علت بالا رفتن دمای نرمال موتور و کم شدن آب رادیاتور

0

دلایل کم شدن آب رادیاتور

بخش مهمی از مراجعات مشتریان به تعمیرگاه به دلیل مشکل در سیستم خنک کاری موتور ، یا اثری که سیستم خنک کاری معیوب موتور، گذاشته است.

جلوگیری از جوش آوردن موتور جلوگیری از جوش آوردن موتور دلایل جوش اوردن خودرو دلایل جوش اوردن خودرو مشکلات جوش آوردن ماشین مشکلات جوش آوردن ماشین هنگام جوش آوردن ماشین چه کنیم هنگام جوش آوردن ماشین چه کنیم مجله اتومبیل مجله اتومبیل

یکی از بزرگترین آسیب هایی که سیستم خنک کاری معیوب روی موتور میگذارد ، خرابی واشر سرسیلندر و یا بد تر از آن آسیب های حرارتی وارد شده به پیستون ها و سیلندر موتور می باشد.

همانطور که میدانید دمای داخل موتور در زمان کارکرد، بیش از پانصد درجه سانتی گراد است و این آب و فن خودرو است که دما را تا اطراف نود درجه سانتی گراد ، پایین می آورد.

آموزش عیب یابی ماشین آموزش نکات فنی خودرو تعمیر و نگهداری پراید آدرس تعمیرگاه های تهران آدرس تعمیرگاه های اراک دلایل داغ کردن ماشین

البته به این نکته اشاره کنم که درجه دمای موتور پشت آمپر کیلومتر شمار برای هر خودرویی ارقام متفاوتی زده شده است، مثلا برای پژو 206 دما از 0 تا آخرین درجه 120 هست که اگر موتور به این درجه برسد احتمالا آب شدن برخی قطعات هست و یا برای برخی خوردوها حروف انگلیس زده شده که C یعنی سرد و H یعنی داغ می باشد که دمای نرمال معمولا 90 درجه می باشد و اگر دما از محدوده 90 به بالاتر رود باید به وضعیت موتور رسیدگی شود.

قطع شدن برق چراغهای پشت آمپر پراید

یکی از مهمترین آثار خرابی در سیستم خنک کاری موتور، کم شدن آب مخزن رادیاتور است، یعنی هر از گاهی که شما کاپوت ماشین خود را باز میکنید و آن را چک میکنید، با کمبود آب در منبع آب مواجه می شوید.

باید بدانید مایع رادیاتور نباید به هیچ عنوان کم شود و اگر این اتفاق می افتد باید دنبال ایراد باشید. اول از همه باید چک کنید نشتی آب از زیر خودرو وجود دارد یا خیر؟ اگر شما آب نشت یافته از خودرو را مشاهده میکنید، باید رد آن را دنبال کنید، ممکن است یکی از شلنگ های آب رادیاتور یا بخاری و یا درچه گاز نشتی داشته باشد که باید تعویض شود. شلنگ های آب به مرور تحت گرمای موتور خشک می شوند و نشتی آب پیدا میکنند.

آدرس تعمیرگاه های تهران آموزش تعمیر خودرو آموزش عیب یابی خودرو آموزش مکانیک خودرو آموزش مکانیک و برق خودرو آموزش نکات فنی خودرو تعمیر و نگهداری خودرو دانستنی های فنی خودرو آب رادیاتور چیست آموزش تعویض رادیاتور خودرو مجله مکانیک

در بعضی از موارد مشاهده می شود که واتر پمپ موتور نشتی پیدا میکند که باید تعویض شود، خرابی درب رادیاتور سبب می شود آب از منبع انبساط خارج شود. عامل مهم در کم کردن آب در خودروهای خارجی، نیم سوز شدن واشر سر سیلندر است، در این حالت شلنگ های آب رادیاتور اگر با دست فشار دهید مشاهده می کنید متورم شده و حس فشار داخل آن را احساس خواهید کرد.

تست درب رادیاتور تعویض درب رادیاتور پژو 206 تعویض درب رادیاتور پژو 405 تعویض درب رادیاتور سمند درب رادیاتور پراید خرابی درب رادیاتور پراید نحوه باز کردن درب رادیاتور وظیفه درب رادیاتور دلایل جوش اوردن خودرو جلوگیری از جوش آوردن موتور جوش آوردن خودرو جوش آوردن کوییک دلیل جوش آوردن ماشین دلایل جوش آوردن 206 دلایل جوش آوردن پژو پارس علت جوش آوردن پژو 405 مجله مکانیک آموزش نکات فنی خودرو دانستنی های فنی خودرو

اگر واشر سرسیلندر نیم سوز شود کمپرس موتور وارد مدار آب شده و این فشار از یک ناحیه ممکن است بیرون بزند، باز شدن پرس رادیاتور، نشتی از زیر شلنگ های آب که تحت فشار هستند، قل قل زدن آب در منبع انبساط، همه نشان از معیوب شدن واشر سرسیلندر هستند.

آموزش تعویض سرسیلندر تیبا آموزش تعویض واشر سرسیلندر پراید اجرت تعمیر واشر سرسیلندر چگونه تشخیص دهیم واشر سرسیلندر سوزاندهایم زمان تعویض واشر سرسیلندر علائم خرابی واشر سرسیلندر قیمت واشر سرسیلندر پراید هزینه تعمیر واشر سرسیلندر پژو پارس واشر سرسیلندر چیست دلیل جوش آوردن ماشین دلایل آب کم کردن پراید
باید توجه داشته باشید که در خودروهای وارداتی در زمان معیوب شدن واشر سرسیلندر، در اکثر موارد دود اگزوز اصلا تغییر نمیکند و شما آب بخار شده زیادی در اگزوز مشاهده نخواهید کرد و بیشتر مواقع فشار کمپرس موتور در محفظه آب رادیاتور خواهد بود.
با توجه به اهمیت موضوع آب خنک کاری موتور، و اگر خودروی خود را دوست دارید و یا از هزینه های سنگین تعمیر موتور هراس دارید، حتما هر از گاهی سطح آب رادیاتور را چک کنید، نود درصد خرابی های واشر سیلندر به این دلیل است که خودروی شما آب کم کرده و شما متوجه نشدید و به دلیل حرارت زیاد، موتور واشر از بین می رود.

کارستان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.