مهم ترین چراغ های هشدار صفحه کیلومتر خودرو

0

همانگونه که می دانید بر روی صفحه کیلومتر خودروها علامت ها و اطلاعات مفیدی وجود دارد. هر یک از این اطلاعات می‌ تواند بیانگر موضوع خاصی از خودروی شما باشد. به همین جهت است که درک و بررسی علائم صفحه کیلومتر خودرو می تواند تاثیر زیادی در استفاده بهینه تر از خودروتان داشته باشد.

تعمیرات تخصصی پژو 206 چراغ پشت آمپر 206 تعمیر پشت آمپر پژو مشکلات پژو 206 آموزش عیب یابی خودرو روشن شدن چراغ آچار پژو 206 تعمیرات تخصصی BSI
برخی از این علایم و اطلاعات حالت هشداری دارند و در صورت نادیده گرفتن باید عدم ددرک صحیح آن ها ممکن است خطرات و عواقب بسیار جدی را برای شما و یا خودروی تان در پی داشته باشد. به همین جهت است که ما تصمیم گرفتیم تا به شیوه ای دقیق و ایده‌آل علائم صفحه کیلومتر خودرو را برای شما بررسی کنیم. این فاکتور می تواند تاثیر مثبتی در رانندگی شما عزیزان داشته باشد. لذا بهتر است ما را تا انتهای این متن همراهی کنید.

علائم صفحه کیلومتر خودرو چیست ؟

تعرفه کارشناسی خودرو تعیین قیمت خودرو دست دوم تاثیر کارکرد کیلومتر بر قیمت خودرو آدرس کارشناسی رنگ خودرو تهران قیمت پژو 206 تیب 2 آموزش و راهنمای خرید خودرو قیمت خودرو دست دوم

قبل از این که بخواهیم به بررسی علائم صفحه کیلومتر خودرو بپردازیم، بهتر است ابتدا با ماهیت این علامات آشنا شوید. عموما در اغلب خودروها، علامت و اشکال مختلفی بر روی صفحه نمایش خودرو وجود دارد که در شرایط خاصی به صورت چراغ و یا چراغ چشمک زن به شما هشدار می دهند. برخی از این علایم صداهای هشدار دهنده را نیز با خود به همراه دارند.
در حالت کلی قریب به ۶۴ علامت در صفحه کیلومتر خودرو وجود دارد که هر یک از آن ها می تواند بیانگر اطلاعات خاصی باشد.
در بخش زیرین هر یک از این اشکال، چراغی به رنگ قرمز، سبز، زرد یا سفید وجود دارد که متناسب با نوع علامت متفاوت است.
زمانی که شرایط لازم برای بروز این علائم هشدار فراهم شود، چراغ مربوط به آن روشن شده که می‌تواند ثابت یا به صورت چشمک زن باشد. این موضوع می تواند به سادگی راننده را متوجه خود نماید.
به همین جهت است است که خودروسازان هر ساله تعداد بیشتری از علائم را به این بخش اضافه می کند که می تواند تاثیر بهتری در بهبود رانندگی افراد و کاهش حوادث ناخواسته داشته باشد.
متاسفانه گستردگی علائم سبب شده تا بیشتر رانندگان آشنایی دقیق با همگی آن را نداشته باشند. به همین جهت است که در زمان برخورد با آن ها، دچار سردرگمی می شوند. آن ها نمی‌توانند علت و ماهیت هشدار را به خوبی درک نمایند. ما در ادامه قصد داریم تا مروری بر روی این هشدارها داشته باشیم.

بررسی کلی علائم صفحه کیلومتر خودرو خودرو

عیب یابی خودرو اتوماتیک پشت آمپر لکسوس چراغ های پشت آمپر خودرو اتومات خطاهای پشت آمپر خودرو اتوماتیک چراغ های پشت آمپر چراغ های پشت آمپر بنز چراغ های پشت آمپر سانتافه علت چشمک زدن چراغ های پشت آمپر آموزش عیب یابی خودرو

همانگونه که اشاره کردیم، بیش از ۶۰ نوع علامت هشداردهنده در خودروها وجود دارد. البته تمام این علائم در یک خودرو دیده نمی‌شود. بلکه اغلب برند ها و مدل های خودرو دارای طیف خاصی از علائم هستند. بدیهی است که است که هرچه مدل خودرو پیشرفته تر باشد، تعداد علائم هشدار دهنده آن نیز بیشتر می‌شود.
ما در تصویر زیر سعی کرده ایم تا کلیه علائمی که می تواند در تمامی خودروها به چشم بخورد را برای شما عزیزان بررسی کرده باشیم.
در این تصویر معنی کلی و اسم هریک از علائم هشدار دهنده ذکر شده است. بررسی این عکس ها می تواند به شما کمک کند تا دیدگاه مناسبی نسبت به کلیه این علایم داشته باشید.

