درآمد شغل صافکاری در ایران چقدر است؟

0

درآمد صافکاری در ایران چقدر است ؟ این سوالی بسیار مهم برای تمامی کسانیست که می خواهند وارد این حرفه بسیار پر درآمد در ایران بشوند .

در این مقاله می خواهیم به سوالات بسیار مهم به صورت بسیار ساده و صد البته تجربی پاسخ دهیم پس اگر عاشقانه این حرفه را دوست دارید و می خواهید وارد این حرفه شوید با ما همراه باشید .

درآمد صافکاری در ایران چقدر است ؟

درآمد صاکاری و نقاشی در ایران به شرایط و عوامل بسیار بسیار زیادی بستگی دارد که به صورت کاملا تجربی در این مقاله برای شما تمامی موارد را شرح خواهیم داد اما برای این بررسی به سراغ یک صافکاری واقع در خیابان آزادی در تهران رفته ایم تا ما را در این مقاله به خوبی راهنمایی کند .

قبل از هرچیز باید بدانیم که این مغازه حدود 20 سال در این نقطه فعالیت دارد و در تهران جزو یکی از قدیمی ترین صافکاری های راسته خود می باشد .

درآمد صافکاری چقدر است ؟

1 – مکان شما باید شلوغ باشد
2 – باید بسیار حرفه ای باشید
3 – باید ارزان تر از بسیاری از همکار های خود کار کنید
4 – باید وسایل کار شما کامل باشد تا بتوانید به راحتی و به سرعت کار کنید
5 – مغازه برای خودتان باشد ( صاحب کار باشید )
6 – بسیار خوش برخورد باشید
7 – دلسوز باشید

عواملی که گفته شد می تواند تاثیر بسیاری در درآمد شما در ماه داشته باشد اما درآمد این مغازه در ماه حدودا 100 میلیون تومان است .
البته این مغازه دارای 5 متخصص حرفه ای در زمینه صافکاری می باشد . و جالب است بدانید که کار تشخیص رنگ برای فروشندگان خودرو هم انجام می دهد .

چگونه می توانیم یک صافکار و نقاش حرفه ای شویم ؟

برای اینکه بتوانید یک صافکار بسیار حرفه ای باشید باید حدود 2 سال شاگردی کنید و این یعنی هر روز درب کارگاه باشید و بتوانید به خوبی از پس تمامی چالش ها بر بیایید و هر روز در حال یادگیری باشید .

سختی های این کار هم کم نیست و می توان به عنوان سختی های این کار :

1 – سرما و گرما آب و هوا را باید تحمل کنید
2 – اگر سر کارتان نباشید درآمدی هم ندارید
3 – باید با سرو صداها کنار بیایید و پیشنهاد می کنم حتما از صدا گیر هایی مانند هدفون ها استفاده کنید
4 – تا می توانید در این کار تجربه به دست بیاورید
5 – اگر اشتباه کردید باید آن را بپزیرید و در صورتی که خطایی کنید باید ضرر آن را هم بدهید
6 – و …

البته سختیهای این کار در اینجا خلاصه نمی شود و باید با جان و دل در این راه قدم بردارید و این مسلم است که در بسیاری از شرایط ممکن است شما خسته شوید اما پیشنهاد می کنم در راه یادگیری و حتی کار هم استراحت داشته باشید و سفر را فراموش نکنید .

درآمد صافکاری در ایران خوب و بعضا بسیار زیاد است اما باید در کارتان به قدری حرفه ای باشید که شما را بشناسند و در صورتی که کاری برای مشتریان و یا دوستانشان پیش آمد شما را معرفی کنند و برای این که به این درجه برسید واقعا باید در کار خود بهترین باشید هم از لحاظ کاری هم مالی و هم برخورد اجتماعی .

پس شما هم می توانید به درآمد های بسیار بالا در این زمینه برسید .

آیا می توانیم با مهارت صافکاری ماشین از ایران به کشور هایی دیگر مهاجرت کنیم ؟

مهاجرت با این حرفه نیاز 100% به زبان آن کشور و ارائه مدرک فنی حرفه ای به سفارت کشور مد نظر دارد . اصلا بیایید مهاجرت کاری به آلمان را بررسی کنیم .

بیایید تصور کنیم که شما یک صافکار بسیار حرفه ای هستید و می خواهید از ایران به کشور آلمان در زمینه فنی مهاجرت کنید . اولین موردی که سفارت به شما می گوید این است که باید مدارک زیر را همراه خود داشته باشید که عبارت اند از :

1 – مدرک زبان B2 آلمانی
2 – باید حداقل 6.000 یورو داشته باشید
3 – باید مدرک فنی و حرفه ای و بیمه کاری خود را ارائه دهید تا ثابت شود که شما چندین سال ( حداقل 3 سال ) در این زمینه فعالیت داشته اید .

