چگونه بفهمیم ماشین جی پی اس دارد؟

0

جی پی اس یا ردیاب خودرو نسل جدیدی از تکنولوژی های روز دنیاست که برای پیدا کردن موقعیت مکانی انواع وسایل نقلیه، افراد و حتی حیوانات هم کاربرد دارد. در بحث خودرو اما ردیاب یکی از بهترین ابزارهای امنیتی و ضد سرقت اتومبیل هاست. اما چگونه بفهمیم ماشین جی پی اس دارد؟ در ادامه سعی می کنیم به پاسخ این سوال بپردازیم.

بهترین ردیاب خودرو پرفروش ترین ردیاب خودرو ردیاب خودرو دیجی کالا خرید ردیاب خودرو انواع ردیاب خودرو ردیاب خودرو آهنربایی سامانه ردیاب خودرو لیست قیمت ردیاب خودرو

ردیاب خودرو، ابزاری برای امنیت و پیشگیری از سرقت

این روزها ردیاب به عنوان بهترین تکنولوژی ممکن برای جلوگیری از سرقت انواع اتومبیل، موتورسیکلت و حتی اسکتورهای برقی به شما می آید. ابزاری که با داشتن سیستم هایی مانند هشدار لرزش، هشدار حرکت و هشدار روشن شدن خودرو، علاوه بر اینکه در پیشگیری از سرقت مثمر ثمر واقع می گردد برای پیگیری سرقت نیز بسیار کارآمد است.

در حقیقت با خرید ردیاب خودرو که گاها هزینه هایی کمتر از خرید انواع دزدگیرهای هوشمند دارند، می توانید برای همیشه خیال خود را از سرقت خودرو راحت کنید. ردیاب ها استفاده و کاربردهای بسیاری دارند که از جمله بهترین آنها می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • نصب بر روی اتومبیل های شرکت های حمل و نقل
  • نصب روی اتومبیل های شرکت های اجاره ی اتومبیل
  • برای کنترل و محافظت جوانان و نوجوانان
  • نصب روی خودروی شخصی برای جلوگیری از سارقین

با این توضیحات به سراغ سوال بعدی می رویم، چگونه می توان فهمید که خودرویی دارای جی پی اس یا ردیاب است؟

محل نصب ردیاب خودرو هزینه نصب ردیاب خودرو جی پی اس چیست نصب جی پی اس پراید GPS چیست مزایای سیستم GPS پیدا کردن خودروی سرقتی بهترین ردیاب خودرو ردیاب چیست قیمت ردیاب ماشین مزایای ردیاب ماهواره ای هزینه نصب GPS ساندرو مجله مکانیک مجله خودرو کارستان آموزش مکانیک و برق خودرو آموزش نکات فنی خودرو

کشف ردیاب مخفی خودرو در چند گام ساده

با اینکه ردیاب یک تکنولوژی بسیار مفید برای جلوگیری از بروز جرم است، اما گاهی می تواند برای سواستفاده نیز مورد استفاده قرار گیرد. اگر به وجود ردیاب در خودرویتان مشکوک هستید خیلی جای نگرانی ندارد. به راحتی و به کمک برخی ابزارهای خاص می توانید اتومبیل خود را بررسی کرده و برای پیدا کردن ردیاب اقدام نمائید.

1- برای پیدا کردن ردیاب با بازرسی خارجی خودرو آغاز به کار کنید

ردیاب ها در انواع مختلفی تولید می شوند و عبارتند از ردیاب های سیمی و ردیاب های مغناطیسی، که با نام های ردیاب بدون نیاز به نصب و ردیاب نیازمند به نصب نیز شناخته می شوند. ردیاب مغناطیسی خودرو قابلیت نصب برروی هر قسمتی از بدنه فلزی خودرو را دارند و به همین دلیل ممکن است بیشتر در فضای بیرونی خودرو نصب شوند.

