رادیاتور خنک کننده گیربکس اتومات چیست؟

0

نقش خنک کننده در گیربکس اتوماتیک

گیربکس های اتوماتیک در هنگام انجام وظیفه و در حین رانندگی حرارت بالایی تولید می ‌کنند. با توجه به عملکرد چرخ ‌دنده‌ ها حرارت تولیدی به روغن گیربکس منتقل می ‌شود. اگر دقت کرده باشید قالب این خودروها همانند پژو ۲۰۷ اتوماتیک در هنگام حرکت صدای بالای سوپرفن به وضوح شنیده می‌ شود. این سوپرفن ها و رادیاتور های خنک کننده اقدام به خنک کردن گیربکس خودرو می ‌کنند.

گیربکس های اتوماتیک برخلاف گیربکس های دستی حتما باید دارای سیستم خنک کننده گیربکس ویژه و مجزا باشند. اگر بطور عامیانه بخواهیم مثال بزنیم گیربکس های اتوماتیک و نیمه اتوماتیک همانند موتور اتومبیل بدون خنک کاری و سیستم خنک کننده گیربکس قادر به فعالیت نخواهند بود.

چگونگی عملکرد خنک کننده گیربکس اتوماتیک

هنگامی که شما شروع به رانندگی می کنید حرارت گیربکس بالا می رود و این حرارت از چرخ دنده ها به روغن گیربکس انتقال داده می شود. در نتیجه حرارت روغن گیربکس نیز بالا خواهد رفت. این حرارت بالا توسط سنسور های تشخیص دما به ecu اتومبیل اعلام خواهد شد. در صورتی که تشخیص دما به کامپیوتر اتومبیل اعلام شود رادیاتور گیربکس باز می ‌شود و روغن خنک را به داخل گیربکس هدایت می کند این عمل در نهایت باعث خنک شدن روغن داخل گیربکس و در نهایت خنک شدن سیستم کلی جعبه ‌دنده خواهد شد.

قیمت پلوس گیربکس اتوماتیک al4 قیمت گیربکس اتوماتیک AL4 قیمت توربین گیربکس اتوماتیک AL4 قیمت لوازم یدکی قیمت فلایویل گیربکس اتوماتیک هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک AL4 قیمت سلکتور گیربکس اتوماتیک اجزای گیربکس اتوماتیک انواع گیربکس اتوماتیک قیمت سنسور فشار روغن گیربکس قیمت سر دنده گیربکس اتومات قیمت سیم کابل گیربکس اتومات قیمت گیربکس al4 گیربکس al4 ساخت کجاست معایب و مزایای گیربکس AL4

در صورتی که سیستم خنک کننده گیربکس اتوماتیک شما مشکل داشته باشد وظیفه خود را به درستی انجام نخواهد داد و در هنگام رانندگی روغن گیربکس شما بیش از اندازه مجاز گرم می شود. همین مسئله باعث بروز ۲ مشکل در خودرو شما خواهد شد؛

  • اول اینکه روغن گیربکس به سرعت فاسد می شود و نیاز به تعویض زودهنگام خواهد داشت،
  • نکته دیگر این است که بالا رفتن دمای بیش از حد روغن گیربکس باعث جلوگیری از روانکاوی چرخ دنده های گیربکس شده و همین مسئله می ‌تواند باعث آسیب های جدی به گیربکس اتوماتیک اتومبیل شما شود.

چرا باید خنک کاری گیربکس انجام شود؟

معایب گیربکس اتوماتیک آموزش رانندگی با گیربکس اتوماتیک آموزش تصویری تعویض دنده زوزه کشیدن گیربکس پژو خورد شدن دنده گیربکس تعمیر و نگهداری خودرو

همواره به این نکته توجه داشته باشید حرارت گیربکس در هنگام فعالیت گیربکس همانند موتور اتومبیل بالا می باشد در صورتی که سیستم خنک کننده گیربکس و وظیفه خود را به درستی انجام ندهد، روغن گیربکس بیش از اندازه گرم می شود و با توجه به دمای بالای آن دیگر قادر به روانکاری چرخ دنده های گیربکس نخواهد بود.

این مسئله خود باعث ایجاد مشکلاتی خواهد گردید و علاوه بر آن روغن گیربکس زودتر از موعد خاصیت روانکاری خود را از دست می ‌دهد و به اصطلاح فاسد می‌ شود. در این صورت نیاز به تعویض زودهنگام و زودتر از موعد خواهد داشت. البته شاید سوال خوانندگان این باشد که از کجا باید بدانیم دمای روغن گیربکس بالا رفته و سیستم خنک کننده گیربکس دچار نقص شده است؟ به این سوال اساسی و مهم در تیتر بعدی به صورت کامل پاسخ داده ایم.

