کلاهبرداری ۴۰۰ میلیون ریالی با دریافت بیعانه فروش خودرو

0

رئیس پلیس فتای استان اصفهان از شناسایی و دستگیری فردی که با درج آگهی جعلی فروش خودرو زیر قیمت با دریافت بیعانه از شهروندان کلاهبرداری می‌کرد، خبر داد.
سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی گفت: درپی شکایت چند نفر از شهروندان مبنی بر اینکه فردی ناشناس از طریق درج آگهی فروش خودرو در سایت خرید و فروش کالا از آن‌ها کلاهبرداری کرده بررسی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

او افزود: شاکیان در سایت اینترنتی با آگهی فروش خودرو زیر قیمت بازار مواجه شده که جهت خرید با آگهی‌دهنده تماس گرفته و فرد کلاهبردار به بهانه وجود مشتریان زیاد با ارائه شماره کارت مبلغ ۵۰ میلیون ریال به عنوان بیعانه از آن‌ها دریافت و سپس پاسخگوی آن‌ها نبوده است.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان گفت: شاکیان پس از واریز وجه به حساب معرفی شده نه تنها موفق به ملاقات با فروشنده و رؤیت خودرو در زمان مقرر نشده‌اند، حتی از پاسخگویی به تماس آن‌ها امتناع کرده و آگهی را حذف کرده است.

او افزود: با بررسی مستندات و اظهارت شاکیان و انجام اقدامات فنی و تخصصی در فضای مجازی یک متهم در این رابطه شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر و پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

سرهنگ مرتضوی با اشاره به اینکه میزان کلاهبرداری انجام شده توسط این متهم تاکنون ۴۰۰ میلیون ریال برآورد شده است در توصیه به شهروندان، اظهار کرد: برای خرید یا پیش خرید کالای موردنظر خود از سایت‌های متفرقه و فاقد مجوز یا شبکه‌های اجتماعی خودداری کنند، همچنین تبلیغات که در سایت‌های واسطه‌گر با عناوینی از جمله فروش فوری، بدون واسطه، زیر قیمت منتشر می‌شود کلاهبرداری بوده و شهروندان باید تا حد امکان به صورت حضوری پس از تأیید هویت و رؤیت فروشنده اقدام به واریز وجه کنند و از پرداخت بیعانه حتی مبالغ کم خودداری کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.