بیوگرافی مداح اهل بیت محمود کریمی + عکس همسر و فرزندان

0

بیوگرافی و عکس محمود کریمی و همسرش و فرزندان | ماجرای تیراندازی محمود کریمی | بیماری و منزل محمود کریمی کجاست

محمود کریمی را میتوان به عنوان یکی از مهمترین و پر طرفدارترین مداحان کشورمان نام برد او از سن 7 سالگی تا کنون به صورت مستمر در حال مداحی است که میتواند برای خود رکوردی داشته باشد.

بیوگرافی محمود کریمی همسر محمود کریمی بهترین مداحان ایران بیوگرافی افراد مشهور مداحی محمود کریمی بیوگرافی سیاستمداران

این مداح خانواده شهید بوده و پدرش در جبهه مفقودالاثر شده و برادرش نیز به شهادت رسیده است یکی از حواشی که پیرامون زندگی او به وجود امد تیراندازی با کلت کمری خود در اتوبان بود که حسابی سر و صدا به راه انداخت و برایش دردسر درست کرد و با موجی از انتقادات روبه رو شد.

محمود کریمی یکی از مداحان اهل بیت بوده که نسبت به سایر مداحان دیگر کشورمان از تجربه ها و سابقه بسیار زیادی بهره مند است.

او را به عنوان مداح رسمی کشور نیز می‌شناسند که در بسیاری از مراسم های عزاداری و سوگواری و همچنین مراسم مذهبی در رسانه ملی دعوت شده و با صدای خاص خود به نوحه سرایی می‌پردازد.

علاوه بر نوحه مرثیه سرایی و شاعر نیز می‌باشد که بیشتر شعرهایش در راستای اهل بیت سروده است.

او نسبت به سایر مداحان دیگر کشورمان از شهرت و محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است ایام خاص مثل روزهای شهادت و ایام محرم و صفر نواحی رو در کوچه پس کوچه های شهرهای کشور شنیده می شود.

بیوگرافی محمود کریمی

بیوگرافی محمود کریمی در سال ۱۳۴۷ در شهر تهران به دنیا آمده است .یک خانواده کاملا مذهبی که پدرش نیز از معتمد های محل بوده و در اوایل انقلاب در مساجد حضوری فعال داشته است.بعد از شروع جنگ تحمیلی و حمله رژیم صدام به ایران پدرش راهی جبهه شده و سال‌ها برای این مرز و بوم جنگیده است.

ولی بعد از اتمام جنگ نام پدرش نه در بین شهدا بوده و نه در بین آزاده ها و بعد از چند سال نام پدرش در بین شهدای مفقودالاثر ثبت شده است.

کارگری و بنایی در دوران نوجوانی

از همان ابتدای دوران نوجوانی اش برای کمک خرج بودن خانواده به بنایی و کارگری ساختمانی می‌پرداخته و در کنار کار ساختمانی که انجام می‌داده تحصیلاتش را هم سپری می کرده بعد از گرفتن دیپلم در آموزش و پرورش به عنوان معلم مشغول بوده است.

چند سالی در مدرسه مشغول تدریس در دوره متوسطه بوده و به دلیل علاقه و عشقی که به اهل بیت داشته در مراسم عزاداری در مسجد محل و مدرسه به نوحه خوانی می‌پرداخت.

نحوه شهرت محمود کریمی

 بیوگرافی محمود کریمی  همسر محمود کریمی  بهترین مداحان ایران  بیوگرافی افراد مشهور  مداحی محمود کریمی  بیوگرافی سیاستمداران

به دلیل تسلط کامل بر صدا و نوحه نوحه‌سرایی اش مورد توجه افراد محله قرار گرفت و کم کم در دسته های عزاداری کار نوحه خوانی را انجام می داد.

در اوایل دهه ۷۰ زمانی که در مسجد محله به نوحه سرایی مشغول بود کلیپ مداحی او به صورت سی دی در تهران دست به دست می شد و کم کم این اتفاق در سراسر کشور رخ داد بعد از مدتی به یک چهره بسیار معروف در زمینه مداحی تبدیل شد.

کم کم جایگاه ویژه ای را در ایام مذهبی باز کرده بود و سبک نوحه خواندن و شعرهای با محتوا و با مفهوم باعث شد که از سایر مداحان کشور متمایز شودد

حتی رسانه ملی هم نگاهی ویژه به او داشته و او را در برخی از برنامه هایشان نشان داد و نوحه های او را در روزهای شهادت پخش میکردد

عکس های خانوادگی محمود کریمی

 بیوگرافی محمود کریمی  همسر محمود کریمی  بهترین مداحان ایران  بیوگرافی افراد مشهور  مداحی محمود کریمی  بیوگرافی سیاستمداران

رهبر انقلاب او را به عنوان مداح بیت رهبری نیز می شناسند که در بسیاری از مراسم سوگواری و عزاداری که رهبر حضور دارد اوهم نوحه خوانی کرده است

همسر و دختر و پسرش

بیوگرافی محمود کریمی در اوایل دهه هفتاد ازدواج کرده و وارد زندگی زناشویی شد .حاصل ازدواج او دو فرزند می باشد، یکی از فرزندانش پسر و یکی دیگر دختر است ،پسرش نیز در زمینه نوحه سرایی فعالیت دارد.

