اقدامات مهم افزایش قدرت موتور خودرو

1

در مورد افزایش قدرت موتور چه چیزی باید بدانید؟

افزایش قدرت هرگونه بازسازی موتور برای بهبود عملکرد آن کار دشواری است. براساس ایده روشنی از آنچه می خواهیم بدست آوریم ، چگونگی انجام آن و اینکه آیا اصلاً قابل انجام است. دانش فرآیندهای کار موتور را نمی توان صرف نظر کرد. همچنین باید درک کنید که همه چیز در موتور بهم پیوسته است.

جایگزینی یک واحد ، کل جریان کار را از ورودی هوا گرفته تا برش لوله اگزوز تغییر می دهد. علاوه بر این ، هر مداخله تأثیر متفاوتی در حالت های مختلف دارد.

آنچه در یک حالت خوب است ممکن است در حالت دیگر بد باشد. ما معمولاً از مشخصات اصلی موتور به عنوان گشتاور و قدرت یاد می کنیم. اینها هستند که با تنظیم موتور سعی در افزایش آن دارند. این کار را می توان به دو روش اصلی انجام داد.

اولین راه افزایش گشتاور میل لنگ است.قدرت موتور را با گشتاور میل لنگ افزایش دهید

آموزش مکانیک و برق خودرو ترتیب احتراق موتور ترتیب احتراق موتور 6 سیلندر خطی ترتیب احتراق موتور پراید آموزش تعمیر موتور خودرو آدرس تعمیرگاه های تهران ترتیب احتراق موتور پژو نحوه چیدن وایر شمع موتور ترتیب چیدن وایر پژو 405 ترتیب چیدن وایر پراید

دوم ، بدون لمس میزان گشتاور ، آن را به منطقه سرعت بالا منتقل کنید. انواع سیستم های اکسید نیتریک. گشتاور را افزایش دهید.

کیت تنظیم موتور. گشتاور عملاً از سرعت میل لنگ جدا نیست اما فقط با توجه به اندازه موتور و فشار سیلندر تعیین می شود. همه چیز با بلندی صدا مشخص است. هرچه طراحی موتور بیشتر اجازه دهد ، بهتر است. با افزایش نسبت فشرده سازی می توان فشار را افزایش داد.

درست است که چند نکته مهم وجود دارد ؛ قابلیت های این روش با انفجار محدود می شود. می توانید از طرف دیگر نزدیک شوید. هرچه مخلوط سوخت و هوا در موتور بیشتر حرکت کنیم ، گرما بیشتری در هنگام احتراق آن در سیلندر تولید می شود و فشار موجود در آن بیشتر می شود. این مورد در مورد موتورهای تنفس طبیعی اعمال می شود.

افزایش قدرت موتور از طریق واحد کنترل

انواع ecu نقشه ایسیو s2000 دانلود رایگان کتاب تعمیرات ecu علائم خرابی ecu تعمیرگاه ecu کامپیوتر پراید کجاست کامپیوتر پژو کجاست تعمیرات تخصصی ecu آموزش مکانیک و برق خودرو قیمت ecu پراید کتاب تعمیر ایسیو

گزینه دوم برای خانواده ای از موتورهای باتری قابل استفاده است. با تغییر در مشخصات واحد کنترل ، می توانید سود را کمی افزایش دهید تا بتوانید گشتاور بیشتری را از میل لنگ بگیرید.

و گزینه سوم دستیابی به پر شدن بهتر سیلندرها با بهبود پویایی گاز است. رایج ترین و غیر موجه ترین. ایده این است که شما باید در مورد کانال ها و محفظه احتراق کاری انجام دهید.

حجم کار یکی از گزینه های اصلی حداکثر ظرفیت سیلندر است. البته منطقی. برای یک ماشین جاده ای ، این روش درست ترین است. زیرا با افزایش حجم بدون تعویض میل بادامک. یعنی با نگه داشتن منحنی گشتاور در همان محدوده سرعت قبلی ، راننده نیازی به اخلال در سبک رانندگی ندارد.

روشهای افزایش قدرت

مخترع میل لنگ کیست نقش میل لنگ در موتور دلایل خرابی میل لنگ علائم خرابی میل لنگ قیمت میل لنگ پراید میل لنگ چیست علت تاب برداشتن میل لنگ تراش میل لنگ معرفی قطعات خودرو آموزش مکانیک خودرو نحوه کار کردن میل لنگ

حجم کار را می توان از دو طریق افزایش داد. با تعویض میل لنگ استاندارد با یک میل لنگ خارج از مرکز ، یا با تعویض سیلندرها برای پیستون های بزرگتر. منطقی است که بپرسیم چه چیزی کارآمدتر و چه ارزان تر است.

