لامپ هدلایت کنباس دار چیست ؟

0

خطاگیر هدلایت ،خرید هدلایت کنباس دار ،هدلایت l8 ،دسته بندی هدلایت ،مصرف برق هدلایت ،هدلایت d55 ،هدلایت دو طرفه csp عدسی دار مدل x6 ،هدلایت ترانس دار

اگر طی چند سال اخیر به دنبال خرید هدلایت بوده باشید، بدون شک متوجه شده اید که فروشنده در زمان خرید، نوع خودروی شما را می پرسد تا به شما هدلایت کنباس دار یا بدون کنباس را پیشنهاد دهد. این اوصاف اغلب مشتریان با شنیدن عبارت کنباس دار دچار سردرگمی می شوند. در حقیقت آن ها نمی‌ دانند که هدلایت کنباس دار چیست و چه کاربردهایی دارد. به همین جهت است که تفاوت قیمت آن را هم درک نمی‌ کنند.
این عدم آشنایی باعث می‌شود تا آن ها در دام افراد سودجو گرفتار شده و گاه محصولات نا مناسب را برای خود خریداری نمایند.
این موضوع عاملی است که در نهایت احتمال آسیب به سیستم برق رسانی خودرو را افزایش داده و یا مانع از عملکرد صحیح هدلایت شود.
ما در ادامه این مقاله قصد داریم تا به شیوه دقیق هدلایت کنباس دار را زیر ذره بین نقد و بررسی خود قرار دهیم.
لذا اگر شما هم تمایل دارید که بدانید هدلایت کنباس دار چیست و یا چه کاربردهایی دارد، حتماً ما را تا انتهای این مقاله همراهی کنید.

 آموزش نصب چراغ هدلایت پایه لامپ هدلایت تفاوت هدلایت و زنون نصب لامپ هدلایت پراید نصب لامپ هدلایت پژو پارس آموزش برق خودرو آموزش برق پژو 206 آموزش برق و انژکتور خودرو آموزش تعویض لامپ تویوتا کمری تعویض لامپ پژو پارس تعویض لامپ دنا آموزش نصب لامپ زنون انواع لامپ خودرو Diag دیاگ چیست آموزش دیاگ آموزش پاک کردن خطا با دیاگ آموزش تعمیر خودرو

کنباس یا خطاگیر چیست ؟

در خودروهای مدرن عموماً یک سیستم مرکزی به نام ecu یا همان کامپیوتر خودرو تعبیه شده است.
یکی از مهمترین وظایفی که کامپیوتر خودرو ها بر عهده دارند، بررسی میزان مصرف برق خودروی شما است.
در حقیقت این سیستم مرکزی به طور پیوسته میزان مصرف برق اجزای مختلف خود را بررسی می کند و چنانچه یکی از اجزا بیش از حد معقول از سیستم برق رسانی استفاده کند، دسترسی آن را محدود کرده و یا به صورت هشدار به شما اعلام می کند.
این موضوع به نوبه خود باعث می شود تا فشار بیش از اندازه به سیستم برق رسانی خودروی شما وارد نشود و این از بروز خطرات و حوادث ناخواسته جلوگیری می‌کند.

با این اوصاف اگر بخواهید بخش هایی از خودرو خود را ارتقا دهید، به ناچار باید از محصولات پیشرفته‌ تری استفاده کنید.
این محصولات گاها ممکن است بیش از لوازم فابریک خودرو تان مصرف برق داشته باشند.
به همین جهت است که ECU مانع از عملکرد آن ها می شود. در این میان وسیله‌ ای به نام کنباس طراحی و تولید شده است که وظیفه آن رفع این مانع می باشد.
در واقع کنباس میزان مصرف قطعه مورد نظر را به شیوه ایده‌آل تنظیم کرده و مانع از بروز حوادث ناگوار در سیستم برق رسانی خودرو شما می شود.
از طرفی دیگر این فاکتور باعث می‌شود تا سیستم ECU یا همان کامپیوتر مرکزی خودرو اجازه فعالیت و برق رسانی به آن قطعه مورد نظر را بدهد.
به همین جهت است که اغلب قطعات برقی خودرو های جدید که به صورت غیر فابریک تولید می شوند، نیازمند کنباس هستند که ” هدلایت ” یکی از آنان است.

