روغن موتور چگونه تخریب میگردد؟

0

تعمیرکار خود باشید.مشکلات فنی خودرو، تخریب موتور

روغن موتور چگونه تخریب میگردد؟

آب بندی پراید آب بندی ساینا آب بندی تیبا 2 آب بندی خودرو تازه تعمیر آب بندی ماشین پس از تعمیر موتور بهترین روش آب بندی ماشین تازه تعمیر آب بندی پژو 405 آب بندی دنا ef7

تخريب روغن، بويژه اكسيداسيون، يكي از مواردي است كه تعويض روغن را به دنبال خواهد داشت.
اكسيداسيون زماني اتفاق مي افتد كه اكسيژن با مولكولهاي هيدروكربن تركيب شده و منجر به تغيير شيميايي مي شود.
اين تغيير شيميايي منجر به تغيير ناگوار و دائم با ساختار شيميايي متفاوت شده و جايگزين مولكولهاي روغن مي شود.

زمان تعویض روغن موتور پراید زمان تعویض روغن موتور سمند بهترین زمان تعویض روغن پژو 206 قاطی شدن آب و روغن مشکلات آب و روغن قاطی کردن تعمیر خودرو آموزش مکانیک خودرو دانستنی های فنی خودرو دلایل بخار شدن روغن موتور سایت کارستان

سرعت واكنش مولكولهاي روغن با اكسيژن وابسته به چند فاكتور بوده و فاكتور بسيار متداول و رايج دما مي باشد.

در دماهاي بالاي 75 درجه سانتي گراد به ازاي هر 10 درجه افزايش دما اكسيداسيون دو برابر شده و تخريب روغن اتفاق خواهد افتاد و در اين حالت شكست نهايي مولكول اجتناب ناپذير است.

در صورتيكه روغن خنک، تميز و خشك نگه داشته شود تخريب روغن مي تواند به تاخير بيافتد.
اما در نهايت اتفاق خواهد افتاد.

جرم گیر روغن موتور جرم گیر موتور لجن گرفتن روغن موتور تعویض روغن موتور قیمت روغن موتور انواع روغن موتور ویسکوزیته روغن چیست روانکارهای خودرو چیست

 

زمانيكه تخريب اتفاق مي افتد محصولات ثانويه حاصل از واكنش براي سلامتي ماشين مضر خواهد بود

در ابتدا اسيدهاي كربوكسيليك تشكيل مي شود. اين اسيدها نسبتا ضعيف هستند اما چنانچه در سيستم به مدت زمان طولاني باقي بمانند باعث خورده شدن سطوح فلزي ماشين خواهند شد.

در صورت عدم كنترل، اكسيداسيون روغن تشديد شده و تشكيل لاك و لجن را مي نمايد.
لاک و لجن تشکیل شده موجب مسدود شدن فیلتر و سایر جداکننده ها و در نهایت موجب شکست ماشین آلات خواهند شد.

دانستنی مهم درباره استفاده از باطری کمکی

آموزش باتری سازی تعویض باطری پراید باطری مناسب پژو ۲۰۷ باتری مناسب پژو 405 باتری مناسب پراید آموزش سیم کشی خودرو تقویت برق خودرو دانستنی های برق خودرو

چنانچه مجبور شدین به هر دلیل برای روشن کردن خودرو از باطری_کمکی استفاده کنید
توجه داشته باشین اگر خودروی شما دارای سیستم سوخت رسانی انژکتوری میبباشد. حتما خودردی مقابل هم انژکتوری باشد.

در سیستم انژکتور ،برق
ایسیو(کامپیوتر ) و قطعات بطور ثابت تغذیه میشود و چون در سیستم کاربراتور این موضوع رعایت نشده و ولتاژ تولیدی کم و زیاد میشود،
لذا باعث صدمه به ایسیو و قطعات میشود.

هیچگاه جهت روشن کردن خودرو آنرا هل ندهید.

در صورتیکه تسمه تایم پاره و یا رد کند در بیشتر خودروها باعث صدمه به سوپاپ و پیستون ها میشود.

