دلایل و علائم خرابی توربین گیربکس اتوماتیک

0

اگر بخواهید ایرادهای موجود در توربین گیربکس اتوماتیک را پیدا کنید و آن ها را رفع کنید باید علائم‌ خرابی این قطعه را به خوبی بشناسید تا بتوانید به موقع ایرادات آن را شناسایی کنید.

اجرت تعمیر گیربکس اتوماتیک آموزش تعمیر گیربکس اتوماتیک تعمیرات تخصصی گیربکس اتوماتیک آدرس تعمیرگاه های تهران تعمیر توربین گیربکس اتومات نحوه عملکرد گیربکس اتومات آموزش مکانیک خودرو اجزای داخل توربین گیربکس اتومات توربین چیست

در واقع توربین گیربکس اتوماتیک یکی از مهم ترین بخش های تشکیل دهنده گیربکس می باشد و خرابی آن می تواند اختلال جدی در زمینه انتقال نیرو از موتور خودرو به گیربکس خودرو ایجاد کند و باعث کند شدن شتاب اتومبیل شما شود.

هنگامی که شما علائم خرابی توربین گیربکس اتوماتیک را در اتومبیل خود مشاهده کردید باید در اسرع زمان ممکن به بهترین تعمیرگاه های مخصوص برای تست این قطعه مراجعه کنید و ایرادات آن را رفع نمایید.

توربین چیست؟

اجزای داخل توربین گیربکس اتومات تعمیر توربین گیربکس اتومات تعویض توربین گیربکس اتوماتیک قیمت توربین گیربکس اتوماتیک AL4 آموزش باز کردن گیربکس 405 آموزش تعمیر گیربکس آموزش تعمیر گیربکس اتوماتیک آموزش باز کردن گیربکس خودرو آموزشگاه تعمیر گیربکس اتومات آموزش عیب یابی گیربکس اتومات تقه زدن گیربکس اتوماتیک 206 علت تقه زدن گیربکس اتوماتیک زوزه گیربکس اتوماتیک جا نرفتن دنده گیربکس اتومات علت جا نرفتن دنده چیست اجرت تعمیر گیربکس اتومات 206 آموزش تعمیر خودرو آموزش عیب یابی خودرو آموزش مکانیک خودرو مجله مکانیک مجله خودرو کارستان

توربین در گیربکس اتوماتیک نقش کلاچ را دارد و وظیفه انتقال نیرو از موتور به گیربکس را دارا می باشد. اگر کارکرد توربین گیربکس اتوماتیک دچار اختلال شود امکان دارد برخی حوادث ناگهانی در خودرو به وجود بیاید بنابراین حتماً علائم خرابی توربین گیربکس اتوماتیک را بشناسید و در اسرع زمان ممکن نسبت به برطرف نمودن آن ها اقدام کنید. از جمله علائم‌ خرابی این قطعه موارد زیر را می توان نام برد.

نشانه های خرابی توربین گیربکس اتوماتیک

 اجزای داخل توربین گیربکس اتومات  تعمیر توربین گیربکس اتومات  تعویض توربین گیربکس اتوماتیک  قیمت توربین گیربکس اتوماتیک AL4  آموزش باز کردن گیربکس 405  آموزش تعمیر گیربکس  آموزش تعمیر گیربکس اتوماتیک  آموزش باز کردن گیربکس خودرو  آموزشگاه تعمیر گیربکس اتومات  آموزش عیب یابی گیربکس اتومات  تقه زدن گیربکس اتوماتیک 206  علت تقه زدن گیربکس اتوماتیک  زوزه گیربکس اتوماتیک  جا نرفتن دنده گیربکس اتومات  علت جا نرفتن دنده چیست  اجرت تعمیر گیربکس اتومات 206  آموزش تعمیر خودرو  آموزش عیب یابی خودرو  آموزش مکانیک خودرو  مجله مکانیک  مجله خودرو کارستان

شنیدن صدای تقه زدن از توربین گیربکس

هنگامی که شما صدا هایی همچون تق تق و ضربه را در هنگام استارت زدن به خودرو خود بشنوید این می تواند یکی از علائم اختلال در عملکرد توربین باشد. بنابراین برای تست توربین گیربکس اتوماتیک در درجه اول سعی کنید هنگام استارت زدن و گاز دادن برای شروع حرکت خودرو حتماً دقت داشته باشید که آیا صدای تقه و ضربه به گوش می رسد یا خیر. در این زمینه شاید نیاز به تجربه نیز داشته باشید.