سپس وقتی این مدارک را به سفارت ارائه دهید به شما بعد از تاییدیه 6 ماه فرصت می دهند ( یک ویزا به نام ویزای کاری که شما 6 ماه وقت دارید ) تا کارتان را در خاک آلمان پیدا کنید . در این شرایط می توانید بعد از پیدا کردن کار در آلمان در این زمینه به اداره مهاجرین و کار آلمان بروید و درخواست ویزای کاری را به اقامت 1 ساله تغییر دهید .

در این حالت به شما اجازه کار به مدت 1 سال در این کشور را می دهند اما موضوع در اینجاست که آیا شما انقدر حرفه ای هستید تا بتوانید با ابزار بسیار به روز در این کشور کار کنید . البته اگر شما در کارتان حرفه ای باشید این موارد برای شما یادگیری اش حدودا 1 ماه هم وقت و زمان از شما نخواهد گرفت .

اما درآمد صافکاری در ایران در مقایسه با آلمان بسیار کم است . یعنی درآمد شما در این کشور به چیزی در حدود ماهانه حداقل 5.000 یورو خواهد رسید البته اگر درصدی کار کنید در غیر این صورت به شما حقوقی معادل 3.400 یورو تعلق خواهد گرفت .

البته با کسر مالیات حدودا 2.800 یورو برای شما خواهد ماند که حزو درآمد های بسیار خوب در این کشور محسوب می شود .

آیا می توانیم با درآمد این حرفه در ایران کیفیت خوبی در زندگی داشته باشیم ؟

بله . درآمد صافکاری در ایران در صورتی که در کارتان بسیار حرفه ای باشید و اگر درصدی باشید حدودا ماهانه حداقل 10 میلیون تومان است ( حداقل حداقل ) .

حالا با سبک زندگی خود مقایسه کنید ببینید این درآمد برای شما مناسب است و یا خیر .

البته این درآمد برای کسانی که حرفه ای هستند بسیار کم است و معمولا درآمد صافکار ها در ماه حدودا 20 میلیون تومان است .

و اگر کارگاه برای خودتان باشد که دیگر هیچ .

درآمد صافکار های خودرو های سنگین چطور است ؟

در این زمینه اطلاعات زیادی در دسترس نبود اما با صافکار ها که صحبت کردیم می گفتند درآمد در این کشور چیزی در حدود ماهانه 10 تا 15 میلیون تومان حداقل هست .

البته در این زمینه باید بسیار قدیمی و حرفه ای باشید و باید شما را بشناسند .

صافکاری ماشین های سنگین در ایران زیاد بازار داغ و پر رقابتی ندارد زیرا اکثرا به سمت خودرو های سبک می روند .

درآمد صافکار های خودرو های خارجی در ایران چقدر است ؟

می رسیم به سراغ بحث جذاب البته به صورت بسیار خلاصه بررسی کرده ایم اما می تواند برای شما بسیار مفید باشد .

درآمد صافکاری در ایران برای خودرو های خارجی و در کل حتی مونتاژی های در ایران به قدری زیاد است که اگر شما در این کار حرفه ای باشید درآمدتان می تواند بسیار بسیار زیاد باشد و 100 میلیون تومان برای شما درآمدی بسیار عادی در این زمینه باشد البته حتی اگر درصد بگیر باشید .

برای مثال یک کارگاه صافکاری تخصصی در شرق تهران در زمینه خودرو های خارجی مانند بنز و بی ام دبلیو هست که درآمد ماهانه هر متخصص در این کارگاه حدودا ماهانه در کمترین حالت ممکن 50 میلیون تومان است البته که تمامی خودرو های خارجی را هم تعمیر و صافکاری و نقاشی حرفه ای می کنند .

بله درآمد صافکاری در ایران بسیار زیاد است به شرط آنکه در کار خود هم حرفه ای باشید و هم بسیار قدیمی .

برای درآمد بیشتر باید حتما یک کارگاه صافکاری داشته باشیم ؟

نکته بسیار مهمیست . برای اینکه درآمدتان بسیار زیاد باشد باید بتوانید یک کارگاه داشته باشید البته باید حساب کتاب دقیق کنید که حتما بتوانید از مخارج یک سال اول سرلبند بیرون بیایید در غیر این صورت می تواند این موضوع برای شما دردسر ساز شود .

در کل همیشه به فکر پیشرفت در کارتان باشید .

درآمد صافکاری در ایران به موارد بسیار زیادی بستگی دارد و از همه مهمتر برخورد اجتماعی و حرفه ای بودن شماست .

باید با مشتری تا می توانید راه بیایید تا کار را خودتان بگیرید و به سراغ رقبای شما نروند ارزان کار کنید اما حرفه ای تا می توانید با مشتریتان دوست باشید در این صورت درآمد شما به قدری زیاد خواهد شد که خودتان هم یک روز این مورد را به شاگرد هایتان در این زمینه یاد خواهید داد .

به هیچ وجه ابتدا کار پول را نبینید و با عشق کار کنید و سعی کنید از تمامی چالش ها در این مسیر درس بگیرید .

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.