صافکاری پی‌دی‌آر چیست و چگونه اجرا می‌شود؟

0

تعمیرکار خود باشید.:
علایم خرابے دسته موتور ای اف سون چیست ؟

آموزش مکانیک به زبان ساده آموزش عیب یابی ماشین علت تکان های ناگهانی موتور دلایل لرزش موتور خودرو علت تقه زدن موتور به شاسی دلایل آسیب دیدن خودرو علائم خرابی دسته موتور

1.صدای بم (قارررر) موتور در دور موتور 2500تا 3500 و سرعت 110الی 125
2. صدای برخورد و سایدن آهن از داخل داشبرد( خانواده سمند و دنا فرقی ندارد)
3.جیرجیر رو دربی ها و لرزش آنها
4. لرزش غربیلک فرمان در حالت درجا (دور موتور 750الی 950)
5.لرزش آینه وسط در دور 2000الی 3500
6.صدای نشتی یا سوراخ بودن مسیر خروج دود

سرد کن روغن گیربکس جکs5این قطعه طبق دستور العمل کمپانی باید هر40000کیلومتر تعویض گردد همچنین این خودرو حتی برای کوتاه ترین زمان ممکن نباید فاقد ضدیخ باشد

نکات فنی و کاربردی

نکاتی را که باید در کار با ECU ها بر روی خودرو بدانیم و رعایت کنیم:

پین های ایسیو ساژم تعمیر ایسیو ساژم نقشه ایسیو ساژم پیکان وانت ECU S 2000 ECU SAGEM S2000 ECU SL96 چیست ecu پراید کجاست ecu پژو پارس ecu چیست ecu خودرو ecu ساژم پراید آموزش تعمیر ecu آموزش آپدیت ecu خودرو انواع ایسیو پراید انواع ECU خودرو مشخصات انواع ECU تعمیرات تخصصی تعمیرات تخصصی ecu قیمت ecu s2000 قیمت ecu پراید قیمت ecu پژو 206 قیمت ecu پراید زیمنس آموزش برق خودرو آموزش عیب یابی برق خودرو مزایا و معایب ایسیو ساژم آموزش تعمیر خودرو آموزش عیب یابی خودرو آموزش مکانیک خودرو مجله مکانیک مجله خودرو کارستان
هیچگاه سوییچ باز، کانکتور رله ی دوبل را جدا نکنیم. هیچگاه سوییچ باز، سر باتری را بر نداریم. هیچگاه سوییچ باز، کانکتور ECU را جدا نکنیم.
زیرا هر سه مورد فوق باعث می شود به تغذیه ECU شوک وارد شده و یک یا چند IC از بورد آن بسوزد. این مسئله حتی ممکن است منجر شود که ECU کاملأ بسوزد.

روش صحیح چیست؟

ابتدا سوییچ را ببندید سپس سرباتری منفی را بردارید (اگر بجای منفی مثبت را بردارید لحظه جدا شدن جرقه ی بیشتری می زند و این یعنی شوک به تغذیه ECU ها وارد می شود ) حال می توان بی هیچ مشکلی کانکتور هر یک از ECU ها جدا کرد.
ضمنأ توجه داشته باشید وقتی کانکتور یک ECU را جدا می کنید نباید دست روی پایه های کانکتور آن بکشید چون الکتریسیته ی ساکن بدن می تواند بسادگی باعث سوختن مدار ECU بشود .

صافکاری پی‌دی‌آر چیست و چگونه اجرا می‌شود؟

صافکاری با ساکشن چیست آموزش صافکاری با ساکشن آموزش صافکاری و نقاشی خودرو آدرس صافکاری های تهران ابزار صافکاری اجرت صافکاری بی ام و اجرت صافکاری پراید نحوه صافکاری درب خودرو اجرت صافکاری در پژو 405 دستگاه صافکاری بدون رنگ تعمیر خودرو آموزش مکانیک خودرو

این روزها در گوشه و کنار شهر ، تبلیغات صافکاری با عنوان PDR را میبینیم ، اما واقعاً همه این‌ها استادکار هستند و واقعاً هر گردی گردو می‌شود؟!
نخست بگویم که در گذشته هر اتومبیل تصادفی با هر سطح از آسیب دیدگی ، مجبور به تعویض قطعه ی فابریکی و انجام یک مَن بتونه و نقاشی بر روی آن می‌شد که این مسئله تا حد زیادی باعث افت قیمت خودرو می‌شد و در اصطلاح از کانش می‌انداخت.