کندی حرکت خودرو

یکی دیگر از علائمی که شما می توانید برای تشخیص اختلال در عملکرد توربین گیربکس اتوماتیک از آن استفاده کنید کندی در هنگام حرکت خودرو است. اگر هنگامی که استارت زدید و شروع به حرکت کردید احساس کردید خودرو شما ضعیف عمل می کند بهتر است برای بررسی توربین گیربکس اتوماتیک خود به تعمیرگاه های مجاز مراجعه کنید. در این زمینه حتما با تاکید فراوان به شما توصیه می کنیم که به تعمیرگاه های مجاز مراجعه کنید.

روغن ریزی پشت پمپ

یکی از دلایل شایع که می تواند شما را در شناخت اختلال در توربین گیربکس اتوماتیک یاری کند روغن ریزی پشت پمپ خواهد بود. البته ممکن است که شما دیر متوجه این مسئله شوید. بنابراین سعی کنید همیشه این مسئله را چک کنید. اگر دیر متوجه این روغن ریزی شوید ممکن است تمامی قطعات داخلی گیربکس شما در اثر فقدان روغن آسیب جدی ببیند و مجبور شوید کل گیربکس را تعویض کنید. این مسئله هزینه های گزافی را به شما تحمیل خواهد کرد.

خوردگی دهانه جایگاه پمپ روغن

 اجزای داخل توربین گیربکس اتومات  تعمیر توربین گیربکس اتومات  تعویض توربین گیربکس اتوماتیک  قیمت توربین گیربکس اتوماتیک AL4  آموزش باز کردن گیربکس 405  آموزش تعمیر گیربکس  آموزش تعمیر گیربکس اتوماتیک  آموزش باز کردن گیربکس خودرو  آموزشگاه تعمیر گیربکس اتومات  آموزش عیب یابی گیربکس اتومات  تقه زدن گیربکس اتوماتیک 206  علت تقه زدن گیربکس اتوماتیک  زوزه گیربکس اتوماتیک  جا نرفتن دنده گیربکس اتومات  علت جا نرفتن دنده چیست  اجرت تعمیر گیربکس اتومات 206  آموزش تعمیر خودرو  آموزش عیب یابی خودرو  آموزش مکانیک خودرو  مجله مکانیک  مجله خودرو کارستان

از علائم شایع خرابی توربین گیربکس اتوماتیک خوردگی دهانه جایگاه پمپ روغن است. بهتر است بدانید دهانه جایگاه پمپ روغن به صورت کاملا مستقیم به توربین گیربکس متصل است. وقتی که این دهانه دچار خوردگی شود توربین شما حالت شل شدن و لق شدن پیدا می‌ کند. وقتی این اتفاق بیفتد کاسه‌ نمد نیز به دنبال آن خراب می ‌شود و توربین گیربکس شما می سوزد. اگر این علامت را مشاهده کردید قبل از اینکه گیربکس شما به کل آسیب ببیند حتماً نسبت به انجام اقدامات پیشگیرانه حساس باشید.

چراغ  اسنو روشن می شود

وقتی که شما خودرو خود را به محض انجام حرکت استارت می زنید شاید متوجه روشن شدن چراغ اسنو شوید. وقتی چراغ اسنو روشن می‌ شود ماشین نیز شروع به  تقه زدن می کند. در این حالت شما در مرحله اول باید سرویس گیربکس خود را انجام دهید و در درجه دوم بهتر است که شیر های برقی خودرو خود را تعویض نمایید.

اگر می ‌خواهید گیربکس شما آسیب جدی نبیند و شما را متحمل هزینه ‌های گزاف تعمیر و تعویض نکند حتما نسبت به این علائم حساس باشید و سرویس های دوره ای گیربکس خود را نیز انجام دهید. در صورتی که یکی از این علایم را مشاهده کردید حتما به یک سرویس کار مراجعه کنید تا توربین گیربکس اتوماتیک شما را چک کند و در صورت نیاز نسبت به تعمیر و یا تعویض دوربین اقدام نماید.

اگر این تعویض و این سرویس انجام نشود امکان آسیب جدی به گیربکس شما وجود خواهد داشت. بنابراین حتما نسبت به این قضیه حساسیت کافی به خرج دهید.

