حقوق مهندس مکانیک در ایران چقدر است ؟

0

حقوق مهندس مکانیک در ایران چقدر است ؟ این مقاله توسط یک مهندس مکانیک ( کارشناس مکانیک و فناوری مکانیک ) نوشته شده است و برای شما به زبان بسیار ساده سوالات مهمی را در این مقاله پاسخ داده که بارها پرسیده اید . این مقاله یکی از مهمترین مقالات در رشته مهندسی مکانیک می باشد .

پس اگر مهندس مکانیک هستید و یا می خواهید به این رشته وارد شوید و یا دانشجوی این رشته هستید , حتما تا انتها این مقاله را بخوانید شاید خوشحال نشوید اما یادتان باشد واقعیات بسیار مهم تر از دروغ های شیرین هستند . پس با ما تا انتها مقاله همراه باشید.

آموزش برق خودرو سمند آموزش برق و انژکتور خودرو آموزش عیب یابی برق خودرو آموزشگاه برق خودرو آموزش تعمیر برق پراید استخدام برقکار خودرو آموزش مکانیک و برق خودرو

درآمد مهندس مکانیک در ایران چقدر است ؟

قبل از اینکه به موضوع حقوق و درآمد برسیم بگذارید در ابتدا حداقل حقوق در ایران را برای شما بررسی کنیم . در این کشور حداقل حقوق حدودا ماهانه 4.000.000 تومان به عنوان یک کارمند است و این یعنی درصورتی که شما سواد چندان ( منظور تحصیلات دانشگاهیست ) نداشته باشید حدودا درآمد ماهانه شما همین قدر می باشد .

اما حقوق مهندس مکانیک در ایران چقدر است ؟ حقوق یک مهندس با سابقه کاری زیر یک سال چیزی در حدود ماهانه 5.000.000 تومان است . در صورتی که بتوانید مدرک فوق لیسانس داشته باشید و سابقه کاری خوبی هم داشته باشید می توانید در ماه حدودا تا 10.000.000 تومان هم دریافت کنید .

البته موارد بسیار مهمی هست که در ادامه به آن اشاره کرده ایم پس اگر دانشجو رشته مهندسی مکانیک هستید و یا در این زمینه دوست دارید وارد شوید و یا حتی درستان هم تمام شده و به دنبال کار می گردید این مقاله کاملا برای شما نوشته شده است .

با ما همراه باشید.

آیا می توانیم با این حقوق در ایران با کیفیت زندگی کنیم ؟

واقعیت را بخواهید … متاسفانه خیر و شما باید با سختی های بسیار زیادی بتوانید زندگی ساده ای با این درآمد داشته باشید اما اگر ماهانه 10 میلیون تومان حقوقتان باشد می توانید کمی نرمال به زندگی خود ادامه دهید .

شرایط کمی سخت شده اما شما شاید بتوانید با تغییر رویه و دیدگاه کمی در زندگیتان تغییراتی ایجاد کنید اما در هر صورت اگر خرج زندگی در تهران را برای یک مهندس مکانیکی که تنها زندگی می کند حساب کنیم و حقوقش را هم 10 میلیون تومان در نظر بگیریم …

با هزینه اجاره خانه حدودا می تواند اجاره 5 میلیونی و هزینه خوراک و پوشاک و غیره را 4 میلیونی , 1 میلیون تومان هم پس انداز دارد ( اما باز هم به شرایط زندگی شما بستگی دارد ) . حقوق مهندس مکانیک در ایران متوسط است که همین برای مهندسین کار را کمی سخت می کند … .

آیا باید حتما مدرک مهندسی در این رشته داشته باشیم ؟

بله . رشته مهندسی مکانیک جزو رشته هایی است که باید حتما مدرک دانشگاهی داشته باشید در غیر این صورت متاسفانه نمی توانید به خوبی کار خود را بیابید .

