طرز تهیه سوربه خربزه به ۳ روش کافی شاپی

0

سوربه خربزه یکی از خوشمزه‌ترین انواع دسر با خربزه است. اسم انواع سوربه مثل سوربه هندوانه یا سوربات طالبی را حتی می‌توانید در منوی کافی‌شاپ‌ها هم ببینید یا آن را سفارش بدهید. اما اگر شما هم جزو آن دسته افرادی هستید که دلتان می‌خواهد خودتان با هزینه کم، این دسر خوشمزه را درست کنید، باید بدانید که یک گزینه راحت، کم‌دردسر و در عین حال خوشمزه انتخاب کرده‌اید. حتی می‌توانید سوربه خربزه را به عنوان پس‌غذا یا دسر در مهمان‌ها یا دورهمی‌ها سرو کنید. اگر هم تمایل دارید که عطش تابستانی‌تان را با سوربه خربزه رفع کنید، باز هم یک میان‌وعده سالم را انتخاب کرده‌اید. ما هم در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کارستان طرز تهیه سوربه خربزه به ۳ روش را به شما آموزش خواهیم داد.

طرز تهیه سوربه خربزه با شربت

طرز تهیه سوربه خربزه مجله آشپزی کتاب آشپزی نکات ریز آشپزی

در اولین مرحله، پوست روی خربزه‌ها را کاملا بشویید و آنها را از وسط برش بزنید. تخمه‌ها و غلاف آن‌ها را جدا کنید و کنار بگذارید. پوست خربزه‌ها را با احتیاط جدا کنید و آن‌ها را دور بریزید. گوشت خربزه‌ها را خرد کنید و در مخلوط‌کن یا غذاساز بریزید. هر خربزه را جداگانه پوره کنید و در دو ظرف جدا بریزید.

مرحله دوم: شربت ساده درست کنید

در این مرحله، یک قابلمه را روی حرارت قرار دهید و شکر، آب و پوست لیمو را در آن بریزید و روی حرارت بگذارید. شعله را روی حالت متوسط رو به بالا تنظیم کنید. اجازه دهید دانه‌های شکر در محلول حل شوند و مخلوط جوش بیاید. سپس آن را از روی حرارت بردارید.

مرحله سوم: مواد را با هم ترکیب کنید

بلافاصله نعناع را به مواد اضافه کنید و ۱۰ دقیقه صبر کنید. درب ظرف را روی آن بگذارید تا نعناع نرم شود و عطر و طعم خود را به شربت بدهد. در این مرحله شربت ساده را که در مرحله قبل درست کرده‌ بودید، از صافی رد کنید تا برگ‌های نعناع و پوست لیمو جدا شود. سپس شربت صاف شده را با شربت ذرت، خربزه پوره شده، نمک و آبلیمو ترکیب کنید.

مرحله چهارم: سوربه خربزه را سرو کنید

همه مواد را که با هم مخلوط کردید، در یک ظرف بریزید و روی آن را با سلفون بپوشانید. سپس آن را به مدت حداقل ۳ ساعت در فریزر قرار دهید. البته بهتر است یک شب تا صبح، سوربه در فریزر بماند. بعد از اینکه سوربه آماده شد، برای چند دقیقه آن را در دمای اتاق بگذارید تا کمی نرم شود. سپس آن را اسکوپ بزنید و سرو کنید.

طرز تهیه سوربه خربزه با تخم مرغ

 طرز تهیه سوربه خربزه  مجله آشپزی  کتاب آشپزی  نکات ریز آشپزی

مدت زمان آماده سازی مواد: ۱۵ دقیقه
مدت زمان آماده شدن سوربه: ۲ ساعت
میزان کالری برای هر بار سرو سوربه خربزه با سفیده تخم مرغ: ۱۲۳ کالری

مواد لازم برای تهیه سوربه خربزه (برای ۴ نفر)

• خربزه با طالبی: ۶۰۰ گرم (خرد شده)
• شکر یا پودر قند: ۷۰ گرم
• سفیده تخم مرغ: ۱ عدد

مراحل طرز تهیه سوربه خربزه

در این روش از طرز تهیه سوربه خربزه دیگر نیازی به درست کردن شربت ندارید. باید ابتدا گوشت خربزه را پوره کنید و به آن پودر قند و در آخر سفیده تخم مرغ اضافه کنید. بعد از اضافه کردن هر ماده جدید، مواد کاملا باید با هم میکس شود. در آخر مایه سوربه را در فریزر قرار دهید. برای آموزش این روش تهیه سوربه، مراحل زیر را بخوانید.

