مزایا و معایب پژو پارس گیربکس اتوماتیک موتور TU5

0
گیربکس اتوماتیک TU5

باتوجه به تحریم ها در سال ۹۲ و اواخر سال ۹۸ بسیاری از شرکت های معروف خودروسازی فعالیت خود را با شرکت های خودرو سازی ایرانی به تعلیق درآوردند و دیگر با شرکت‌های ایرانی همکاری نکردند و شرکت ایران خودرو و سایپا را در بازار داخلی و انحصاری ایران تنها گذاشتند. از این رو شرکت ایران خودرو بیشتر محصولات خود را به موتور قدیمی پژو مزین نمودند. در این مقاله ما سعی می کنیم تا گیربکس اتوماتیک TU5 را به صورت تخصصی تر برای شما تشریح کنیم.

آشنایی با موتور tu5 تعمیرات تخصصی موتور tu5 قیمت موتور TU5 مشخصات موتور tu5 مشکلات موتور TU5 معایب و مزایای موتور TU5 آموزش تعمیر موتور EF7 مشخصات موتور EF7 موتور EF7 ساخت کجاست موتور EF7 دنا معایب موتور ef7 بنزینی

نگاهی کلی به موتور و گیربکس TU5

همانطور که در خیابان‌های شهر مشاهده می کنید ماشین های موتور تیوفایو به وفور مشاهده می ‌شوند. این شرکت به اصطلاح خودروسازی از این موتور بی کیفیت و تکنولوژی قدیمی استفاده می کند. موتور پژو تیوفایو، قلب تپنده پژو ۲۰۶ تیپ ۵ می باشد و تکنولوژی آن مربوط به حدود ۲۰ سال پیش شرکت بی کیفیت و بنجل ساز سیتروئن فرانسه است.

با توجه به توضیحات داده شده شرکت ایران خودرو این موتور را در اواسط دهه ۹۰ در محصولاتی نظیر پژو پارس ال ایکس، پژو ۴۰۵ اس ال ایکس و خودروی ۲۰۷  و اچ سی کراس نیز مورد استفاده قرار داد و به اصطلاح اقدام به روز رسانی محصولات خود نمود.

البته باید به این نکته هم اشاره نمود که قبل از شروع تحریم ها گیربکس خودروهای ۲۰۶ از نوع اصلی و فرانسوی آن بود که به لطف تحریم‌ها خودروهای تیوفایو به گیربکس نسل قدیمی خود یعنی پژو ۴۰۵ جی ال ایکس مجهز گردید و با توجه به این تغییرات واقعا از کیفیت این خودروها کاسته شد.

مشخصات پژو پارس LX انواع تیپ پژو پارس تیپ های مختلف پژو پارس امکانات پژو پارس کلاس 15 تفاوت پارس کلاس 15 با 13 مشخصات فنی پژو پارس معرفی خودرو قیمت پژو پارس مجله خودرو معایب و مزایای پژو پارس

گیربکس TU5 در خودروهای داخلی

در برخی محصولات جدیدتر شرکت ایران خودرو نوعی گیربکس اتوماتیک قدیمی ژاپنی که توسط شرکت ژاپنی آیسان تولید گردیده بود را بر روی محصولاتی همچون پژو پارس اتوماتیک، و ۲۰۷ اتوماتیک مورد استفاده قرار دادند. البته نا گفته نماند که این گیربکس تنها مزیتی که دارد خودروی شما را تبدیل به یک ماشین اتوماتیک می ‌کند.

هچنین با توجه به این که پک گیربکس مستقیم از ژاپن وارد چین شده و سپس تحویل ایران خودرو می‌ شود تقریباً کیفیت مطلوبی دارد و در صورت نگهداری و سرویس به موقع کیفیت خوبی را از لحاظ دوام ارائه خواهد داد. البته این گیربکس در محصولاتی همچون رنو ساندرو، خودرو مگان و اچ سی کراس که به موتور پژو مجهز می باشد به کار برده شده است.

جدای از مواردی که در بالا ذکر شد در حال حاضر یکی از بهترین موتورهای به کار برده شده در محصولات ایران خودرو همان موتور تیوفایو می ‌باشد و گیربکس قدیمی به کار برده شده در این محصولات تقریباً همخوانی خوبی با این خودروها دارد. البته از معایبی هم برخوردار می ‌باشد که در ادامه این مقاله ذکر می کنیم.

 گیربکس اتوماتیک TU5  علت تقه گیربکس cvt  تقه زدن گیربکس اتوماتیک 206  بررسی پژو پارس اتوماتیک  قیمت پژو پارس اتوماتیک  مشخصات پژو پارس اتوماتیک  معایب پژو پارس اتوماتیک  مصرف سوخت پژو پارس اتوماتیک  مشکلات گیربکس پژو پارس اتومات  پژو پارس اتومات بخریم یا ال نود اتوماتیک  مقایسه پژو پارس اتوماتیک با پارس سال  پژو پارس اتوماتیک سال جدید  آموزش تعمیر گیربکس اتوماتیک  معایب گیربکس CVT  معایب گیربکس اتوماتیک پژو 207  مجله خودرو

معایب گیربکس اتوماتیک TU5

در این قسمت به ذکر معایب گیربکس اتوماتیک TU5 خواهیم پرداخت.

تقه زدن گیربکس

گیربکس اتوماتیک TU5 دارای عیبی رایج می باشد که در هنگام تعویض دنده یک به دنده دو مقداری صدای تقه زدن گیربکس و ضربه به خودرو مشاهده می‌ شود. که البته با تعویض برنامه‌ های ای سی یو و تنظیمات گیربکس خودرو این مشکل نسبتاً حل خواهد گردید.

حرارت بالای گیربکس اتوماتیک TU5

گیربکس اتوماتیک TU5 تعبیه شده بر روی خودروها حرارت زیادی را از خود تولید می کند، به همین دلیل اکثر این خودروها به سوپر فن خنک کننده گیربکس مجهز هستند و از این رو صدای این خودروها نسبت به خودروهای با گیربکس معمولی بیشتر می ‌باشد.

گیربکس ۴ سرعته

امروزه بسیاری از خودروها دارای گیربکس های ۶  سرعته ۸ سرعته می باشند و گیربکس ۴ سرعته منسوخ شده و تکنولوژی قدیمی می باشد. گیربکس های آیسان نسل قدیمی چهار سرعته، فقط اختیار تعویض ۴ دنده را به راننده می دهند. و به همین علت کندی محسوسی هنگام رانندگی و شتاب گیری مشاهده خواهد شد. البته صدای نیز زیادی هنگام رانندگی وارد اتاق خودرو خواهد شد که مقداری آزاد دهنده می باشد.

مزایای گیربکس اتوماتیک TU5

در این قسمت به مزایای گیربکس اتوماتیک TU5 خواهیم پرداخت.

عمر و دوام بالا

عمر گیربکس اتوماتیک TU5 همان طور که در بالای این مقاله ذکر گردید مطلوب و بالا می باشد.

 تعمیر و نگهداری اقتصادی

هزینه‌های نگهداری این گیربکس نسبت به انواع دیگر گیربکس های اتوماتیک با هزینه بسیار پایین تری انجام می پذیرد و هزینه های اضافی را به دارنده خود را تحمیل نخواهد کرد. البته سرویس گیربکس و تعویض روغن آن به موقع دوام گیربکس را دوچندان خواهد نمود.

کارستان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.