بررسی رایج ترین علائم صفحه کیلومتر خودرو

صفحه کیلومتر تندر 90 تغییر رنگ صفحه کیلومتر تندر 90 تعمیر صفحه کیلومتر تندر 90 آموزش مکانیک خودرو تعمیرات تخصصی ال 90 چراغ پشت آمپر ال نود آموزش باز کردن صفحه کیلومتر صفحه کیلومتر اسپرت ال 90 دانلود دفترچه راهنمای ال 90

همانگونه که اشاره کردیم، تمام علائم هشدار دهنده در یک خودرو دیده نمی شود. به عبارت ساده تر بسیاری از این علائم ویژه خودروهای پیشرفته و مدل بالا است که تنها طیف اندکی از جامعه امکان استفاده از آن را دارد. اما تعدادی از علائم مشخص وجود دارد که تقریباً در تمام خودروها وجود دارد.
این موارد را می‌توان علائم رایج یا حیاتی دانست که اطلاعات بسیار مهمی را از وضعیت خودرو به شما ارائه می دهند.
ما در ادامه برخی از این علائم را به شیوه ای جزئی و البته دقیق برای شما عزیزان بیان کرده ایم. این موضوع می تواند به شما کمک کند تا در درک بهتری از شرایط خودرو خود داشته باشید.

چراغ روغن

علت روشن شدن چراغ STOP علت روشن شدن چراغ stop سمند علت روشن شدن چراغ stop پژو 206 چراغ stop دنا دلایل روشن شدن چراغ روغن علت بالا رفتن آمپر آب پراید علت بالا رفتن آمپر آب روشن شدن چراغ abs مجله مکانیک مجله خودرو کارستان دانستنی های فنی خودرو تعمیر و نگهداری خودرو آموزش مکانیک خودرو آموزش عیب یابی خودرو

چراغ روغن را می‌توان به عنوان رایج ترین و البته اصلی ترین علامت موجود در صفحه کیلومتر خودرو دانست. این علامت تقریباً در تمام مدل های صفحه کیلومتر به چشم می‌خورد و رنگ آن قرمز است. روشن بودن این چراغ به معنای کم بودن میزان روغن موتور است. به همین جهت باید بلافاصله خودرو خود را با روغن موتور پر کنید.
از طرفی اگر این چرا به صورت چشمک زن عمل کند، نشانه از حجم بسیار پایین روغن دارد که می‌تواند منجر به یاتاقان و آسیب‌ های جدی به موتور خودرو شود.
با این اوصاف بسیاری از افراد تصور می کنند که روشن بودن این چراغ به معنای زمان تعویض روغن است حال اینکه این چراغ نشان از کمبود روغن است.

چراغ باطری

علت روشن شدن چراغ استپ و باطری روشن شدن چراغ باطری ۲۰۶ علت روشن شدن چراغ دینام علت روشن شدن چراغ باطری ۴۰۵ علت روشن شدن چراغ باتری آموزش برق خودرو آموزش باطری سازی بهترین باطری ساز تهران

این چراغ هم از دیگر علائم هشدار دهنده است که در صفحه کیلومتر خودرو ها دیده می شود. روشن بودن این چراغ به معنی وجود مشکل در سیستم برق رسانی و یا باطری خودرو است که باید بلافاصله برای رفع آن به یک تعمیرگاه تخصصی مراجعه کنید.
البته باید بدانید که در زمان روشن کردن خودرو یا باز بودن سوئیچ، این چراغ به صورت اتوماتیک روشن می شود. روشن بودن این چراغ در زمان یاد شده، نشان دهنده اتصال تمام اجزای برقی به باتری می باشد.

