تایمینگ تویوتا جی تی و علائم خرابی تایم خودرو

0

تایمینگ تویوتا جی تی و علائم تایمینگ بد تویوتا gt

تایمینگ تویوتا جی تی  همه چیز است، به خصوص وقتی صحبت از عملکرد خوب ماشین شما می شود. وقتی تایمینگ موتور روی خودرو مناسب نباشد، می‌تواند بر نحوه کارکرد، رانندگی، مسافت پیموده شده بنزین و موارد دیگر تأثیر بگذارد. اجزا و قطعات زیادی برای موتور خودرو وجود دارد، بسیاری از آنها به سرعت در حال حرکت هستند تا خودرو را روشن نگه دارند. هر یک از این قسمت ها برای زمان بندی موتور مهم هستند، مانند میل بادامک، میل لنگ، تسمه تایم موتور، سوپاپ های موتور، پیستون ها، قرقره ها و میله اصلی ترین مواردی هستند که تویوتا جی تی شما را همانطور که باید کار کند ، نگه می دارد .

مشخصات تویوتا GT86 قیمت تویوتا GT86 بررسی تویوتا gt86 معایب و مزایای تویوتا gt86 موتور تویوتا GT86 نمای داخلی تویوتا gt86 مجله خودرو مصرف سوخت تویوتا gt86 مشخصات فنی تویوتا gt86 فیس لیفت جدید تویوتا GT86 دریفت با تویوتا GT86 درگ تویوتا gt86 با جنسیس کوپه تویوتا GT86 کروک راهنمای خرید تویوتا toyota gt86

سوپاپ‌های موتور با حرکت پیستون‌ها به سمت بالا و پایین مطابقت دارند. با چرخش میل لنگ، میله های اتصال می کشند و فشار می آورند. هر یک از این موارد باید با هماهنگی کامل کار کنند تا تایمینگ موتور هماهنگ باشد و به درستی و روان کار کند. دو نوع زمان بندی موتور وجود دارد: زمان بادامک و زمان جرقه زنی. پیستون ها و سوپاپ ها توسط زمان بندی بادامک تنظیم می شوند که توسط تسمه تایم موتور کنترل می شود.

اگر تایمینگ تویوتا جی تی مناسب نباشد چه اتفاقی می افتد؟

قیمت لوازم یدکی قیمت لوازم یدکی تویوتا کمری قیمت لوازم یدکی تویوتا لندکروز قیمت لوازم یدکی تویوتا پریوس قیمت لوازم یدکی تویوتا کرولا قیمت لوازم یدکی تویوتا یاریس قیمت لوازم یدکی تویوتا رافور لوازم یدکی تویوتا لندکروز قیمت موتور تویوتا کمری موتور تویوتا قیمت پمپ بنزین تویوتا قیمت اویل پمپ تویوتا کمری بورس لوازم یدکی

موتور تویوتا جی تی شما با تایمینگ نامناسب ممکن است آسیب ببیند. عواقب تایمینگ نامناسب می‌تواند برای خودروهایی نظیر تویوتا جی تی بسیار بد باشد. پیستون‌ها و سوپاپ‌های موتور فضای یکسانی را در سیلندر موتور پر می‌کنند، فواصل زمانی بین زمان‌بندی این دو که آن فضا را اشغال می‌کنند، کمتر از یک ثانیه است. بنابراین، اگر آن قسمت از تایمینگ موتور خاموش باشد، این دو می توانند به یکدیگر برخورد کنند، که احتمالاً در صورت خوش شانسی باعث می شود که موتور نیاز به ریست داشته باشد. در موارد دیگر، نتیجه پرهزینه تری به دنبال دارد و نیاز به تعویض موتور خواهد بود. اگرتایمینگ تویوتا جی تی خاموش باشد، خودروی شما یا بد کار می کند یا اصلا کار نمی کند.

