بیوک ایران محصول مشترک جنرال‌موتورز آمریکا و پارس‌خودرو

0

اگر نوستالژی‌باز باشید یا به خودروهای قدیمی علاقه‌مند هستید، این خودرو در موزه خودروهای پارس‌خودرو به نمایش درآمده است. بیوک ایران محصول مشترک جنرال‌موتورز آمریکا و شرکت پارس‌خودرو فعلی بود که ۱۰ هزار و ۷۰۹ دستگاه از این خودرو در ایران تولید شد.


عصرایران| شرکت پارس خودرو در سال ١٣٣٥ تاسیس شد و در طی دو دهه پیش از انقلاب اسلامی، تولید و مونتاژ خودروهایی آمریکایی را انجام می داد.

بیوک ایران از جمله خودروهایی است که در این شرکت مونتاژ و روانه بازار ایران شده و آنگونه که در معرفی این خودرو در نمایشگاه محصولات تولیدی پارس عنوان شده این محصول آمریکایی اولین خودرو ۸ سیلندری است که در ایران مونتاژ و روانه بازار شده است.

این خودرو مجهز به موتور ۵۷۰۰ سی سی است که توان تولید ۱۶۵ اسب بخار نیرو و ۳۶۰ نیتون متر گشتاور را دارد و هم اکنون نیز می توان نمونه های سالم آن را در بازار پیدا کرد.

بیوک ایران محصول مشترک جنرال موتورز آمریکا و شرکت پارس خودرو فعلی بود که  ۱۰ هزار و ۷۰۹ دستگاه از این خودرو در سال های ۱۳۵۵ تا ۱۳۶۷ در ایران مونتاژ و روانه بازار شد.

https://cdn.iranjib.ir/images/q8f3er5ix7t4emgfatyf.jpg
بیوک  های موجود در کشور همگی از نوع سدان در پنج تیپ مختلف از B۱ تا B۵ را شامل می‌شوند که تفاوت میان آن‌ها بیشتر در آپشن‌های داخلی و رفاهی خودرو چون شیشه بالابرهای برقی یا دستی، صندلی‌های یک تکه نیمکتی یا اسپرت تکی، جعبه‌دنده دستی یا اتوماتیک، شیفتر کنسولی یا فرمانی، و برخی جزئیات دیگر فنی چون تفاوت در سرسیلندر پیشرانه خلاصه می‌شد.

همچنین جیپ ویلیز، شهباز، آریا-شاهین، وانت سیمرغ، آهو بیابان، شورولت ایران(رویال)، شورولت نوا، وانت شورولت، و کادیلاک ایران(سویل)  نیز مجموعه از خودروهای آمریکایی دهه ٦٠ و ٧٠ میلادی بودند که در شرکت جیپ (جنرال موتورز ایران) و یا پارس خودروی فعلی تولید می‌شدند.

https://cdn.iranjib.ir/images/cn8a82azmpoh1wi0llj.jpg

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.