائیان در ایران معرفی شده است:«محمدی گلپایگانی به عنوان رئیس دفتر رهبر جمهوری اسلامی ایران با همراهی رهبر کنونی، علی خامنه‌ای، ممانعت نظام‌مند از پیشرفت اجتماعی و اقتصادی بهائیان، یک اقلیت مذهبی در ایران را هدایت کرده است. این ممانعت شامل محرومیت بهائیان از تحصیل در دانشگاه‌ها و استخدام در ادارات می‌شود.»

استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا گفت: «امروز وزارت خزانه‌داری آمریکا مقامات غیرمنتخبی را هدف قرار می‌دهد که اطراف رهبر جمهوری اسلامی ایران، سید علی خامنه‌ای جمع شده‌اند و سیاست‌های بی‌ثبات کننده او را اجرا می‌کنند… این افراد با طیف گسترده‌ای از رفتارهای بدخواهانۀ رژیم از جمله انفجار مقر تفنگداران دریایی آمریکا در بیروت در سال ۱۹۸۳ میلادی و انفجار مرکز همیاری اسرائیل در آرژانتین در ۱۹۹۴ میلادی همچنین شکنجه، قتل‌های فراقانونی و سرکوب غیرنظامیان مرتبط هستند.»

منبع:ویکی پدیا

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.