تعمیرات تخصصی H30 کراس آموزش تعویض روغن گیربکس اتومات آموزش تعمیر گیربکس اتوماتیک اجرت تعمیر گیربکس اتومات تویوتا حجم روغن گیربکس اتوماتیک آموزش عیب یابی گیربکس اتومات اجرت تعمیر گیربکس اتوماتیک روغن مخصوص گیربکس اتوماتیک دانلود دفترچه راهنمای h30 کراس تعمیرات تخصصی خودروهای چینی مجله مکانیک دانستنی های فنی خودرو آدرس تعمیرگاه های تهران آموزش تعمیر خودرو آموزش عیب یابی خودرو آموزش مکانیک خودرو

لغزش و از دنده خارج شدن

یکی از نشانه های خرابی از دنده خارج شدن و یا تعویض دنده با تاخیر و یا خرابی بلبرینگ است.

در همین راستا ، روغن نا کافی یا بیش از حد در گیربکس می تواند باعث اختلال در عملکرد دنده ها به صورت غیره منتظره شود. یکی از مواردی که لغزش ایجاد میکند  کاهش شتاب خودرو و کاهش مصرف سوخت است.

گرمای بیش از حد

یکی دیگر از نشانه های ایراد در مبدل گشتاور این است که دماسنج ماشین شما  به حالت چشمک زن در بیاید که نشان دهنده گرمای بیش از حد است. این نشانه ممکن است به دلیل کاهش فشار روغن و یا  در اثر عملکرد نادرست شیر برقی ایجاد شود.

لغزش هنگام رانندگی نیز می تواند منجر به گرم شدن بیش از حد شود. از طرف دیگر ، گرم شدن بیش از حد اتفاق خوبی برای مبدل شما نیست زیرا می تواند منجر به ساییدگی قطعات داخلی گیربکس شود. علاوه بر این ، مبدل نمی تواند وظیفه اصلی انتقال قدرت از موتور به گیربکس را انجام دهد.

روغن گیربکس آلوده

مبدل گشتاور با روغن گیربکس اتوماتیک  پر شده است. اگر روغن حاوی براده ، آلودگی یا لجن سیاه باشد ، آلوده است و این نشانه آسیب دیدن انتقال است. همچنین سیال کثیف می تواند بر اجزای مبدل گشتاور مانند بلبرینگ استاتور و باله های توربین تأثیر بگذارد.

برای جلوگیری از وقوع هر یک از این موارد فوق در طول زمان ، باید اطمینان حاصل کنید که روغن با کیفیت بالا در گیربکس خود بریزید.

لرزش

وقتی در جاده ای هموار حرکت می کنید ، خودرو شما می لرزد ، گویی روی سطحی سنگی قرار گرفته اید این نشانه ممکن است در کلاچ قفل شده در مبدل گشتاور به وجود آمده باشد.

افزایش سرعت استال

دور های موتور به اندازه ای بالا ست که مبدل گشتاور بتواند قدرت موتور را به گیربکس منتقل کند ، که به آنسرعت استال میگویند. یک مبدل گشتاور آسیب دیده قادر نخواهد بود نیروی چرخشی موتور را به فشار هیدرولیکی منتقل کند.

نکته منفی در این خصوص این است که می تواند سرعت عادی را افزایش دهد ولی ، زمان بیشتری برای گیربکس لازم است تا موتور را درگیر کند.

صداهای غیر معمول

یک مبدل گشتاور آسیب دیده صداهایی را منتشر می کند و این یک علامت واضح است که باید بررسی شود. بنابراین ، اگر صدای چرخاندن یا کلیک کردن را می شنوید ، یا از یاتاقان های خراب شده یا باله توربین شکسته ، و نیاز به تعویض دارد.

چرا توربین خراب میشود

قبل از اینکه مبدل گشتاور شما علائم خرابی را نشان دهد ، باید مراقب باشید که چه چیزهایی می تواند منجر به آن شود. بنابراین ، موارد زیر برخی از دلایل به وجود آمدن  مشکلات درمبدل گشتاور است.

مهر و موم توربین آسیب دیده

اگر مهر و موم توربین آسیب دیده باشد ، می تواند باعث نشت روغن در محفظه شود. هنگامی که این اتفاق می افتد ، توربین قادر به انتقال یکنواخت قدرت از موتور به گیربکس نخواهد بود. در نتیجه ، ممکن است گرمای بیش از حد ، لغزش ، در میان سایر مشکلات وجود داشته باشد.