 بیوگرافی محمود کریمی  همسر محمود کریمی  بهترین مداحان ایران  بیوگرافی افراد مشهور  مداحی محمود کریمی  بیوگرافی سیاستمداران

شایعه تیراندازی

در اوایل سال ۱۳۹۲ خبری در رسانه‌های خبری منتشر شد که یک مداح معروف در اتوبان بابایی اقدام به تیراندازی کرده است

بعد از مدتی چند سایت خبری از جمله خبرگزاری دانشجو و سایت آینده درباره نام مداحی که تیراندازی کرده بود پرده برداشت این دو سایت خبری اعلام کرد که محمود کریمی در اتوبان بابایی به یک ماشین ۲۰۶ تیراندازی کرده است.

درباره جزئیات این اتفاق نوشته شده که آقای کریمی در اتوبان بابایی در حال حرکت بوده که یک پژو ۲۰۶ اجازه سبقت گرفتن به آنها را نمی داد.

در نتیجه با چراغ دادن های مکرر خودروی حامل محمود کریمی زمانی که به تونل می رسند چند تیر هوایی را شلیک کرده که یکی از تیر ها به پژو ۲۰۶ برخورد کرده است. درباره علت این تیراندازی ها در سایت های مختلف روایت متفاوتی گزارش شده است که نمی‌توان آن‌ها را تایید یا تکذیب کرد.

گفتگوی خواندنی با حاج محمود کریمی

شما بچه کدام محل هستید؟

من بچه وحیدیه هستم، نظام آباد

تفریح شما در اوقات فراغت چیست؟ اصولا تفریح یک مداح اهل بیت(ع) وقتی هیات ندارد، چیست؟

ما به واسطه فعالیت های مداحی، ساعت کارمان دست خودمان نیست همیشه، مثلا عید غدیر می خورد به یکشنبه یا شنبه، بین التعطیلین می شود و دولت تعطیل می کند و مردم می روند مسافرت، ولی کار ما بین التعطیلن بردار نیست! ما باید برویم هیات، تعطیلات متعارف نداریم، خوشبختانه، به همین خاطر اوثات فراغت ما هم فرق دارد، مثلا یکی از اوقات فراغت ما حضور در در یک جمع بچه های شاعر و شنیدن شعر و خواندن آن است، فراغت یعنی از یک دردسری فارغ شدن، ما اگر بخواهیم راحت بشویم، باید روح مان هم راحت باشد، مثلا خیلی ها از تهرانی ها در اوقات فراغت می روند شمال ولی موقع برگشتن با آن ترافیک شدید و سنگین و زجرآور، خستگی در تن و روح شان می ماند، در اوقات فراغت باید روح را سبک و راحت کنیم، ما در طول شبانه روز، من ساعات اوقات فراغت را با خانواده ام می گذرانم.

ورزش چه؟
بله، یک روز در میان، ورزش هوازی و سنگین می کنم، مثل فوتبال.

اهل بازی های نسل جدید، مثل ایکس باکس و پلی استیشن که نیستید؟

اصلا و ابدا! من آدم هیجانی هستم کلا، ولی اصلا حوصله هیجان کاذب ندارم، شاید جالب باشد این را بگویم مثلا اگر یک فیلم پلیسی در حال پخش باشد و پلیس در حال تعقیب دزد باشد و از این طور صحنه ها، من حوصله این هیجانات را ندارم، می زنم کانال دیگه، پنج دقیقه دوباره برمی گردم ببینم چی شده داستان.

من در کار سفال هستم، تولید سفال و آجر، محل کارم هم نزدیک بوئین زهرا است، است، البته هنوزم راه اندازی نشده و در شرف راه اندازی است.

به نظر شما مداحان باید از کار مداحی اهل بیت(ع) ارتزاق کنند یا نه؟ این خوب است یا بد یا مباح؟ آفت دارد یا ندارد؟

ببینید، امیرالمومنین(ع) فرمودند من برای یک لقمه حلال از چهل لقمه مباح گذشتم، ارتزاق از مداحی حلال است، شما اگر کسی را پیدا کنید من اینقدر می گیرم می ام می خونم، این را هم نمی شود گفت حرام است یا مشکل دارد، البته من بحث شرعی اش را نمی دانم، مجتهد نیستم، باید از مراجع سئوال کرد، ولی ما که پرسیدیم این طور گفتند، مثلا خیلی ها هستند کار فرهنگی می کنند، پول می گیرند، خوانندگی می کنند، چه اشکال دارد؟ چه فرقی با مداحی دارد؟ مداحی نیاز به مطالعه دارد، آدم باید از خیلی از کارهای معمول بزند تا بتواند مداحی کند، یک کسی که مداح است مسلما نمی تواند در اداره استخدام شود، صبح روضه دارد، عصر جلسه دارد، این طوری نمی تواند کارمند جایی باشد، یعنی چون باید وقت بذارد، کار هم محسوب می شود، ولی اگر یک کاری دیگری هم داشته باشند، بهتر است.

آقای کریمی! در میان مداح ها بچه مایه دار داریم؟ مداح پولدار؟

چرا نباید داشته باشیم؟ من البته نمی دانم و تحقیق نکردم در این خصوص، ولی اگر مداح پولدار هم داشته باشیم، نوش جانش، البته این را هم بگویم که اگر کسی برای پول بیاید برای مداحی، مثلا از صد نمره، بیست نمره داشته باشد، بخاطر پول بیاید، آن بیست نمره را از هم از دست می دهد، هیچ کس بخاطر پول به مداحی نمی آید اگر هم بیاید حذف می شود و ماندنی نیست در این عرصه.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.