بررسی چانگان UNI-T سایپا +عکس

0

با اختصاص بزرگترین غرفه نمایشگاه خودرو مشهد به شرکت سایپا، حالا این احتمال وجود دارد که اولین رونمایی رسمی چانگان یونی تی در ایران، در جریان این نمایشگاه برگزار شود. بیست و دومین نمایشگاه خودرو مشهد در روزهای نهم لغایت دوازدهم شهریورماه 1401 و از ساعت 16 تا 22 شب، پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود.
دلیل نامگذاری یونی تی

 قیمت چانگان یونیتی  بررسی خودرو چینی  خودرو چینی جدید  جدیدترین خودروها در ایران  جدیدترین خودروهای وارداتی  جدیدترین خودروی سایپا  جدیدترین خودروهای وارداتی سایپا  خودرو جدید چانگان  تازه های خودرو در ایران  معرفی خودرو  مجله خودرو  مجله ماشین

با ورود اولین سری از چانگان یونیتی به شرکت سایپا در تیرماه 1401، حالا احتمال عرضه این محصول کاملا جدید در کشورمان، بیش از پیش شده است.

این کراس‌اور جذاب، قرار بود اولین رونمایی‌اش را در نمایشگاه خودرو ژنو 2020 تجربه کند، اما بعد از لغو برگزاری این نمایشگاه به دلیل شیوع کرونا در جهان، چانگان در زمستان 1400 اولین رونمایی آنرا برای مشتریان چینی انجام داد سپس تولید UNI-T را از مدل 2020 میلادی، شروع کرد. براساس اعلام شرکت سازنده، در نام این مدل از کلمه universe به معنای «کیهان» الهام گرفته شده که به «جهانی بودن» این خودرو اشاره دارد.

طراحی چانگان یونیتی

 قیمت چانگان یونیتی  بررسی خودرو چینی  خودرو چینی جدید  جدیدترین خودروها در ایران  جدیدترین خودروهای وارداتی  جدیدترین خودروی سایپا  جدیدترین خودروهای وارداتی سایپا  خودرو جدید چانگان  تازه های خودرو در ایران  معرفی خودرو  مجله خودرو  مجله ماشین

به عنوان اولین مدل از سری جدید محصولات شرکت چانگان، خودرو UNI-T از زبان طراحی بسیار آوانگارد و خاصی بهره می‌برد که می‌توان نمود آن را در بخش‌هایی چون جلوپنجره مشاهده کرد. در این بخش می‌توان عناصر الماسی شکل را مشاهده کرد که در نهایت به چراغ‌های S شکل جلو متصل شده‌اند.

شیب سقف خودرو پس از گذر از ستون B ، روبه پایین رفته و در نهایت فرمی به چانگان UNI-T داده که آن را بسیار اسپرت جلوه می‌دهد. عوامل دیگری چون دستگیره مخفی درها، رنگ‌آمیزی دورنگ و طرح رینگ‌های خودرو به هیجان ظاهری آن افزوده است.

در نمای عقب چانگان UNI-T چراغ‌های باریک و چندضلعی به همراه خروجی دوگانه اگزوز و اسپویلر بزرگ عقب شخصیتی قوی به این خودرو بخشیده است.

مشخصات فنی چانگان یونیتی

طول و عرض چانگان UNI-T به ترتیب برابر با 4.5 و 1.8 متر و فاصله محورهای آن نیز 2.7 متر است که با توجه به این اندازه‌ها، می‌توان این مدل را در رده کراس‌اورهای جمع و جور (کامپکت) قرار داد. رینگ‌های قابل سفارش برای این خودرو نیز از سایز 19 اینچی با تایرهای 225/55 یا از سایز 20 اینچی با تایرهای 245/45 خواهد بود. 

مشخصات چانگان یونیتی
طول 4515 میلیمتر
عرض 1870 میلیمتر
ارتفاع 1565 میلیمتر
فاصله محوری 2710 میلیمتر
وزن 1465 تا 1570 کیلوگرم
حجم باک 55 لیتر

*اطلاعات فوق از سایت خودروساز گردآوری شده است.

چانگان برای خودرو یونیتی، دو پیشرانه توربوشارژ مختلف درنظر گرفته و حالا باید منتظر ماند و دید که سایپا، کدام یک از این دو پیشرانه را برای یونیتی، انتخاب می‌کند:

کد موتور JL-473ZQ7 JL-486ZQ5
حجم موتور 1.5 لیتری 2.0 لیتری
قدرت 185 اسب بخار 230 اسب بخار
گشتاور 300 نیوتن متر 390 نیوتن متر
گیربکس 7 دنده دوکلاچه (خیس) 8 دنده اتوماتیک
سرعت 205 کیلومتر برساعت 215 کیلومتربرساعت
مصرف ترکیبی 6.5 لیتر 6.7 لیتر

*اطلاعات فوق از سایت خودروساز گردآوری شده است.

قیمت چانگان یونیتی

در بازار چین، قیمت چانگان یونیتی، وابسته به نوع پیشرانه انتخابی و سطح آپشن‌های آن بوده طوریکه با موتور 1.5 لیتری، حدود 116 تا 140 هزار یوآن و با موتور 2.0 لیتری نیز حدود 138 تا 150 هزار یوآن قیمت دارد. به عبارت بهتر، قیمت چانگان یونیتی، معادل تقریبی 17 تا 22 هزار دلار است. بنابراین در صورت عرضه در بازار کشورمان، حدود 900 تا 1.1 میلیارد تومان قیمت خواهد داشت.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.