علائم نقص سیستم خنک کننده گیربکس

هزینه تعمیر گیربکس ام وی ام 315 مشکل گیربکس ام وی ام 315 قیمت گیربکس ام وی ام ۵۵۰ زمان تعویض روغن گیربکس ام وی ام ۵۵۰ ساعتی گیربکس ام وی ام 550 حجم روغن گیربکس ام وی ام 315 قیمت گیربکس ام وی ام 110 روشن شدن چراغ گیربکس ام وی ام

در تمام خودروهای اتوماتیک آمپر دمای گیربکس و یا چراغ هشدار دهنده حرارت همانند آمپر دمای آب رادیاتور موتور خودرو در پشت آمپر تعبیه گردیده است و شما نگرانی خاصی از این جهت نخواهید داشت. علاوه بر آن در سرویس های دوره ای تعمیر کار می تواند با استفاده از دستگاه دیاگ از سلامت سیستم خنک کننده گیربکس مطلع شود. همچنین علائم هشدار دهنده گیربکس را چک خواهد نمود. همچنین خود شما با چک کردن دوره ای در صورت مشاهده مشکل فنی در چراغ هشدار گیربکس از تعمیرکار بخواهید تا به رفع عیب این مورد اقدام نماید.

بهترین دمای مناسب جهت فعالیت گیربکس

تعمیرات تخصصی H30 کراس آموزش تعویض روغن گیربکس اتومات آموزش تعمیر گیربکس اتوماتیک اجرت تعمیر گیربکس اتومات تویوتا حجم روغن گیربکس اتوماتیک آموزش عیب یابی گیربکس اتومات اجرت تعمیر گیربکس اتوماتیک روغن مخصوص گیربکس اتوماتیک دانلود دفترچه راهنمای h30 کراس تعمیرات تخصصی خودروهای چینی مجله مکانیک دانستنی های فنی خودرو آدرس تعمیرگاه های تهران آموزش تعمیر خودرو آموزش عیب یابی خودرو آموزش مکانیک خودرو

در اصل بهترین دما برای فعالیت جعبه دنده های اتوماتیک و نیمه اتوماتیک تقریباً حدود ۸۰ درجه می ‌باشد و در این دما عملکرد گیربکس در بهترین حالت می باشد. شاید برای شما این سوال پیش بیاید که در فصل سرد زمستان چگونه دمای گیربکس خود را به حدود ۸۰ درجه برسانیم تا استهلاک گیربکس به پایین ترین حالت خود برسد و عملکرد آن به درستی انجام پذیرد؟

در فصل زمستان‌ دمای خودرو وقتی بالا برود رادیاتور خودرو آب گرم را به رادیاتور گیربکس خودرو می رساند و در این حالت اقدام به گرم کردن گیربکس می کند و در دمای ۸۰ یا ۸۲ درجه اقدام آزادی ترموستات خودرو خواهد کرد. پس نگران این مورد نباشید.

آموزش تعمیر گیربکس اتوماتیک تعمیر گیربکس اتوماتیک 206 تنیم ساعت گیربکس اتوماتیک خدمات فنی خودرو اجزای گیربکس اتوماتیک ایرادات گیربکس اتوماتیک کنترل والف چیست تعمیرات تخصصی گیربکس اتوماتیک آموزش داغون کردن گربکس اتومات خرابی شیر برقی گیربکس اتوماتیک شیر برقی گیربکس اتوماتیک قیمت شیر برقی گیربکس اتوماتیک

هنگامی که خودروی شما گرم شود گیربکس اتومبیل شما هم گرم خواهد شد. فقط نکته ای که برای همه خودروها صدق می کند، این است که در هوای سرد سعی کنید به آرامی اقدام به حرکت کنید تا خودرو شما گرم شده و آماده عملکرد مناسب باشد.

رانندگی شتابزده در زمستان قبل از گرم شدن موتور و گیربکس باعث خرابی زودهنگام خودرو خواهد شد. این مسئله در مورد تمامی خودرو ها اعم از دنده اتوماتیک، نیمه اتوماتیک و خودروهای دستی صدق می کند و در هر صورت شما باید در مورد رعایت این مسئله کمی حساسیت به خرج دهید.

کارستان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.