معرفی شاسی بلند برقی جدید ایکس‌ پنگ G9

0

شرکت ایکس پنگ (XPeng Motors) از سال 2017 به عرصه خودروسازی وارد شده است، اما در دو سال اخیر توانسته به طور جدی ابراز وجود کند چراکه آمار فروش 27 هزار دستگاهی در سال 2020 را به 98 هزار دستگاه در سال 2021 و 69 هزار دستگاه در نیمه نخست سال 2022 افزایش داده است.

اکنون چهارمین محصول ایکس پنگ یعنی G9 به جمع سایرین وارد شده، یک کراس‌­اور بزرگ که به عنوان پرچمدار این برند شناخته می­‌شود. ایکس پنگ G9 یک شاسی‌­بلند برقی است که نخستین بار در نمایشگاه خودرو گوانگژو به معرض نمایش درآمد. پس از انتشار اطلاعات اولیه در ماه ژوئن، اکنون جزئیات بیشتری از این خودرو منتشر شده است.

طراحی بدنه ایکس پنگ G9

کاپوت کشیده، شیشه‌­های بدون فریم، فرم ستون انتهایی و دستگیره مخفی شونده درها، از مهمترین ویژگی­‌های ظاهری ایکس پنگ G9 به شمار می­‌رود که ضریب درگ 0.272 را برای این خودرو به ارمغان آورده است، ولی به طور کل نمی‌­توان بدنه این محصول را طرحی نوآورانه دانست.
<
فرم کلی بدنه این خودرو را می­‌توان با یک خودروی چینی دیگر به نام Li Auto L9 مقایسه کرد، هرچند که ابعاد این دو محصول کمی تفاوت دارد. ابعاد بدنه ایکس‌ پنگ G9 در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها به ترتیب 4.891، 1.937، 1.68 و 2.998 متر اعلام شده است، که این خودرو را در رده D و مشابه با تسلا مدل Y و نیو ES6 معرفی می­‌کند.

گذشته از اهداف ایکس‌ پنگ برای حضور در بازار اروپا، طراحی بدنه G9 را به خصوص در نمای جلو، می­‌توان زیبا و جسورانه ارزیابی کرد. دو حسگر لیدار در زیر چراغ‌های جلو به چشم می­‌خورد درحالیکه دستگیره جمع‌شونده درها و رینگ‌های 21 اینچی با فرم آیرودینامیک، از خودرویی کاملاً مدرن خبر می‌­دهند. خط شانه و فرم شیشه‌­های جانبی ایکس‌پنگ G9 نیز تاحدی یادآور کیا سورنتو است.

سقف شیشه‌­ای پانوراما، حاشیه سیاه رنگ شیشه­‌های جانبی که تا ستون عقب امتداد یافته، فرم منحنی‌وار انتهای بدنه، چراغ‌های LED باریک عقب، باله سقفی و جزئیات مشکی براق در سپر عقب، از دیگر نکات قابل ذکر درباره این خودروی چینی جدید است.

براساس اعلام ایکس پنگ، G9 نخستین محصول این شرکت است که با هدف عرضه در بازار چین و صادرات به سایر کشورها طراحی و تولید شده است. بنابر اظهار سازنده، این شاسی‌­بلند پرچمدار مطابق با استانداردهای 5 ستاره موسسه یورو انکپ شکل گرفته است و قادر به دریافت گواهی EU WVTA اروپا نیز خواهد بود.

کابین و امکانات ایکس پنگ G9

در کابین ایکس پنگ G9 از مواد با کیفیت استفاده شده و تقریبا اثری از دکمه‌­های متداول نیست. تهویه برای صندلی‌های جلو، تنظیم برقی، گرمکن و ماساژور برای تمام صندلی‌ها، زیرپایی تاشو برای سرنشین جلو، صفحه پشت آمپر دیجیتال، دو نمایشگر 15 اینچی در زیر پوشش واحد، شارژر بی‌سیم تلفن همراه و نمایشگر هداپ به صورت استاندارد برای ایکس‌پنگ G9 درنظر گرفته شده است، درحالی‌که با پرداخت مبلغ اضافه می‌­توان سیستم صوتی Dynaudio به قدرت 2250 وات در کنار 28 بلندگو را نیز سفارش داد.

ایکس پنگ G9 نخستین محصول این شرکت بوده که به سامانه نیمه خودران XPILOT 4.0 مجهز شده است، که بنابر اظهار شرکت سازنده، به لطف حسگرهای لیدار و چند دوربین قادر است وظیفه هدایت این خودرو را به صورت کامل برعهده بگیرد.

مشخصات فنی ایکس پنگ G9

همچون برخی خودروهای برقی شناخته شده همچون پورشه تایکان، آئودی e-tron GT و برخی محصولات کیا و هیوندای، قوای محرکه ایکس پنگ G9 براساس سیستم 800 ولتی شکل گرفته است.

ایکس پنگ G9 در تریم پایه به یک موتور برقی روی محور عقب با 313 اسب‌بخار قدرت و 430 نیوتن‌متر گشتاور مجهز شده است، اما در نسخه چهارچرخ محرک، مجموع خروجی به 551 اسب­‌بخار قدرت و 717 نیوتن‌متر می­‌رسد.

هر دو نسخه به مجموعه باتری 98 کیلووات ساعت مجهز شده‌اند، اما شعاع حرکتی براساس استاندارد چینی CLTC به ترتیب 702 و 650 کیلومتر اعلام شده است. با اتصال به جریان سریع، نیروی لازم برای پیمودن 200 کیلومتر مسافت، ظرف 5 دقیقه فراهم می­‌شود. حداکثر سرعت هر دو نسخه نیز 200 کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

سیستم تعلیق ایکس پنگ G9 به صورت دوبل جناغی در جلو و مولتی‌لینک در عقب طراحی شده و کمک­‌فنرهای تطبیق­‌پذیر با آن همراه شده است.

برنامه تولید و عرضه ایکس پنگ G9

تولید ایکس پنگ G9 از سپتامبر و فروش این خودرو از سه ماهه چهارم امسال آغاز می­‌شود. قیمت دقیق ایکس پنگ G9 هنوز اعلام نشده است، ولی شرکت سازنده وعده کرده که این خودرو را با قیمت کمتر از 74 هزار دلار روانه بازار کند. البته با این مبلغ در چین، می‌­توانید خودروهایی همچون گک آیون LX، کادیلاک لیریک یا نیو ES7 را خریداری کنید./باما

منبع : carnewschina.com

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.