رویارویی با مصیبت ترک بلوک سیلندر
رویارویی با مصیبت ترک بلوک سیلندر
نخست اینکه بگویم ، ترک برداشتن سیلندر دلایل گوناگونی دارد :
۱_آلیاژ بد فلز که شوربختانه این روزها بیشتر شاهد آن هستیم
۲_نداشتن ضدیخ مناسب در آب رادیاتور که میتواند باعث خوردگی فلز سیلندر شده و یا در زمستان باعث یخ بستن و ترکیدگی سیلندر شود.
۳_گرم شدن و یا سرد شدن بیش از حد و ناگهانی موتور که این مورد بیشتر در مناطق گرم و یا پرترافیک مشاهده میشود.
۴_وارد آمدن ضربات درونی موتور مانند شاتون زدن و غیره.
اما وجود دارند استاد کارانی که با ترفندها و متریال مختلفی که اختراع خودشان است ، میتوانند جادو کرده و روی ترک را بصورت موقت و یا حتی دائم بپوشانند ، روشهایی مثل جوش بلوکه سیلندر و یا حتی استفاده از مخلوط چسبِ هل و براده آهن
در ادامه لازمست که بدانید و آگاه باشید که با توجه به تجربه بنده و با توجه به خواص فلزات ، هر چقدر هم که ترک سیلندر یا سرسیلندر شما به خوبی تعمیر ، جوشکاری و یا ترمیم شود، باز هم احتمال خرابی مجدد آن و در اصطلاح امکان دویدن ترک وجود دارد ؛ چراکه ترک سیلندر به مانند پریدن سنگ به شیشه جلوی خودرو نیست که برای جلوگیری از دویدن ترک آن ، با الماسه جلوی ترک آن خط میکشند ، بله ترک فلزات فرق دارد.
بنابراین در اینگونه موارد با تعویض کامل قطعه ، این درست است که متحمل هزینه و دردسرهای قانونی میشوید ، ولی دیگر خیالتان و وجدانتان راحت است که یک کار اصولی و عمری انجام دادهاید.
کارستان