 آموزش نصب چراغ هدلایت پایه لامپ هدلایت تفاوت هدلایت و زنون نصب لامپ هدلایت پراید نصب لامپ هدلایت پژو پارس آموزش برق خودرو آموزش برق پژو 206 آموزش برق و انژکتور خودرو آموزش تعویض لامپ تویوتا کمری تعویض لامپ پژو پارس تعویض لامپ دنا آموزش نصب لامپ زنون انواع لامپ خودرو Diag دیاگ چیست آموزش دیاگ آموزش پاک کردن خطا با دیاگ آموزش تعمیر خودرو

رفع خطای سیستم خودرو

ماهیت هدلایت کنباس دار

حال که با ماهیت کنباس آشنا شدید، بدون شک ساده‌تر معنای هدلایت کنباس دار را درک می کنید.
در واقع این دسته از محصولات به همراه خود دارای یک کنباس یا خطاگیر هستند. وجود این کنباکس باعث می شود تا جریان برق مصرفی آن ها مطابق با مدل فابریک بوده و موجب بروز هشدار توسط سیستم مرکزی نشود.
به عبارت ساده تر این دسته از هدلایت ها ایمنی بالاتری دارند و استفاده از آن ها مانع از بروز خطرات مختلف برای سیستم برق رسانی خودرو نمی شود.
از طرفی دیگر استفاده از آنها هیچ گونه خطای ECU را به دنبال نخواهد داشت. به همین جهت است که بهترین انتخاب برای خودروهای پیشرفته هستند.

اهمیت استفاده از هدلایت کنباس دار

عموماً هدلایت های کنباس دار قیمت بیشتری نسبت به هدلایت های عادی دارند. به همین جهت است که اغلب مشتریان در زمان خرید آن ها دچار تردید می شوند. در واقع آن ها تمایل دارند تا محصولات کنباس دار را با قیمت‌ های پایین‌ تری خریداری نمایند.
اگرچه این تصمیم‌گیری می‌تواند در هزینه‌های آن ها صرفه‌جویی کند، اما ممکن است عملاً هدلایت خریداری شده کاربردی برای آن ها نداشته باشد.
از طرفی در صورت استفاده ممکن است فشار زیاد از حد به سیستم برق رسانی خودرو وارد سازد که این فاکتور در نهایت می تواند موجب بروز خطرات مختلفی شود.
اما هدلایت های کنباس دار به صورت معمول دارایی ایمنی بسیار بیشتری هستند. از طرفی دیگر این دسته از محصولات می‌توانند به سادگی خطای ECU را برطرف کرده و خود را متناسب با شرایطی برق رسانی خودروی شما هماهنگ سازند. به همین جهت است که انتخاب های بسیار بهتری برای عامه مردم هستند.

خرید هدلایت قوی

انواع هدلایت کنباس دار

یکی از رایج ترین سوالاتی که اغلب افراد از فروشندگان می پرسند، تنوع هدلایت های کنباس دار است.
در واقع آن ها می خواهند بدانند که چه مدل هایی از هدلایت به صورت کنباس دار تولید می‌شود.
در حقیقت باید عنوان کنیم که هدلایت های کنباس دار مخصوص خودروهای پیشرفته ای است که به سیستم کامپیوتر مرکزی یا همان ای سی یو مجهز هستند.
به همین جهت است که اغلب قطعاتی که برای این دسته از تولیدات ساخته می‌شوند، دارای کنباس هستند.
البته برخی از مدل ها نیز دقیقا مطابق با استاندارد کارخانه تولید شده‌اند. به همین جهت است که استفاده از آنها بدون کنباس منجر به بروز هشداری ECU نمی‌شود. به عبارت ساده‌تر سیستم مرکزی کامپیوتر مانع از عملکرد آن ها نمی شود. به همین جهت است که افراد می توانند بدون استفاده از کنباس نیز این دسته از تولیدات را در خودروی خود نصب کنند.

چند مدل هدلایت کنباس دار

  • هدلایت L8

  • هدلایت چهار طرفه Csp

  • هدلایت k7 (4300 کلوین)

  • هدلایت 4 طرفه جعبه آبی

  • هدلایت m8 کانپکس

سخن آخر

خرید هدلایت

هدلایت های کنباس دار یکی از رایج ترین مدل های هدلایت در بازار هستند که برای خودروهای مدل بالا استفاده می شود.
این دسته از محصولات مشابه هدلایت های عادی هستند با این تفاوت که دارای تراشه خطاگیر یا کنباکس هستند که باعث می شود تا استفاده از این محصولات اخطار های ECU را به دنبال نداشته باشد.
همین مورد باعث می شود تا امنیت استفاده از آن‌ها به حداکثر حالت خود برسد. ما در این مقاله سعی کردیم تا دلیل ایجاد این امنیت و البته ماهیتی این تولیدات را به دقت زیر ذره بین نقد و بررسی قرار دهیم.

کارستان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.