مقایسه مصرف سوخت گیربکس اتوماتیک و دستی

تبدیل گیربکس دستی به اتومات تبدیل گیربکس دستی به اتوماتیک 206 تبدیل گیربکس دستی به اتوماتیک ال 90 تفاوت گیربکس دستی با اتوماتیک تقه زدن گیربکس دستی شتاب گیربکس دستی مزایای گیربکس دستی گیربکس دستی چیست مشکلات گیربکس دستی مصرف سوخت گیربکس دستی معایب گیربکس دستی انواع گیربکس اتوماتیک ایرادات گیربکس اتوماتیک بهترین گیربکس اتوماتیک مجله مکانیک

خودروهای دنده اتوماتیك بسته به نوع خودرو، بین ۵/۰ تا ۱۶ درصد بیشتر از خودروهای دنده د ستی سوخت مصرف می كنند.
به گزارش قلم سبز ایران، بررسی های سازمان بهینه سازی مصرف سوخت در بخش فناوری ناوگان نشان می دهد، مصرف سوخت خودروهایی با گیربكس دنده ای كمتر از خودروهای گیربكس اتوماتیك است.
براساس این گزارش، حدود ۵ تا ۶ درصد از انرژی شیمیایی بنزین در موتور خودروها، توسط سیستم انتقال نیرو اتلاف می شود این درحالیست كه بهبود انتقال قدرت با كاهش دور موتور و افزایش گشتاور امكانپذیر است.
براساس این گزارش، ایجاد دنده های بیشتر و كاهش نسبت دنده ها در جعبه دنده های دستی و استفاده از جعبه دنده دستی به جای اتوماتیك، مصرف سوخت خودرو را كاهش می دهد.

بنابراین در خودروهای دنده دستی داشتن شش دنده نسبت به پنج دنده سوخت كمتری مصرف می كند.
فناوری بهبود اقتصاد مصرف سوخت در یک وسیله نقلیه به دو بخش تقسیم می شود.یکی بهبود راندمان موتور با افزایش جذب انرژی شیمیایی درون سوخت و تبدیل آن به کار مفید و دیگری کاهش توان مصرفی در مقابل بارهای اضافی مانند مقاومت هوا، اصطکاک و تجهیزات جانبی. حدود 5 تا 6 درصد از انرژی شیمیایی بنزین در موتورهای درون سوز ، در سیستم انتقال نیرو به هدر می رود. از این رو یکی از مهمترین عوامل افزایش راندمان مکانیکی خودرو و کاهش مصرف سوخت ، بهبود انتقال قدرت با کاهش دور موتور و افزایش گشتاور است.
ساده ترین راه برای رسیدن به این هدف ، ایجاد دنده های بیشتر و کاهش نسبت دنده ها در جعبه دنده های دستی و استفاده از مبدل گشتاور قفل شونده در جعبه دنده های اتوماتیک است.
هر چه تعداد دنده ها بیشتر و نسبت آنها به یکدیگر نزدیک تر باشد، مصرف سوخت خودرو نیز کاهش می یابد. بنابراین ، در سیستم های انتقال قدرت دستی ، داشتن 6 دنده نسبت به 5 دنده ارجحیت دارد.
در سیستم اتوماتیک نیز جعبه دنده های 5 دنده نسبت به انواع 4 و 3 دنده آن از نظر مصرف سوخت برتری دارند. از سوی دیگر، در صورت استفاده از دنده (CVT سیستم انتقال قدرت غیرپیوسته) به جای دنده اتوماتیک مصرف سوخت بین 7 تا 19 درصد کاهش می یابد و با استفاده از گیربکس 5 دنده دستی به جای 4 دنده اتوماتیک مصرفسوخت 7 تا 22 درصد کاهش می یابد و حتی با استفاده از گیربکس 5دنده دستی به جای 5 دنده اتوماتیک مصرف سوخت 0.5 تا 16 درصد کاهش می یابد. به طور کلی کمترین مصرف سوخت مربوط به خودروهای 6دنده دستی است.

روش تعریف ریموت خودروی MVM X33
ام وی ام X33 قیمت ام وی ام X33 مشخصات ام وی ام X33 MVM X33 محصولات جدید ام وی ام نمایندگی ام وی ام در ایران اخبار مدیران خودرو

تمام درب های خودرو را ببندید.

کلید را در داخل مغزی سوئیچ قرار دهید.

در عرض 5 ثانیه یکی از دکمه های ریموت را فشار دهید.

دکمه ی ریموت را رها کنید و سوئیچ را از مغزی خارج کنید.

در این زمان ریموت باید درست کار کند.

نکته: مراحل 2 تا 4 باید در عرض 5 ثانیه تکمیل شود.

کارستان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.