معرفی دانگ فنگ فنگشن آئولوس هائوجی +عکس

0

کمپانی دانگ‌فنگ اخیراً کراس‌اور سایز متوسط خود را با نام فنگشن آئولوس هائوجی، عرضه کرده است‌. این خودرو در نسخه بنزینی و هیبریدی و با قیمت 31,800 دلار عرضه می‌شود‌. در واقع پلتفرم این خودرو هم برای خودروهای احتراقی و هم برای خودروهای هیبریدی و برقی توسعه یافته است‌.

طراحی فنگشن آئولوس هائوجی

این کراس‌اور متوسط، ظرفیت پنج سرنشین دارد و براساس پلتفرم DSMA گروه دانگ‌فنگ ساخته شده است. هائوجی اولین خودرویی است که بر اساس پلتفرم جدید ساخته می‌شود. ابعاد این کراس‌اور چینی عبارتند از 4720/1910/1702 میلی‌متر. فاصله بین دو محور آن نیز 2825 میلی‌متر است.

در قسمت جلویی خودرو، یک جلوپنجره آبشاری قرار گرفته و چراغ‌ها دو قسمتی هستند. جلوپنجره مشکی‌رنگ ذوزنقه‌ای بسیار بزرگ‌ و چشمگیر است و یک نوار LED از بالای آن عبور می‌کند. لوگو میانی آن به نظر نورانی می‌آید. چراغ‌های LED دی‌لایت از دو خط شیب‌دار تشکیل شده‌اند. چراغ‌های قسمت پایینی نیز برای نور بالا و پایین هستند.

شاسی‌بلند جدید از طراحی دو رنگ برای بدنه بهره می‌گیرد. رنگ مشکی در رینگ‌ها، آینه‌های عقب، دستگیره درها، ستون‌های B , A و C به کار رفته است.

در قسمت عقب خودرو از چراغ‌های LED نواری استفاده شده است. بخشی از شکل این چراغ‌ها، بازتابی از چراغ‌های دی‌لایت‌ است. یک لوگوی انگلیسی در مرکز چراغ‌ها وجود دارد. در قسمت پایین، اگزوز‌های دو طرفه به کار رفته که در دیفیوزر سیاه رنگ فرو رفته‌اند. البته خروجی‌های اگزوز که روی سپر تعبیه شده‌اند، تقلبی هستند. در واقع اگزوز اصلی در سمت چپ چرخ عقب سمت سرنشین قرار دارد.

کابین و امکانات فنگشن آئولوس هائوجی

داخل کابین فنگشن آئولوس هائوجی یک کنسول میانی لایه لایه وجود دارد. این کنسول حاوی صفحه نمایشی بزرگ است و حس آینده‌نگری را منتقل می‌کند. نمایشگر 12.3 اینچی دوقلو روی داشبورد برای اطلاعات و سرگرمی و نمایشگر پشت فرمان مربوط به اطلاعات و ابزارهای راننده است‌. این صفحه‌نمایش را می‌توان از طریق لمس و یک دکمه چرخشی در سمت چپ کنترل کرد.

این خودرو مجهز به سیستم کمک راننده سطح دو، برای افزایش ایمنی، است. تنها نسخه بنزینی سیستم صوتی Jamo دارد‌. فرمان دو پره بیضی‌شکل، حاوی نشان سیاه‌رنگ آئولوس است.

مشخصات فنی فنگشن آئولوس هائوجی

برای فنگشن آئولوس هائوجی دو نسخه پلاگین هیبرید و بنزینی در نظر گرفته شده است. نسخه بنزینی به یک پیشرانه 1.5 لیتری مجهز شده است، که حداکثر 204 اسب‌بخار قدرت و 350 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند‌. این نیرو از طریق گیربکس 7 سرعته دوکلاچه به چرخ‌ها منتقل می‌شود

نسخه پلاگین هیبرید آئولوس هائوجی، همان پیشرانه نسخه بنزینی را دارد که یک موتور الکتریکی به آن اضافه شده است. این پیشرانه 245 اسب‌بخار قدرت و 540 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند که از طریق یک گیربکس  E-CVT (مجهز به کنترل الکترونیکی) به چرخ‌ها می‌رسد.

منبع : chinapev.com

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.