چراغ آب رادیاتور یا همان آمپر

آموزش عیب یابی ماشین آموزش نکات فنی خودرو تعمیر و نگهداری پراید آدرس تعمیرگاه های تهران آدرس تعمیرگاه های اراک دلایل داغ کردن ماشین

این  چراغ از دیگر علائم صفحه کیلومتر خودرو می باشد. روشن شدن این چراغ می‌تواند نشان دهنده کم بودن آب رادیاتور و یا وجود مشکل در سیستم خنک کننده ماشین است. چنانچه این هشدار را نادیده بگیرید، ممکن است با مشکلاتی جدی رو به رو شوید. به همین جهت بهتر است توقف نمایید.
البته در بسیاری از خودروهای قدیمی این علامت به صورت یک آمپر نمایش داده می شود.

چراغ ترمز

معرفی ABS ABS چیست عملکرد سیستم ترمز ABS آموزش مکانیک و برق خودرو آموزش تعمیر ABS اجزای سیستم ترمز ای بی اس تعمیرگاه ترمز ای بی اس قیمت ای بی اس پراید پمپ ای بی اس پژو 206 قیمت یونیت ای بی اس پراید تعمیرگاه تخصصی ترمز abs تهران تعمیرگاه تخصصی ترمز abs اصفهان معایب ترمز ای بی اس

این چراغ در اغلب خودروها دارای دو شکل متفاوت است. برای مثال ممکن است عبارت بریک یا علامت تعجب در دایره یا ترکیبی از این دو باشد. تمام این علائم نشان دهنده خطا در سیستم ترمز است. برای مثال بالابودن ترمز دستی و عدم عملکرد صحیح ترمز از جمله مشکلاتی است که می‌تواند باعث فعال شدن این چراغ شود. در هر حال بهتر است با دیدن آن به یک مکانیک مراجعه فرمایید.
ما در این مقاله سعی کردیم به بررسی مهم ترین علائم صفحه کیلومتر خودرو بپردازیم و به افرادی که اطلاع دقیقی از این علائم ندارند، اطلاع رسانی کنیم.

چراغ چک

آموزش دیاگ آموزش مکانیک و برق خودرو آموزش تنظیم موتور خودرو آموزش عیب یابی ماشین روشن شدن چراغ زرد پشت آمپر روشن شدن چراغ چک پژو علائم شکستن اگزوز

چراغ چک یا چراغ خطا پس از ارتقاء سیستم سوخت رسانی خودرو‌ها به انژکتوری عمومیت پیدا کرد این چراغ به طور مستقیم به ECU خودرو متصل بوده و به نسبت پیشرفته بودن ECU معانی مختلفی می‌تواند داشته باشد.

روشن شدن این چراغ احتمال دارد به معنای یک مشکل پر هزینه، مانند خرابی کاتالیزور باشد یا ممکن است علت روشن شدن آن یک مشکل جزئی مانند شل بودن در باک بنزین باشد.

چراغ چک موتور که به طور رسمی ‌تر چراغ نشان ‌دهنده عیب نامیده می ‌شود، علامتی از سوی ECU یا کامپیوتر خودرو است که نشان می دهد خطایی رخ داده است.

چراغ چک خودرو بخشی از سیستم تشخیصی خودرو شما است که عملکردهای مانند سرعت موتور، مخلوط سوخت در محفظه و زمان احتراق و… را تنظیم و کنترل می کنند.

چراغ سوخت

تعمیر خودرو آموزش مکانیک خودرو آموزش تعویض پمپ بنزین پراید تعمیر آمپر بنزین پراید مکانیک پراید پمپ بنزین چیست آدرس تعمیرگاه های تهران

این چراغ که معنای آن کاملا واضح هست نشان دهنده اتمام بنزین داخل باک هست به طور میانیگن 20 درصد بنزین داخل باک دارید که به راننده خودرو هشدار می دهد که ماشین را به نزدیک ترین جایگاه سوخت برساند و معمولا از زمان روشن شدن این چراغ و برای هر خودرویی با توجه به مصرف سوختش تفاوت دارد ، خودرو را تا 40 کیلومتر می توانید برانید تا به جایگاه بنزین برسانید.

البته به این نکته تجه داشته باشید که همه چراغ های هشدار پشت صفحه کیلومتر خودرو مهم هست و به منظور سلامت خودرو و رانندگی بهتر تعبیه شده هست و در صورت روشن شدن هر کدام در سریعترین زمان ممکن نسبت به رفع نقص و ایراد اقدام کنید.

کارستان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.