بالاخره حجم موتور چقدر است؟

این محصول ناحیه پیستون و ضربه آن است. با نسبتاً دو برابر شدن قطر ، منطقه را چهار برابر می کنیم. و وقتی حرکت را دو برابر می کنیم ، فقط میزان صدا را دو برابر می کنیم. حالا به سوال اقتصاد. در نگاه اول به نظر می رسد جایگزینی مکانیسم لنگ ارزان تر از بارگیری یک بلوک بزرگتر است.

نکته مهم این است که شما هنوز هم باید به دنبال یک میل لنگ با یک مرکز خارج از مرکز باشید. شرکت های نادر آنها را سفارش می دهند ، محصولات گران و پیچیده ای هستند.

عناصر افزایش نیرو

اخبار ایران خودرو قطعه سازان بدهکاری ایران خودرو افزایش قیمت لوازم یدکی انجمن قطعات یدکی خودرو اخبار صنعت خودروسازی قیمت آلومینیوم قیمت فولاد قیمت سرب

در این مورد ، عاقلانه است که به استاندارد سازی تولید کننده اعتماد کنیم. بنابراین ، منطقی است که یک محصول سریال ، در مورد ما میل لنگ خریداری کنید و قبلاً یک گروه پیستون برای آن انتخاب کنید.

البته پیستون و میله های اتصال دیگر مورد نیاز خواهد بود. دشوار است ، اما می توانید آن را بپذیرید. از نظر سازه ای ، این ضربه باعث ایجاد تلفات مکانیکی اضافی در حین کار موتور می شود که در نتیجه کوتاه تر بودن میله های اتصال ایجاد می شود.

این یک بدیهی است – برای قرار دادن یک میل لنگ با خارج از مرکز زیاد ، ما باید میله های اتصال کوتاهتر نصب کنیم ، زیرا ما نمی توانیم یک بلوک بسازیم. ضرر آنها چیست؟ هرچه میله اتصال کوتاهتر باشد ، زاویه شکسته شدن آن بیشتر می شود. فشاری که پیستون را به دیواره سیلندر فشار می دهد بیشتر است. و هرچه نیروی بستن با همان ضریب اصطکاک بیشتر باشد ، میزان مقاومت نیز بیشتر است.
عوامل افزایش نیرو

و این عامل نه تنها از نظر تلفات مکانیکی بلکه از نظر قابلیت اطمینان نیز باید در نظر گرفته شود. زیرا میله های اتصال کوتاه فشار زیادی را متحمل می شوند. به طور معمول ، هنگام تنظیم ، چنین چیزهای کوچکی نادیده گرفته می شوند. مزیت آشکار از نظر به حداقل رساندن هزینه ها افزایش جابجایی با افزایش سوراخ است.

به طور معمول ، تمام موتورها دارای دیواره سیلندر به اندازه کافی ضخیم ، حاشیه ایمنی هستند. اگر مثلاً قطر را دو میلی متر افزایش دهیم ، می توانیم حجم بیشتری بدست آوریم. با ضخامت دیواره 7-8 میلی متر ، می توان یک میلی متر را فدای آن کرد. و اغلب اوقات ، پیستون های سری را می توان منحرف کرد.

درست است که نمی توان به صراحت گفت که افزایش قطر سیلندرها غیر ممکن است ، به جز تعویض میل لنگ. توصیه می شود هر یک از این دو روش را از نظر مشخصات خاص یک موتور در نظر بگیرید.

فناوری شارژ فوق العاده | قدرت را از طریق توربوشارژر افزایش دهید

باز کردن توربوشارژر تعمیر توربوشارژر دنا تعویض توربوشارژر ماشین توربوشارژ چیست توربوشارژر الکتریکی توربوشارژر سیموتا چیست توربوشارژر سمند ef7 کجاست مشخصات ساندرو توربوشارژ مشکلات موتور توربوشارژ معایب موتورهای توربوشارژ تفاوت توربوشارژر و سوپرشارژر زمان تنفس پیستون چیست موتور تنفس طبیعی چیست مقالات آموزشی مقالات آموزشی خودرو مقالات تخصصی خودرو مقالات تخصصی مکانیک مقالات فنی خودرو آموزش تعمیر خودرو آموزش مکانیک خودرو مجله خودرو کارستان مجله مکانیک

خانواده موتور توربوشارژ به دلیل ویژگی های طراحی آن که تنظیم موتور را بسیار ساده می کند . شما می توانید بدون لمس کردن منحنی یا ولوم ، حتی بدون جدا کردن موتور ، گشتاور بیشتری دریافت کنید.

