آیا می توان به جای بنزین در خودرو الکل ریخت ؟

1

ریختن الکل در رادیاتور خودرو ،ریختن الکل در باک خودرو ،ریختن الکل در باک موتور ،الکل در ماشین ،اگر ضد یخ نداشتیم چه کنیم ،ریختن تینر در باک خودرو ،چگونه اکتان بنزین را بالا ببریم
ریختن الکل در باک ماشین بنزینی آیا روشن می شود ؟

ریختن الکل در باک ماشین !! سوالی که برای تمامی رانندگان پیش می آید این است که آیا می توانیم به جای بنزین در ماشین الکل صنعتی بریزیم ؟

در این مقاله می خواهیم به زبان ساده در مورد مصرف الکل صنعتی به عنوان سوخت خودرو بنویسیم پس با ما همراه باشید .

ریختن الکل در باک ماشین !!

استقاده از الکل در خودرو ریختن الکل در باک بنزین مشروبات الکلی خطرات ریختن نوشابه در باک خطرات ریختن الکل در باک خودرو دلایل بالا رفتن مصرف سوخت دانستنی های فنی خودرو آموزش تعمیر خودرو آموزش نکات فنی خودرو آموزش عیب یابی خودرو آموزش مکانیک و برق خودرو آموزش مکانیک خودرو مجله مکانیک مجله خودرو کارستان تعمیر و نگهداری خودرو افزایش اکتان بنزین اکتان بنزین چیست بالا بردن اکتان سوخت

ریختن الکل در باک ماشین می تواند در مواقع بسیار حساس نجات دهنده باشد ولی باید نکات بسیار زیادی را رعایت کنید البته در پایینتر از مضرات استفاده از این سوخت در خودرو را شرح داده ایم اما در این بخش می خواهیم بررسی کنیم که اصلا این کار درست است و یا خیر .

ریختن الکل صنعتی در باک خودرو باعث می شود تا باک رسوب بسیار زیادی کند البته این به علت واکنش های شدید شیمیایی بین الکل و بنزین است . سپس باعث باک شدن انژکتور اما خشکی شدید آن می شود .

سپس وقتی وارد سیلندر می شود به دلیل اکتان بسیار بالاتر از حتی ( بنزین سوپر ) مشتعل شده و خودرو ریپ های شدیدی خواهد زد . سپس در فرایند تولید قدرت 10 دقیقه ای می تواند سبب خشکی و حتی شکنندگی پیستون و دیواره های سیلندر شود .

در این حالت اگر شما مجبور هستید و سوخت دیگری ندارید می توانید از این سوخت به مدت بسیار کم در خودرو استفاده کنید . البته استفاده از این سوخت در خودرو هایی با آلیاژ بیشر چدن در بلوکه می تواند بسیار خطر ساز باشد .

آیا می توانیم در مواقع خاص از این روش استفاده کنیم ؟

همانطور که گفته شد , ریختن الکل در باک خودرو می تواند باعث این شود که سیلندر و بلوکه به سمت خشک شدن شدید بروند و همچنین ریپ های شدید موتور باعث خرابی در دسته موتور ها شده و می تواند هزینه های سنگین دیگری را برای شما به همراه داشته باشید .

بنابراین به شما عزیزان توصیه می کنم که اگر مجبور هستید از این سوخت در باک ماشینتان استفاده کنید و بعد از این که به جایی رسیدید که می توانید سوخت تهیه کنید , ابتدا درب باک را تا 5 دقیق باز بگذارید تا بخار های خطرناک الکل خارج شوند و سپس از سوخت بنزین استفاده کنید .

پیشنهاد مقاله ویژه : هزینه گواهینامه رانندگی چقدر شده است ( جدید !!!! )

چرا الکل بهتر از بنزین است ؟

وقتی می گویند الکل بهتر از بنزین است باید بدانید در چه زمینه ای , اگر در زمینه استفاده به عنوان سوخت است می تواند کاملا اشتباه باشد .

اما از لحاظ ارزشی بله می توان گفت ارزش و اکتان الکل از بنزین به مراتب بالا تر است و همین باعث می شود تا خام سوزی به ندرت اتفاق بی افتد .

مضرت های استفاده از الکل به جای بنزین چیست ؟

آموزش برق خودرو سمند آموزش برق و انژکتور خودرو آموزش عیب یابی برق خودرو آموزشگاه برق خودرو آموزش تعمیر برق پراید استخدام برقکار خودرو آموزش مکانیک و برق خودرو

مضرات ریختن الکل در باک ماشین بسیار زیاد است اما مهمترین آنها به شرح زیر می باشند :

1 – رسوب شدید در باک
2 – خرابی صافی بنزین
3 – خشکی و خرابی انژکتور بنزین
4 – خشکی پیستون
5 – خشکی سیلندر
6 – داغ شدن شدید موتور
7 – ریپ زدن شدید
و …

این 7 مورد را می توان از موارد دقیقی بیان کرد که می تواند باعث خرابی در ماشین شوند البته نه با استفاده 1 بار آنهم برای 10 دقیقه .

آیا می توانیم در موتور سیکلت هم از الکل استفاده کنیم ؟

بله اما باید به نکته بسیار مهم تری اشاره کرد .

نوع خنک کاری اکثر موتور ها ” به صورت هوا خنک ” است و این یعنی خطر بسیار زیاد در پی داغ شدن شدید بلوکه سیلندر . از آنجا که باک ماشین در بالای این سیلندر قرار دارد اگر شما بخواهید از این روش استفاده کنید مسلما می تواند بسیار برای شما گران تمام شود .

امیدواریم در موتور و در هوای بسیار داغ از این روش هرگز استفاده نکنید .

کدام الکل اکتان بیشتری دارد ؟

اگر بخواهیم بین الکل های متانول و اتانول به دنبال اکتان و در کل سوخت با کیفیت بهتر برای زمان های اجبار بگردیم باید نام متانول را در صدر جدول قرار دهیم .

در این حالت است که شما می توانید از این الکل در مواقع نیاز استفاده کنید حال آنکه الکل اتانول که قیمتی بسیار بالاتر دارد , برای مصارف پزشکی استفاده می شود .

سخن پایانی !!

ریختن الکل در باک ماشین بسیار اشتباه است و امیدواریم این کار را به هیچ عنوان انجام ندهید و اینکه اگر بخواهید از الکل استفاده کنید باید طبق توضیحات بالا این کار را انجام دهید .

مراقب باشید که بعد از استفاده از این سوخت باید حتما درب باک را به مدت گفته شده باز گذاشته از بخارات الکل صنعتی از باک خارج شود.

کارستان

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. حسین بابایی می گوید

    سلام آیا به جای بنزین والکل در ماشین می توان گازوئیل استفاده کرد نقش گازوئیل در ماشبهای بنزینی به چه صورت است یعنی زمانی که بریزیم چه بر سره متور ماشبن وانژگتورش میاد ممنون

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.