چک لیست سرویس دوره‌ای خودرو چیست ؟

0

برای به حداکثر رساندن عمر و عملکرد وسیله نقلیه خود، در اینجا لیستی از مواردی است که باید بسته به زمان و فصل بررسی کنید. برخی از این قسمت های خودروی شما باید به طور منظم بررسی شوند و برخی دیگر فقط در دراز مدت. مطمئن شوید که برنامه تعمیر و نگهداری خودرو و سوابق فاصله زمانی سرویس خود را دنبال کنید.

خدمات فنی خودرو دنیای خودرو مجله خودرو کارستان تعمیر و نگهداری خودرو دانستنی های جالب خودرو روش های تشخیص رنگ خودرو آموزش رانندگی خودرو مراکز آموزش مکانیکی تهران اصول نگهداری از خودرو از بین بردن سولفاته باطری

مراقبت از خودروی خود و نگه داشتن آن در وضعیت مناسب، کمی تلاش می‌خواهد، اما قطعاً لازم نیست که برای اینکه وسیله نقلیه شما به خوبی کار کند، یک مهندس مکانیک باشید. بزرگترین مانع در سالم نگه داشتن خودرو، آگاهی از کارهایی است که باید انجام شود. با دانستن اصول اولیه در مورد نیازهای خودروی شما و زمانی که باید تعمیر و نگهداری معمول خودرو را انجام دهید، مطمئن خواهید شد که خودروی شما در بهترین حالت قرار داد.

به عنوان یک امتیاز اضافی، اگر بتوانید ثابت کنید که وسیله نقلیه شما به خوبی نگهداری شده است، می‌توانید زمانی که زمان فروش مجدد آن فرا رسید، سود خوبی به دست آورید. البته، مهم است که به یاد داشته باشید که هزینه های تعمیر و نگهداری خودرو، اگرچه همیشه ارزان نیستند، می توانند در نهایت به شما کمک کنند تا از تعمیرات گران قیمت در جاده جلوگیری کنید.

برای آن که بهتر بتوانید در بهبود و مراقبت از خودروی خود موفق باشید، در این مقاله سعی کرده ایم تا یک چک لیست سرویس دوره‌ای خودرو برای شما تهیه کنیم. ما را تا پایان مقاله همراهی کنید.

برای نگهداری مناسب خودرو، موارد زیر را بررسی کنید:

آموزش نکات فنی خودرو دانستنی های سفر دانستنی های فنی خودرو آموزش تعمیر و سرویس خودرو چکاپ خودرو چک کردن آب رادیاتور چک کردن ماشین قبل از سفر

سطوح روغن و خنک کننده

هر ماه، یا بعد از هر چند بار پر کردن بنزین و به خصوص قبل از هر سفر جاده ای طولانی، ایده خوبی است که در زیر کاپوت ماشین خود قرار بگیرید و در حالی که موتور خنک است، سطح روغن و مایع خنک کننده را بررسی کنید. سطوح پایین هر یک از آنها می تواند منجر به مشکلات موتور در صورت عدم کنترل شود. برای یافتن هر دو در خودروی خاص خود به دفترچه راهنمای مالک خود مراجعه کنید.

فیلتر هوا

فیلتر هوای موتور شما چیزی است که هوای وارد شده به موتور شما را تنظیم می کند و به جلوگیری از ورود زباله ها و ذرات کمک می کند. با اطمینان از اینکه فیلتر هوا به درستی جریان دارد، می توانید بازده سوخت خود را بهبود بخشید، آلاینده های خود را کاهش دهید و به بهبود و افزایش عمر موتور خود کمک کنید. این را می توان به راحتی در خانه انجام داد، بنابراین دستورالعمل های مربوط به تعداد دفعات تعویض آن را به دفترچه راهنمای مالک خود بررسی کنید.

فشار تایر

از آن جایی که لاستیک‌ هایی که به خوبی نگهداری می‌ شوند برای یک سواری ایمن و کم‌ مصرف ضروری هستند، بازرسی بصری لاستیک‌ های خود را به عادت تبدیل کنید. فشار لاستیک های خود را هر ماه و قبل از سفرهای طولانی یا حمل بار اضافی بررسی کنید. یدک را فراموش نکنید. برای بررسی فشار باد لاستیک شما به یک فشارسنج لاستیک نیاز است. دفترچه راهنمای مالک شما به شما می گوید که تایر شما به چه میزان فشار هوا نیاز دارد.

چراغ های جلو، چراغ های راهنما، ترمز و چراغ های پارکینگ

این مهم است که چراغ‌ های خودروی شما به درستی کار کنند، اما اغلب اوقات می‌ توان به راحتی از آن چشم‌ پوشی کرد. یک بار در ماه، هنگامی که در مقابل یک سطح صاف پارک می‌ کنید، چراغ‌ های جلو را روشن کنید و بررسی کنید که هر دو چراغ جلو به درستی و در موقعیت مناسبی کار می‌ کنند. در اطراف ماشین خود قدم بزنید و چراغ های راهنما و چراغ های پارکینگ خود را به صورت بصری بررسی کنید. از یکی از دوستانتان بخواهید در حالی که ترمز را گرفته اید پشت ماشین بایستد تا مطمئن شوید که چراغ های ترمز شما کارکرد دارند.

بررسی برخی ایرادات خودرو

فیلتر روغن

روغن موتور در موتور وسیله نقلیه شما عملکردهای زیادی را انجام می دهد: قطعات متحرک را روغن کاری می کند، به عنوان یک درزگیر در برابر زباله عمل می کند، موتور را خنک می کند، سایش و پارگی را کاهش می دهد و به جلوگیری از خوردگی موتور کمک می کند. تمیز نگه داشتن آن برای سلامت موتور حیاتی است. بسته به ماشین شما و نوع روغنی که استفاده می کنید، ممکن است لازم باشد روغن و فیلتر روغن را هر ۳ ماه یا ۴۵۰۰ کیلومتر تعویض کنید. بسیاری از کتابچه‌های راهنمای مالک خودروهای جدید، تعویض روغن را به دفعات کمتر، اغلب بین ۸۰۰۰ تا ۱۶۰۰۰ توصیه می‌کنند. دفترچه راهنمای مالک خودرو خود را بررسی کنید و با یک متخصص مشورت کنید تا مطمئن شوید چه چیزی برای وسیله نقلیه شما مناسب است.

چرخاندن لاستیک

بسته به تراز وسیله نقلیه، استفاده و بسیاری از عوامل دیگر، الگوهای سایش آج روی لاستیک‌ های شما ممکن است بین لاستیک‌ های جلو و عقب یا حتی از یک طرف آج به سمت دیگر متفاوت باشد. چرخاندن لاستیک‌ ها با متعادل کردن یکنواخت‌ تر سایش آج و جلوگیری از مشکلات نویز و لرزش به افزایش طول عمر لاستیک‌ها کمک می‌ کند.

واکس زدن خودرو

اطمینان از واکس زدن خودروی خود هر شش ماه پس از شستن، نه تنها باعث براق ماندن آن می شود، بلکه به حفظ شکل مناسب رنگ و کاهش احتمال زنگ زدگی کمک می کند. بسیاری از محرک‌ ها مانند گرد و غبار، ماسه و نمک می‌ توانند ایجاد شوند و عوامل محیطی مانند ازن و اشعه ماوراء بنفش می‌توانند باعث آسیب میکروسکوپی شوند، اما اپیلاسیون می‌ تواند با تشکیل یک مهر و موم محافظ برای افزایش عمر رنگ، به کاهش آن کمک کند.

کارستان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.