مشخصات طراحی موتورهای قابل شارژ چیست؟

باز کردن توربوشارژر توربوشارژر چیست تعویض توربوشارژر ماشین تعمیر خودرو تعمیر ماشین تعویض توربوشارژر دنا آموزش مکانیک خودرو فیلم آموزش مکانیکی توربوشارژر تعمیر توربوشارژر خودرو

اول از همه ، در مشخصات کنترل کمپرسور ، توربین یا کمپرسور مکانیکی باشد. فشار تقویت فشار اول و دوم به دور موتور بستگی دارد. هرچه تعداد تغییرات بیشتر باشد ، فشار بیشتر می شود. اما فقط تا یک مقدار خاص قابل افزایش است. واحد کنترل این را کنترل می کند ، فشار اضافی را برطرف می کند. خصوصیات آن در حال تغییر می کند. و حجم بسیار بیشتری نسبت به پارامترهای نرم در موتور سریال به دست می آورد. کار افزایش فشار بدون دردسر نیست. مقاومت در برابر انفجار در زیر بارهای مکانیکی و حرارتی دارای موتورهای سریالی است.

افزایش قدرت موتور از طریق محفظه احتراق

رفع کمپرس موتور تشخیص کمپرس موتور تست کمپرس موتور دلایل کاهش کمپرس پیستون تست کمپرس پیستون کمپرس موتور چیست دلایل سوختن واشر سر سیلندر علائم سوختن واشر سر سیلندر دلایل کاهش شتاب خودرو دلایل کاهش قدرت موتور علت روغن سوزی خودرو چیست دلایل کم کردن روغن موتور مجله مکانیک آموزش مکانیک خودرو موتور چهار زمانه چیست

افزایش فشار در محدودیت های معقول ممکن است. اما اگر برای شکستن قدرت موتور هست قدم به جلو بردارید ، باید به تغییرات اضافی متوسل شوید.

برای افزایش حجم محفظه احتراق ، سیستم خنک کننده را عوض کنید ، یک رادیاتور اضافی ، ورودی هوا و یک کولر داخلی نصب کنید. شاید لازم باشد میل لنگ چدن را با یک فولاد عوض کنید ، پیستون های محکم تری بگیرید و آنها را خنک نگه دارید.

تغییر در دینامیک گاز. خط پایین روشن است – برای گرفتن گشتاور بیشتر ، باید شارژ مخلوط سوخت و هوا را افزایش دهید. چه کاری می توان انجام داد؟

می توانید ابزار را بردارید و نقص نصب دسته ای را برطرف کنید. پورت های ورودی و اگزوز را نرم و صاف کنید ، تخته ها و گوشه های تیز را در قسمت هایی بردارید ، مناطق محافظت کننده باد را در محفظه احتراق از بین ببرید و سوپاپ ها و صندلی ها را تعویض کنید.

ضمانت افزایش قدرت

کار زیاد ، اما هیچ تضمینی. چرا؟ آیرودینامیک کار آسانی نیست. توصیف ریاضی فرآیندهای رخ داده در موتور دشوار است. بعضی اوقات نتیجه دقیقاً برعکس آنچه انتظار می رود است.

به خاطر انصاف باید گفت که در آیرودینامیک ذخیره هایی وجود دارد. اما تضمین شده است که فقط با انجام یک سری آزمایش ها ، دمیدن مدل های پلاستیکی کانال های ورودی با نصب خاص ، می توان آنها را حذف کرد. انتخاب شکل و مقطع مطابق با شرایط جدید کارکرد موتور. بعید است این کار انجام شود.

میل بادامک ورزشی. قدرت چیست؟

این محصول گشتاور و دور موتور است. بنابراین ، با تغییر منحنی گشتاور استاندارد به منطقه سرعت بالا ، افزایش قدرت مورد نظر را بدست می آوریم.

سوالات و پاسخ ها:

چگونه می توان قدرت موتور تنفس طبیعی را افزایش داد؟

میل لنگ را تعویض کنید، سیلندرها را سوراخ کنید، میله های اتصال و پیستون های سبک وزن را نصب کنید، میل بادامک دیگری را نصب کنید، سیستم ورودی (سوپرشارژر) را اصلاح کنید.

برای افزایش قدرت موتور چه چیزی لازم است؟

افزایش حجم سوخت ورودی، بهبود اتمیزه کردن سوخت (بهبود کیفیت HTS)، حذف تلفات اینرسی (تعویض قطعات سنگین با قطعات سبک).

چه چیزی باعث افزایش قدرت خودرو می شود؟

کاهش تلفات مکانیکی (نصب قطعات سبک)، کاهش مقاومت ورودی، افزایش نسبت تراکم، تقویت، افزایش حجم موتور احتراق داخلی، خنک کننده هوا، چیپ تیونینگ

کارستان

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. میرزا ابول دراز می گوید

    گند زدی با ترجمه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.