پس برای پیدا کردن ردیاب نصب شده برروی خودرو می توانید در اولین گام با بررسی خارجی خودرو کارتان را آغاز کنید. با استفاده از چراغ قوه و آینه زیر خودرو را به خوبی بررسی کنید. البته به این نکته توجه کنید که ردیاب ها دارای طراحی بسیار دقیق و خاصی هستند و گاهی به قدری با قطعات خودرو شباهت دارند که پیدا کردن آنها خیلی هم ساده نیست.

2- فضای درونی خودرو را برای پیدا کردن جی پی اس خودرو بررسی کنید

در فضای درونی خودرو مکان های بسیاری وجود دارد که می تواند محلی برای پنهان کردن و یا نصب ردیاب خودرو باشد. گاهی ردیاب مورد استفاده حتی پنهان هم نیست و دقیقا در جلوی چشم شما قرار دارد. ردیاب فندکی خودرو و ردیاب سیم شارژ شنود دار دو مورد از این ردیاب ها هستند.

در بررسی فضای داخلی خودرو توجه ویژه ای به پورت داده ها داشته باشید، تمام ردیاب ها نیازمند منبع برق هستند، مگر آنکه مغناطیسی باشند. اما بیشتر ردیاب هایی که درون خودرو نصب می شوند نیازمند سیم کشی و یا اتصال به منبع برق هستند. لذا ورودی و خروجی های برق خودرو، پورت ها و محل های اتصال را به خوبی بررسی کنید. برخی ردیاب ها نیز بسیار کوچک هستند بنابراین بررسی هیچ مکانی از خودرو را فراموش نکنید، شاید ردیاب در مکانی باید که حتی فکر آن را هم نمی کنید. به عنوان یک نکته مهم بررسی صندوق عقب را هم مورد توجه قرار دهید.

3- آشکار کننده سیگنال، بهترین دستگاه پیدا کردن جی پی اس خودروست

یکی از بهترین دستگاه هایی که می تواند راه شما را برای پیدا کردن جی پی اس خودرو آسان کند، آشکار کننده سیگنال است. آشکارکننده های سیگنال دستگاه هایی بسیار دقیق و قوی هستند که برای پیدا کردن امواج مغناطیسی و رادیویی مورد استفاده قرار می گیرند. البته به این نکته توجه داشته باشید که استفاده از آشکار کننده زمانی ممکن است که ردیاب درحال فعالیت باشد. برای مثال عملکرد بیشتر ردیاب ها بدین گونه است که با روشن شدن خودرو و احساس اولین لرزش آغاز به کار می کنند. لذا آشکارکننده را برای خودرو های درحال حرکت استفاده کنید.

البته به این نکته هم توجه داشته باشید که آشکار کننده ها نمی توانند ردیاب را غیر فعال را پیدا کنند و به هیچ وجه باعث از کار افتادن ردیاب هم نمی شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر و آشنایی با نحوه از کار انداختن ردیاب می توانید به مقاله دستگاه ضد ردیاب خودرو مراجعه کنید.

4- استفاده از تجربه افراد متخصص آخرین راهکار است

با توجه به اینکه ردیاب ها دارای کیفیت بسیار بالایی در طراحی و تولید هستند، شباهت ظاهری بسیار زیادی با قطعات موجود در خودرو دارند، به همین دلیل گاهی نیاز به کمک افراد متخصص دارید. اگر مظنون به وجود جی پی اس در خودرویتان هستید و خود نمی توانید آن را پیدا کنید به افراد متخصص و سازمان های معتبر مراجعه کنید.

تقریبا تمام تکنسین های زمینه الکترونیک، افرادی که در زمینه برق خودرو فعالیت دارند و افرادی که سیستم های صوتی و آلارم خودرو نصب می کنند می‌توانند در پیدا کردن ردیاب خودرو به شما کمک کنند. اگر در خودروی شما واقعا ردیابی وجود داشته باشد با استفاه از این چهار مرحله مطمئنا پیدا خواهد شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.