شیر برقی کلاچ توربین آسیب دیده

شیر برقی کلاچ مبدل گشتاور یک جزء الکترونیکی است که به اندازه گیری فشار سیال و تنظیم میزان روغن دریافتی کلاچ کمک می کند.

اگر شیر برقی معیوب باشد ، اندازه گیری دقیقی از میزان نیاز روغن وجود ندارد که می تواند منجر به فشار غیر طبیعی سیال شود. در نتیجه ، ممکن است رفتارهای نامنظمی مانند گاز ضعیف ، خاموش شدن موتور و سایر موارد وجود داشته باشد.

کلاچ توربین آسیب دیده

کلاچ توربین به بستن و قفل شدن گیربکس و موتور در درایو مستقیم کمک می کند. با این حال ، خراب شدن توربین می تواند باعث شود خودرو حتی در زمان توقف راننده روی دنده بماند.

بلبرینگ سوزنی معیوب

بلبرینگ سوزنی استاتور ، توربین ، پروانه و مبدل را جدا می کند. متناوباً ، بلبرینگ های معیوب می توانند منجر به ایجاد سر و صدا در هنگام رانندگی شوند. همچنین می تواند منجر به تجمع تراشه های فلزی در روغن گیربکس به دلیل تماس فلز با فلز شود.

چگونه باید توربین گیربکس اتوماتیک خود را چک کنیم ؟

تصاویر دنا پلاس معایب و مزایای دنا پلاس اتوماتیک قیمت دنا پلاس اتوماتیک مشخصات دنا پلاس اتوماتیک آپشن های دنا پلاس توربو قیمت سمند سورن پلاس مشخصات سمند سورن پلاس قیمت رانا پلاس مشخصات رانا پلاس محصولات جدید ایران خودرو مدیر عامل ایران خودرو اخبار ایران خودرو تازه های خودرو در ایران

اگر میخواهید توربین گیربکس اتوماتیک خود را چک کنید تا ببینید آیا مشکلی دارد یانه می توانید طبق روش زیر عمل کنید.

در قدم اول خودرو خود را روی دنده قرار دهید و پای چپ خود را روی ترمز به صورت کامل فشار دهید سپس پدال گاز را نیز تا انتها فشار دهید و به دور موتور نگاه کنید.

دور موتور شما در این حالت باید تا حدود ۲۰۰۰ افزایش پیدا کند. اگر که با این نتیجه در طی این تست مواجه نشدید باید بدانید که توربین اتومبیل شما ضعیف است. فهمیدن مشکل توربین نیز کار یک سرویسکار مجاز و حرفه ‌ای در این زمینه می باشد. بنابراین در صورتی که دور موتور ۲۰۰۰ و مشاهده نکردید حتما به یک سرویس کار مراجعه کنید تا توربین شما را چک کند و از مشکل به وجود آمده مطلع شده و نسبت به تعمیر آن اقدام نماید.

تعمیر توربین گیربکس اتوماتیک

اجرت تعمیر گیربکس اتوماتیک اجرت تعمیر گیربکس اتومات کیا سراتو اجرت تعمیر گیربکس اتوماتیک پژو 207 اجرت تعمیر گیربکس اتومات 206 اجرت تعمیر گیربکس اتومات تویوتا اجرت تعمیر گیربکس اتومات هیوندا اجرت تعمیر گیربکس اتوماتیک بنز اجرت تعمیر گیربکس اتوماتیک بی ام و هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک 206 هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک قیمت قطعات گیربکس اتومات 207 قیمت لوازم گیربکس اتومات قیمت گیربکس اتومات اجرت تعمیر گیرکس اتومات سانتافه اجرت تعمیر گیرکس اتومات سورنتو بهترین تعمیرگاه گیربکس اتومات آدرس تعمیرگاه های تهران آدرس مکانیکی خوب تهران

آشنایی با نحوه کارکرد توربین گیربکس و همچنین علائم خرابی آن باعث می شود از آسیب های بعدی آن جلوگیری کنید و هزینه تعمیر توربین گیربکس را به حداقل برسانید. هزینه تعمیر توربین گیربکس اتوماتیک به این بستگی دارد به توربین چقدر آسیب وارد شده و اینکه آیا توربین باید تعمیر شود و با اینکه تعویض، چنانچه هزینه تعمیر مقرون به صرفه نباشد ما تعویض توربین را به شما توصیه می کنیم.

کارستان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.