موتور سنگین چیست ؟

0

موتور سنگین ! نکاتی که در مورد این موتور باید بدانید

موتور سنگین چیست ؟ شاید حتی بخواهید بدانید این وسیله برای چه در ایران ممنوع شده است و اصلا آیا نمی توانیم از آن استفاده کنیم ؟ آیا با گواهینامه رانندگی این وسیله می توانیم در خارج از ایران هم رانندگی کنیم ؟ آیا باید همیشه در پیست ها باشیم ؟ در جاده ها چطور ؟

در این مقاله می خواهیم به بررسی موارد بسیاری بپردازیم , این موارد سوالات کاربران  است که به آن پاسخ می دهیم اما یادتان باشد تمامی موارد به زبان بسیار ساده و به دور از پیچیدگی ها بررسی خواهد شد و شما باید بتوانید تمامی موارد را به خوبی در این مقاله بررسی کنید .

موتور سنگین چیست ؟

قیمت موتورسیکلت بی ام و موتورسیکلت بی ام و اخبار شرکت بی ام و محصولات جدید بی ام و بهترین موتورسیکلت جهان انواع موتور سیکلت معرفی موتور سیکلت مجله دوچرخه و موتورسیکلت مجله موتورسیکلت مشخصات موتور سیکلت بی ام و

موتور هایی با حجم 1.000 و یا بالاتر را سنگین می نامند . اما اگر هنوز متوجه نشدید بیایید با یک مثال بسیار ساده برای شما آن را بیان کنم .

موتور 125 هوندا را همه دیده ایم این موتور که در ایران ارزانترین موتور بنزینی است کاربرد های بسیار زیادی هم در جامعه ایران داشته اما ما به آن کاری نداریم . بیایید سرعت این موتور را بررسی کنیم . این وسیله در بهترین حالت با نداشتن ایمنی زیاد تا سرعتی در حدود 80 کیلومتر می رود اما در مدت زمانی در حدود 10 ثانیه .

موتور هایی با حجم بالا اما حدود 8 برابر این موتور های ساده توان دارند پس بیایید ببینید در چند ثانیه می توانند به سرعتی بالاتر از 100 کیلومتر برسند ؟ برای مثال رپسول 1.000 در 3 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر می رسد . برای همین هم هست که این مورد بسیار برای مسابقات مناسب است .

موتور های حجم بالا باید فقط در پیست باشند ؟

قوانین مسابقات موتور ریس اخبار مسابقات موتور اسپرت پیست موتورسواری اسامی قهرمانان موتورسواری فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی مسابقات موتورسواری قهرمان مسابقات موتورسواری بانوان انواع مسابقات ورزشی

در ایران بله البته نه همیشه و همه روز اما در این کشور موتور سنگین باید در پیست ها حضور داشته باشند البته در مورد این که چرا این محدودیت ها وجود دارد در چند بند پایین تر برای شما بررسی هایی را انجام داده ایم اما در هر صورت این سوال کاربر گواهیران را باید پاسخ مناسب بدهیم .

اینکه این وسیله همیشه باید در پیست باشد درست است اما فقط در ایران اینگونه است در غیر این صورت باید شما در روز های تعطیل مانند جمعه ها از این وسیله در شهر استفاده کنید .

البته پیست بسیار برای کسانی که با این وسیله تجربه زیادی ندارند بسیار مناسب است و پیشنهاد می کنم حتما در پیست ها کمی رانندگی کنید و سپس وارد شهر و راه های اصلی شوید .

چرا به این موتور ها جنگنده زمینی می گویند ؟

حالت بدن موتورسواران چگونه به سریع‌تر و ایمن‌تر بودن آن‌ها کمک می‌کند؟

سوال جالبیست . موتور سنگین اصولا دارای سرعت خیلی زیادی است و برای همین هم هست که به این وسیله جنگنده زمینی می گویند . بیایید هواپیما های عادی را با جنگنده های مقایسه کنیم .

اگر هماپیماهای عادی با حداکثر سرعتی در حدود 600 کیلومتر پرواز کنند جنگنده ها با سرعتی معادل 1000 کیلومتر و بیشتر پرواز می کنند و هر جا که بخواهند بدون محدودیت خاصی پرواز می کنند و از هیچ قانون عادی پیروی نمی کنند .

در موتورها هم همین مورد وجود دارد . شما با مقایسه این وسیله با موتور های ساده شهری می توانید به موارد بسیاری در این زمینه پی ببرید .