اما امروزه با به وجود آمدن علم و تکنیک‌های نوین صافکاری بدون رنگ یا PDR ، خودروهایی که تصادف شدید ندارند ، نه تنها بدون تعویض قطعه یا نقاشی ترمیم می‌شوند بلکه از ارزش مالی آنها نیز کاسته نخواهد شد.
واژه PDR برگرفته شده از Paintless Dent Repair بوده و به معنای ترمیم بدون رنگ می‌باشد.

صافکاری با ساکشن چیست آموزش صافکاری با ساکشن آموزش صافکاری و نقاشی خودرو آدرس صافکاری های تهران ابزار صافکاری اجرت صافکاری بی ام و اجرت صافکاری پراید نحوه صافکاری درب خودرو اجرت صافکاری در پژو 405 دستگاه صافکاری بدون رنگ تعمیر خودرو آموزش مکانیک خودرو
در این روش با استفاده از تجهیزاتی مانند : انواع سشوارهای صنعتی ، انواع میله‌های PDR ( میله چرخشی ، میله اهرمی و میله دم ماهی ) ، ابزارهای چسپی تگرگ کش، دستگاه مکنده، دستگاه هات باک ( صافکاری مغناطیسی ) ، دستگاه بادگیر بی رنگ، دستگاه نقطه زن و غیره…. ؛ بدنه خودروی تصادفی بدون تعویض قطعات و بدون هیچگونه اجرای بتونه و رنگ کردن ، و البته به دست یک استاد کارِ آموزش دیده و حرفه‌ای ، به حالت فابریکی باز می‌گردند.

صافکاری با ساکشن چیست آموزش صافکاری با ساکشن آموزش صافکاری و نقاشی خودرو آدرس صافکاری های تهران ابزار صافکاری اجرت صافکاری بی ام و اجرت صافکاری پراید نحوه صافکاری درب خودرو اجرت صافکاری در پژو 405 دستگاه صافکاری بدون رنگ تعمیر خودرو آموزش مکانیک خودرودر PDR ، آسیب‌های پدید آمده بر روی ماشین که معمولاً ناشی از تصادفات ملایم ، بارش تگرگ، برخورد سنگ ریزه و شاخه و تنه درختان، سقوط اشیاء و … باشد ، اگر باعث بلند شدن یا ترک خوردنِ رنگ ماشین نشده باشند، قابل ترمیم هستند.
اما صافکاری بی رنگ بر روی چه خودروها یا آسیب‌هایی قابل انجام نیست؟

تعمیر رکاب خودرو صافکاری رکاب خودرو رکاب ماشین کجاست صافکاری رکاب پراید آموزش صافکاری آموزش صافکاری و نقاشی خودرو آدرس صافکاری های تهران اجرت صافکاری اجرت صافکاری پراید صافکاری خودرو مکانیک خودرو تعمیر خودرو مکانیک پراید
۱_فرورفتگی دارای لبه‌های تیز یا فلز پاره شده باشد.
۲_رنگ داخل فرورفتگی ترک خورده و یا خراشیده شده باشد.
۳_بخش تورفته در نزدیکی لبه بدنه قرار گرفته باشد.
۴_در ناحیه موج دار، صافکاری قبلا انجام شده باشد.
۵_قسمت آسیب دیده در ناحیه‌ای قرار گرفته که در پشت‌آن ورق دوبل قرار گرفته و از پشت قابل دسترسی نبوده و قابل کشیدن هم نباشد.

مشکلات برداشتن ترموستات

اقدامات لازم هنگام جوش آوردن خودرو جوش آوردن پژو 207 جوش آوردن خودرو جوش آوردن کوییک جوش آوردن هایما علت جوش آوردن ال 90 علت جوش آوردن پراید علت جوش آوردن خودرو علت جوش آوردن ساینا علت جوش آوردن پژو 405 دلایل جوش آوردن پژو پارس دلایل جوش آوردن 206 داغ کردن موتور اتومبیل دانستنی های فنی خودرو آموزش تعمیر خودرو آموزش عیب یابی خودرو

۱_ زمان سربالایی موتور خودرو داغ شده و در سرپایینی یکمرتبه
و دفعتا سرد شده که احتمال تاب برداشتن سرسیلندر و ترک برداشتن
سرسیلندر و بلوکه سیلندر زیاد است.

۲_ در سرمای خیلی سرد بخاری در نیم ساعت گرم می شود.

۳_ موتور در دمای نرمال کار نمی کند .

چون اولا دیر به دمای مطلوب می رسد تا آن موقع موتور در شرایط نرمال کار نمی کند.

در ضمن دمای مطلوب کارکرد موتور 85 تا 95درجه است .
پایین تر یا بالاتر آسیب زا است.
حتی پایینتر آسیب زا است.

چون لقی قطعات زیاد است و سایش قطعات زیاد می شود.

کارستان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.