فینگر فود خوشمزه با نودل و سیب زمینی

0

سیب زمینی نودلی یکی از انواع فینگر فودهای خوشمزه و مجلسی است که با رسپی‌های مختلفی تهیه می‌شود. در این مطلب طرز تهیه یک فینگر فود خوشمزه را آموزش داده‌ایم که حتما خوشتان می‌آید.

طرز تهیه سیب زمینی نودلی طرز تهیه فینگرفود طرز تهیه پیش غذا خوشمزه آشپزی بدون فر آشپزی ساده سریع آشپزی خانگی مجله آشپزی کتاب آشپزی

سیب زمینی نودلی یکی از انواع فینگر فودهای خوشمزه و مجلسی است که با رسپی‌های مختلفی تهیه می‌شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سیب زمینی نودلی با ما همراه باشید.

مواد لازم سیب زمینی نودلی

سیب زمینی: ۴ عدد

فلفل قلمی: ۱ عدد متوسط

پیاز کوچک: ۱ عدد

آرد برنج: ۵ قاشق غذاخوری

رشته نودل: ۲ بسته

آب: ½ لیوان

آرد: ½ لیوان

فلفل سیاه، پودر پابریکا و نمک از هر کدام ۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه سیب زمینی نودلی

مرحله اول

برای تهیه سیب زمینی نودلی خوشمزه در ابتدای کار سیب زمینی‌ها شسته و درون یک قابلمه مناسب قرار می‌دهیم، سپس به اندازه‌ای که روی آنها را بگیرد آب اضافه کرده و قابلمه را روی حرارت متوسط قرار می‌دهیم.

مرحله دوم

حالا اجازه می‌دهیم سیب زمینی‌ها درون آب جوش بمانند تا کاملا پخته و نرم شوند. زمانی که سیب زمینی‌ها پخته شدند، آنها را از قابلمه خارج کرده و اجازه می‌دهیم کاملا خنک شوند، سپس پوست آنها را جدا می‌کنیم.

مرحله سوم

در ادامه سیب زمینی‌ها را درون یک کاسه مناسب به صورت ریز رنده می‌کنیم، سپس فلفل را شسته و به صورت خیلی ریز خرد می‌کنیم. حالا پیاز را به صورت ریز رنده کرده و به همراه فلفل خورد شده به کاسه می‌افزاییم.

مرحله چهارم

در این مرحله نمک، فلفل سیاه، پودر پاپریکا و آرد برنج به کاسه اضافه کرده و به خوبی ورز می‌دهیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند، سپس از مواد به اندازه یک گردو درشت جدا کرده و به صورت قلقلی فرم می‌دهیم.

مرحله پنجم

حالا قلقلی‌ها را درون سینی می‌چینیم، سپس به مدت ۱۰ دقیقه درون فریزر قرار می‌دهیم تا هنگام سرخ کردن باز نشوند. در همین حین نودل را درون یک کاسه مناسب خرد کرده و ادویه‌های آنها را درون یک کاسه جداگانه می‌ریزیم.

مرحله ششم

حالا مقداری آب، نمک و آرد به کاسه حاوی ادویه نودل اضافه کرده و مخلوط می‌کنیم تا خمیری روانی حاصل شود. پس از گذشت ۱۰ دقیقه توپک‌های قلقلی را از فریزر خارج کرده و ابتدا درون کاسه حاوی خمیر می‌غلتانیم.

مرحله هفتم

در ادامه توپک‌ها را از کاسه خارج کرده و درون ظرف حاوی نودل می‌غلتانیم تا سطح آنها را کاملا پوشش بدهد. حالا یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم گذاشته و مقداری روغن مایع درون آن می‌ریزیم تا به خوبی گرم شود.

مرحله هشتم

زمانی که روغن داغ شد، سیب زمینی‌های نودلی را درون قابلمه می‌چینیم و کاملا سرخ می‌کنیم تا طلایی شوند. در نهایت آنها را از قابلمه خارج کرده، سپس درون ظرف مورد نظرمان می‌چینیم و به همراه سس دلخواه سرو می‌کنیم.

منبع: برترین‌ها

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.