اگر مشکل در زمانبندی جرقه زنی باشد، تشخیص آن به این آسانی نیست زیرا چهار چرخه دارد:

  1. سوپاپ ورودی هوا را می مکد در حالی که سوخت توسط انژکتورها تحویل داده می شود.
  2. مخلوط سوخت کاهش می یابد.
  3. شمع و مخلوط سوخت می سوزند و پیستون را به سمت پایین فشار می دهند.
  4. دریچه اگزوز باز می شود و به اگزوز اجازه خروج می دهد.
  5. اگر جرقه در زمان مناسب اتفاق نیفتد، ماشین در حالت سستی  حرکت می‌کند، ممکن است قدرتش را از دست بدهد و موتور از کار بیفتد.

علائم تایمینگ بد تویوتا gt

بهترین روغن موتور تویوتا قیمت تویوتا GT86 مشخصات تویوتا GT86 معایب و مزایای تویوتا gt86 تعویض روغن تویوتا GT86 روغن موتور مناسب تویوتا GT86 آموزش تعویض روغن موتور آموزش تعویض روغن تویوتا آموزش تعمیر و سرویس خودرو آدرس تعویض روغنی های تهران

تسمه تایم معمولاً در جلوی موتور، زیر پوشش مخصوص تسمه تایم قرار دارد. بادامک و میل لنگ را می‌چرخاند تا اطمینان حاصل شود که هر سیلندر در زمانبندی کامل شلیک می‌شود. تسمه تایم در تایمینگ موتور کلیدی است، زیرا اگر درست نباشد، خودرو کار نمی کند.

با این حال، در همه خودروها تسمه تایم وجود ندارد . موتورهای بزرگتر با سوراخ و کورس بزرگتر مجهز به زنجیر تایم هستند. طبق گفته مکانیک های حرفه ای، زنجیر تایم طول عمر بیشتری نسبت به تسمه تایم دارد. برخی از علائم رایج وجود دارد که نشان دهنده تایمینگ بد تویوتا gt و خرابی تسمه تایم آن هستند  :

موتور صدای تیک دارد

یک سری قرقره تسمه تایم موتور را به میل بادامک و میل لنگ موتور متصل می کند و به میل لنگ اجازه می دهد تا میله های اتصال متصل به پیستون را تغذیه کند. سوپاپ های سرسیلندر  توسط میل بادامک کار می کنند و سوخت را از طریق محفظه احتراق می فرستند، جایی که گازهای سوخته از طریق منیفولد اگزوز خارج می شوند. هنگامی که تسمه تایم شروع به فرسودگی می کند، گاهی اوقات صدای تیک تیک در داخل موتور شروع می شود. این صدای تیک تیک یا فشار روغن پایین است یا روغن کاری مناسب موتور نیست. وقتی این صدای تیک تاک را شنیدید، سریعا ماشین خود را نزد مکانیک ببرید.

 تعمیر تویوتا یاریس  تعمیرات تخصصی تویوتا  تعمیرگاه تویوتا در تهران  تعمیرگاه تویوتا کمری  علایم تایم نبودن تسمه تایم  دلایل ریپ زدن ماشین  آموزش تایم گیری خودرو  آموزش تایم گیری تویوتا کرولا  زنجیر تایم ماشین  تایم گیری خودرو  آموزش تعمیر خودرو  آموزش عیب یابی خودرو  آموزش مکانیک خودرو  مجله مکانیک

نشانه های تایمینگ بد موتور

موتور روشن نمی شوداگر تسمه تایم موتور خراب شده باشد، نمی تواند روشن شود. ممکن است هنگام چرخاندن کلید، صدای «درگیر شدن» را بشنوید، اما چون تسمه تایم موتور همان چیزی است که میل بادامک و میل لنگ موتور را می چرخاند، نمی تواند راه اندازی شود. خرابی تسمه تایم موتور نیز می تواند باعث آسیب داخلی شود. گاهی اوقات وقتی موتور روشن است تسمه تایم موتور آسیب می بیند . آسیب معمولی به موتور با خرابی تسمه تایم موتور می تواند به سر سیلندر، از جمله یاتاقان های میل لنگ، پمپ روغن، میله های فشار و سوپاپ ها اسیب برساند . اگر تسمه تایم موتور نیاز به تعویض داشته باشد می تواند توسط مکانیک مجرب تعیین شود.