چرا همیشه در درگ ها موتورها اول می شوند ؟

سوال جالبیست . شاید درگ موتور BMW را با ماشین BUGATTI دیده باشید و این ویدئو که در سال 2017 گرفته شد که در تمامی کشور های جهان معروف شد را به یاد بیاورید که میلیون ها بازدید در یوتیوب داشت اما شاید برای شما این موضوع جالب باشد که بدانید چرا همیشه ماشین ها بازنده هستند ؟

خب دلیلش وزن و شتاب اولیه است . شاید بپرسید پس چرا باز هم ماشین های فرمول یک در این مسابقه باختند ؟ در پاسخ باید به شما بگوییم که بدون شک دلیل آن آیرودینامیک و تداخل در برابر شتاب است که موتور حرف اول را در این محاسبه می زند .

می بینید ؟ هر طور که حساب کنید این وسیله بسیار سریع تر از ماشین های هم رده خودش است و این یعنی برنده بودن همیشگی موتورها.

دلیل ممنوعیت موتور سنگین در ایران چیست ؟

بانوی موتورسوار بهترین بانوی موتورسوار قهرمان مسابقات موتورسواری بانوان آموزش موتورسواری بانوان عکس دختر خوشگل دختران عرب مجله موتورسیکلت قانون موتورسواری بانوان آموزش موتورسواری حرفه ای

این وسیله سالهاست در ایران دارای ممنوعیت است و پلاک گذاری شهری نمی شود. صدای زیادی داشته و راننده این وسیله ها عموما دوست دارند در خیابان ها حرکات نمایشی انجام دهند که در این صورت می توانند آسیب زیادی به شهر و نظم آن بزنند .

برای همین هم هست که این وسیله برای پیست بیشتر مناسب است و یا در بهترین حالت آن این است که شما می توانید در سطح شهر در روز های تعطیل رانندگی کنید .

در هر صورت باید به قوانین رانندگی احترام گذاشته شود .

آیا می توانیم در جاده ها با این وسیله رفت و آمد کنیم ؟

بانوی موتورسوار بهترین بانوی موتورسوار قهرمان مسابقات موتورسواری بانوان آموزش موتورسواری بانوان عکس دختر خوشگل دختران عرب مجله موتورسیکلت قانون موتورسواری بانوان آموزش موتورسواری حرفه ای

شاید فیلم زیبای همسفر را یادتان باشد . بهروز وثوقی عزیز با بازیگری گوگوش که در جاده های چالوس فیلم خاطره انگیز بسیار زیبایی را ساختند و از آن روز های دور تا به حالا بسیاری از جوانان دوست داشتند با این موتور به جاده بروند که حوادث خیلی زیادی را به وجود آورد .

اما در کل باید بدانید رانندگی با هر گونه موتور در جاده های ایران ممنوع است و یا باید دارای مجوز خاصی برای استفاده از این وسیله در جاده ها باشید در غیر این صورت نمی توانید در این مسیر ها رانندگی کنید .

البته در خارج از ایران قوانین بسیار در این خصوص متفاوت است که در ادامه به آن می پردازیم …

آیا در خارج از ایران می توانیم با گواهینامه موتور رانندگی کنیم ؟

بله . شما می توانید در خارج از ایران با گواهینامه موتور سیکلت خود به راحتی رانندگی کنید اما باید به یاد داشته باشید که گواهینامه رانندگیتان را باید بین المللی کنید و در این صورت است که می توانید به راحتی از این وسیله استفاده کنید .

البته شاید بخوانید در کشور های خارجی زندگی کنید که بدون شک باید گواهینامه رانندگی موتور خود را بگیرید تا با خیال راحت بتوانید در کشور مدنظرتان زندگی کنید .

آیا در خارج از ایران از این وسیله می توانیم به راحتی استفاده کنیم ؟

موتور سنگین در خارج از ایران دارای ممنوعیت نیست البته در صورتی که جرمی مرتکب نشوید اما منظور ما چیست ؟ شاید بار های در شبکه های اجتماعی دیده اید که یک موتور سوار با ماموران آمریکایی دعوا می کند و از دستشان فرار می کند اما اینکه چرا می خواستند جلوی این وسیله را بگیرند چه بود ؟

بسیاری از خلافکاران در خارج از ایران از این موتور ها استفاده می کنند ولی پلاکی بر روی آن قرار نمی دهند و همین امر باعث می شود تا مامور پلیس بخواهد جلوی این وسیله بگیرد .

در غیر این صورت شما برای استفاده از این وسیله در این کشور ممنوعیت خاصی ندارید .

کارستان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.