اما بیایید کمی بیشتر بررسی کنیم . شما حتی اگر مهندس مکانیک هم شوید اما نرم افزار های بسیار مهم این رشته مانند ” سالید ورک – اتو دسک ” و … را بلد نباشید نمی توانید کاری پیدا کنید پس حتما اگر در این زمینه دانشجو هستید و یا درستان تمام شده تمامی نرم افزار های مخصوص این رشته را یاد بگیرید .

بسیاری از دوستان مهندس هستند که فقط کمی محاسبات بلدند اما هیچ نرم افزاری بلد نیستند و عملا فقط مدرک گرفته اند , سعی کنید اینطور نباشید چون بدون شک بیکار خواهید بود و کاری برای شما در بازار کار وجود ندارد .

حقوق مهندس مکانیک در ایران در بسیاری از موارد با بلد بودن این موارد تغییرات زیادی می تواند داشته باشد پس اگر می توانید حتما و حتما نرم افزار های زیادی را یاد بگیرید در غیر این صورت کاری برای شما در بازار کار وجود نخواهد داشت .

رقابت بر سر کار در این رشته چگونه است ؟

متاسفانه بسیار بسیار بازار سنگینی دارد گاها برای یک شغل با حقوق بسیار کم صدها نفر در یک شرکت جمع شده و فرم پر می کنند و این خیلی نکته بدیست که مهندسین این رشته با آن باید سر و کار داشته باشند .

همانطور که می دانید رشته مهندسی مکانیک در ایران به قدری اشباع شده است که عملا کار برای دانشجویانی که درسشان تمام شده یا نیست و یا بسیار کم است و به دلیل اینکه رقابت بسیار بالاست متاسفانه گاها حقوق های بسیار پایینی هم داده می شود .

یک مهندس مکانیک پیش خودش می گوید مشکلی نیست با حقوق 3 الی 4 تومان هم کار می کنم بعدا زیاد می شود و همین باعث می شود که رقابت حتی به بازار این کار هم لطمه وارد کند .

حقوق مهندس مکانیک در ایران به شرایط بسیاری بستگی دارد و کار برای مهندسین خیلی سخت است خیلی .

درآمد مکانیک بیشتر است و یا مهندس مکانیک ؟

بدون شک درآمد مکانیک ماشین . شما بعد از سالها درس خواندن باید پشت میزی بنشینید که بعد از سالها شاید حقوقتان را به 10 میلیون تومان برسانند اما یک مکانیک ماهر درآمد یک هفته اش می تواند 10 میلیون و یا بیشتر باشد اما دقیقا اینجاست که می خواهم تجربه ای را که دارم را در اختیارتان قرار دهم .

به شما پیشنهاد می کنم اگر این رشته را دوست دارید , بعد از گرفتن دیپلم اگر به مهاجرت فکر می کنید ( که در 2 بند پایین تر توضیح داده ام ) اما اگر دوست دارید در ایران بمانید حتما بروید و شاگردی کنید 2 سال و نه بیشتر .

در صورتی که شما یک مکانیک حرفه ای شوید بعد از 2 سال به قدری درآمدتان بالا می رود که باورتان نمی شود و می گویید خدا را شکر که به دانشگاه نرفتم .

باور کنید در دانشگاه ها نه مهندس حرفه ای می شوید و نه می توانید به عنوان یک مهندس به راحتی کار پیدا کنید اما اگر مکانیک ماشین و یا موتور سیکلت شوید همیشه مشتری و پول به دنبال شماست . بزرگ فکر کنید ( دانشگاه دیگر انتخاب عاقلانه ای نیست … ) !

اما اگر به این رشته علاقه دارید بله آن فرق می کند اما اگر فکر می کنید بعد از دانشگاه راحت در یک شرکت کار می کنید شک نکنید در اشتباه هستید .

حقوق مهندس مکانیک با سابقه کار 10 ساله خوب است اما برای شمایی که می خواهید در این رشته کار کنید خیر و این یعنی اگر شما 4 سالی را که در دانشگاه می خواهید وقت خود را بگذارید بیایید و به صورت عملی کار کنید خیلی بهتر است و شما رسما یک استاد به تمام معنی می شوید و این یعنی درآمد بسیار بسیار زیاد تر از حتی مهندس مکانیک با 15 سال سابقه کار و شاید حتی بیشتر از 15 سال … .