مرحله اول: خربزه را آماده و با شکر مخلوط کنید

در اولین مرحله، خربزه را پوست بگیرید و تخمه‌های آن را جدا کنید. سپس گوشت خربزه را از پوست آن جدا کرده و به قطعات کوچک خرد کنید. تکه‌های خربزه را در غذاساز یا مخلوط‌کن بریزید و به آن شکر یا پودر قند اضافه کنید. دستگاه را روشن کنید تا خربزه‌ها پوره شوند و یک مخلوط یکدست داشته باشد.

مرحله دوم: سفیده تخم مرغ را اضافه کنید

در این مرحله زرده و سفیده تخم مرغ را جدا کنید و سفیده را به خربزه پوره شده بیفزایید. دوباره به مدت ۲ دقیقه مخلوط را بزنید تا سفیده‌ در پوره کاملا میکس شوند. سپس پوره یا همان مایه سوربه خربزه را در یک ظرف مناسب بریزید و در فریزر قرار دهید. روی ظرف را بپوشانید و بعد از ۲ ساعت آن را سرو کنید.

طرز تهیه سوربه خربزه در پوست خربزه

یکی از روش‌های متداول برای درست کردن سوربه، قرار دادن سوربه‌ها در پوست خربزه یا طالبی است. در این روش باید بعد از اینکه طالبی را از وسط برش زدید، تخمه‌ها را جدا کرده و گوشت خربزه را با قاشق بتراشید. در نهایت از این پوسته به عنوان ظرف سرو استفاده کنید.

به هر یک از دو روش بالا می‌توانید سوربه خربزه را درست کنید. در نهایت بعد از یخ زدن سوربه‌ها، آن‌ها را به صورت اسکوپی قالب بزنید و اسکوپ‌ها را در پوست خربزه بگذارید. برای اینکه سوربه خربزه متفاوتی داشته باشید، می‌توانید داخل خربزه را کمی آبمیوه بریزید یا چند اسکوپ بستنی در کنار اسکوپ‌های سوربه قرار دهید. سوربه را با برگ نعناع یا مغزهای مختلف، تزیین و آن را سرو کنید.

فوت و فن‌های طرز تهیه سوربه خربزه

*با انواع مختلف خربزه می‌توانید سوربه خربزه درست کنید. انواع گرمک و طالبی هم از خانواده خربزه هستند و فقط کم‌آب‌تر و شیرینی‌ کمتری نسبت به خربزه دارند. می‌توانید با طالبی و گرمک هم سوربه تهیه کنید.

*برای اینکه سوربه خربزه بافت سفت‌تری داشته باشد، بهتر است مدت زمان زیادتری در فریزر بماند.

*میزان شکری که در طرز تهیه سوربه خربزه به کار می‌برید، بنا به میزان شیرینی خربزه‌تان می‌توانید کمتر یا بیشتر در نظر بگیرید. حتی می‌توانید شکر را از دستور تهیه حذف یا با شیرین‌کننده‌های دیگر مثل شیره انگور، شیره خرما، شکر قهوه‌ای، عسل و … جایگزین کنید.

*استفاده از برگ‌های نعناع در دستور تهیه سوربه خربزه اختیاری است ولی اگر از آن استفاده کنید، حتما طعم و عطر فوق‌العاده‌ای به سوربه اضافه می‌شود.

*سوربه خربزه را می‌توانید با دستگاه بستنی‌ساز هم درست کنید. در این صورت مدت زمان آماده‌سازی سوربه کمتر خواهد بود. ولی اگر بستنی‌ساز ندارید، مایه سوربه را در فریزر بگذارید.

*برای تزیین روی سوربه خربزه می‌توانید از پودر پسته، خلال بادام، برش‌های میوه‌های مختلف، برگ نعناع تازه و … استفاده کنید. می‌توانید روی سوربه خربزه کمی شربت خیلی سرد هم بریزید. البته در این صورت باید سوربه را خیلی سریع سرو کنید تا یخ آن ذوب نشود.

 

سوالات متداول

 

سوربه چیست؟

سوربه در اصل پوره یخ زده میوه‌های مختلف است که شکل آن شبیه بستنی یخی است ولی معمولا به صورت اسکوپی سرو می‌شود و برخلاف بستنی یخی، در آن خبری از یخ زدن عصاره میوه روی چوب نیست. سوربه را می‌توان با عصاره میوه‌ها هم درست کرد.

با چه میوه‌هایی می‌توان سوربه درست کرد؟

می‌توان با عصاره یا پوره انواع میوه‌ها مثل هندوانه، توت فرنگی، انواع ملون، مرکبات و … سوربه درست کرد. حتی می‌توان عصاره میوه‌های مختلف را با هم ترکیب و یک سوربه متفاوت تهیه کرد.

منبع : کوروش

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.