احتراق ناقص موتورفرسوده شدن تسمه تایم موتور می تواند بر سرعت شلیک موتور تأثیر بگذارد. گاهی اوقات، تسمه تایم موتور از میل بادامک می لغزد. این باعث می شود یکی از سیلندرها زودتر از آنچه که باید باز و بسته شود، یا همان شلیک نادرست رخ دهد. اگر تعویض تسمه تایم موتور به زودی انجام نشود ، ممکن است آسیب فاجعه باری ایجاد شود.

نشت روغنپیچ‌ها و مهره‌ها با افزایش سن ضعیف می‌شوند، واشر خشک می‌شود یا ممکن است اشتباه نصب شود. با نشت روغن از پوشش تسمه تایم موتور، تایمینگ بد تویوتا gt و گرم شدن بیش از حد موتور شما می تواند منجر به نیاز به تعویض تسمه تایم موتور شود.

چه چیزی باعث تایمینگ بد تویوتا gt می شود؟

هنگامی که هر تغییری در موتور خودرو ایجاد می شود، زمان جرقه زنی مطابق با آن تنظیم می شود. در غیر این صورت، ممکن است چندین مشکل در موتور خود با تامینگ نامناسب احتراق مانند ضربه، استارت سخت، افزایش مصرف سوخت، گرمای بیش از حد و کاهش قدرت تجربه کنید.

خطای تایمینگ اشتعال معمولاً به دلیل آسیب های داخلی مانند پیستون ها یا سوپاپ های داخل موتور ایجاد می شود. شل بودن یا ضعیف بودن تسمه تایم موتور که زمان جهش دارد می تواند باعث خاموش شدن زمان جرقه شود.

آیا در صورت خاموش بودن زمان بندی، خودرو روشن می شود؟ تایمینگ جرقه زنی  برای تنظیم شمع ها برای احتراق در هنگام ضربه فشرده سازی است. زمانی که به درستی تنظیم نشده باشد، زمان جرقه زنی بر عملکرد موتور تأثیر می گذارد و ممکن است مانع راه اندازی خودرو شود.

چگونه تایمینگ تویوتا جی تی را بررسی کنید؟

یک مکانیک باتجربه که روی وسایل نقلیه قدیمی کار کرده است، می‌تواند تایمینگ موتور را  به سادگی با گوش دادن به آن تنظیم کند. برای خودروهای جدیدتر، مکانیک ها باید آموزش فنی را دیده باشند و از کامپیوتر برای بررسی زمان بندی موتور خودرو استفاده کنند.

 تعمیر تویوتا یاریس  تعمیرات تخصصی تویوتا  تعمیرگاه تویوتا در تهران  تعمیرگاه تویوتا کمری  علایم تایم نبودن تسمه تایم  دلایل ریپ زدن ماشین  آموزش تایم گیری خودرو  آموزش تایم گیری تویوتا کرولا  زنجیر تایم ماشین  تایم گیری خودرو  آموزش تعمیر خودرو  آموزش عیب یابی خودرو  آموزش مکانیک خودرو  مجله مکانیک

مکانیک ممکن است در صورت نیاز تایمینگ را به جلو یا عقب بیاندازد. این کار با توجه به جزئیات انجام می شود زیرا زمان اشتعال در مقابل دمای موتور به درستی تنظیم نشده است و باعث می شود موتور بیش از حد داغ شود و موتور را خراب کند.

تویوتا جی تی خودروی گران قیمتی است زیرا برای همیشه ساخته شده است. حتی با در نظر گرفتن این موضوع، مهم است که خودرو را در شرایط کارکرد مناسب نگه دارید. هر نشانه ای از مشکل داشتن تسمه تایم موتور و تایمینگ ید تویوتا gt ، فوراً خودرو خود را نزد مکانیک مورد اعتماد ببرید.

کارستان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.