رویارویی با مصیبت ترک بلوک سیلندر

0

رویارویی با مصیبت ترک بلوک سیلندر


نخست اینکه بگویم ، ترک برداشتن سیلندر دلایل گوناگونی دارد :
۱_آلیاژ بد فلز که شوربختانه این روزها بیشتر شاهد آن هستیم
۲_نداشتن ضدیخ مناسب در آب رادیاتور که می‌تواند باعث خوردگی فلز سیلندر شده و یا در زمستان باعث یخ بستن و ترکیدگی سیلندر شود.
۳_گرم شدن و یا سرد شدن بیش‌ از حد و ناگهانی موتور که این مورد بیشتر در مناطق گرم و یا پرترافیک مشاهده می‌شود.
۴_وارد آمدن ضربات درونی موتور مانند شاتون زدن و غیره.
اما وجود دارند استاد کارانی که با ترفندها و متریال مختلفی که اختراع خودشان است ، می‌توانند جادو کرده و روی ترک را بصورت موقت و یا حتی دائم بپوشانند ، روش‌هایی مثل جوش بلوکه سیلندر و یا حتی استفاده از مخلوط چسبِ هل و براده آهن

 

مکانیک پراید تعمیرات تخصصی پراید پولکی چیست تعویض پولکی آب پراید تعویض پولکی پژو 206 پیدا کردن نشتی ضدیخ تعمیر بلوکه سیلندر تیبا بلوک سیلندر پراید علت ترکیدن بلوک سیلندر پراید آموزش تعمیر خودرو آموزش مکانیک و برق خودرو آموزش نکات فنی خودرودر ادامه لازمست که بدانید و آگاه باشید که با توجه به تجربه بنده و با توجه به خواص فلزات ، هر چقدر هم که ترک سیلندر یا سرسیلندر شما به خوبی تعمیر ، جوشکاری و یا ترمیم شود، باز هم احتمال خرابی مجدد آن و در اصطلاح امکان دویدن ترک وجود دارد ؛ چراکه ترک سیلندر به مانند پریدن سنگ به شیشه جلوی خودرو نیست که برای جلوگیری از دویدن ترک آن ، با الماسه جلوی ترک آن خط می‌کشند ، بله ترک فلزات فرق دارد.
بنابراین در اینگونه موارد با تعویض کامل قطعه ، این درست است که متحمل هزینه و دردسرهای قانونی می‌شوید ، ولی دیگر خیالتان و وجدانتان راحت است که یک کار اصولی و عمری انجام داده‌اید.

کارستان

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.