در هر صورت یادتان باشد که حقوق مهندس مکانیک در ایران بسیار پایینتر از مکانیک است !

کار برای مهندسین مکانیک در کدام استان بهتر است ؟

مسلما تهران . اگر می خواهید به دنبال کار در این رشته بگردید و در شهر خود کار نیست به تهران بیایید هر چند در این شهر هم کار بسیار کم پیدا می شود و یا باید نرم افزار های بسیار زیادی را بلد باشید اما در هر صورت شهر تهران در ایران بسیار بازار کار بهتری نسبت به دیگر شهر ها دارد .

اما یادتان نرود درآمد مهندس مکانیک در ایران مخصوصا در تهران نمی تواند کفاف یک زندگی خوب را بدهد و این برای شما بسیار بد می شود اگر به سرکار بروید و بخواهید هزینه های زندگی در این شهر گران را بدهید .

سختی برای مهندسین مکانیک در ایران زیاد است البته فقط برای مهندسین مکانیک خودرو این سختی ها وجود ندارد بلکه برای مهندسین برق و معماری و … هم سختی زیادی در بازار کار هست البته در کل دنیا این سختی هست اما در بازار کار داخلی این سختی ها بیشتر است .

اما راه خوب دیگری برای شما داریم .

آیا می توانیم با مدرک مهندسی مکانیک مهاجرت کنیم ؟

مهاجرت . البته متاسفیم که این را می گوییم اما بازار کار برای این رشته در خارج از ایران مخصوصا در کانادا و اروپا و استرالیا بسیار بیشتر است .

شما به عوان مهندس مکانیک می توانید به این کشور ها بروید اما شاید بپرسید بهترین کشور هایی که به عنوان یک مهندس مکانیک ایرانی می توانید بروید کجاست ؟

  • کشور آلمان
  • کشور کانادا
  • کشور اتریش
  • کشور سوئد
  • کشور هلند
  • کشور سوییس
  • کشور قطر
  • کشور امارات
  • کشور لهستان
  • کشور نروژ
  • کشور انگلستان
  • اسپانیا

همانطور که دیدید آلمان در صدر قرار دارد و شما می توانید به این کشور به عنوان یک مهندس مکانیک مهاجرت کنید ( حتما در همین سایت ” سایت گواهیران ” کشوری که دوست دارید را با این عبارت سرچ کنید ” حقوق مهندس مکانیک در آلمان – برای مثال ” اطلاعات بسیار زیادی برای شما در باره هر کشور نوشته شده است ) .

حقوق مهندس مکانیک در آلمان بسیار زیاد است اما باید حتما زبان این کشور را بلد باشید و با زبان انگلیسی در اتحادیه اروپا نمی توانید کار خود را بیابید اما در کانادا و انگلستان و استرالیا مشکلی نیست .

با دو ویزا می توانید بروید اول جاب سیکر و دوم جاب آفر که در مقاله مرتبط بسیار مفصل توضیح داده شده است که می توانید در همین سایت بخوانید . حقوق مهندس مکانیک در ایران نسبت به دیگر کشور ها بسیار پایین است … .

پیشنهاد شما برای کسانی که دوست دارند در این رشته تحصیل کنند چیست ؟همانطور که در بالاتر گفتیم حقوق مهندس مکانیک در ایران زیاد نیست و شما نمی توانید تصور کنید که بعد از دانشگاه مستقیما به سر کار می روید زیرا حتی کار هم به راحتی برای این رشته در بازار داخلی نیست .

حتما اگر دوست دارید و می تواند مکانیک خودرو را یاد بگیرید که هم در ایران و هم خارج از وطن به شما نیاز زیادی دارند .

پشت میز نشینی حتی امروزه دیگر رویا نیست و شما می توانید با مهارتتان درآمد بسیار زیاد تری از یک مهندس داشته باشید .

پیشنهاد من به شما این است که جلوی ضرر را از هر زمان که بگیرید منفعت است ! .

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.