ترمیم خراشیدگی رنگ بدنه خودرو

0

محافظت از رنگ ماشین | آموزش پولیش کشیدن خودرو | تفاوت واکس و پویش خودرو

کارستان | بسیاری از شما با مشکل خراشیدگی رنگ بدنه خودرو مواجه شده‌اید. حال هرچه خودرو جدیدتر باشد دغدغه برطرف نمودن این خراشیدگی‌ها نیز بیشتر می‌شود. در این مطلب تلاش کرده‌ایم تا با آموزش پولیش کشیدن رنگ بدنه خودرو و ارائه راهکارهای عملی و مقرون‌به‌صرفه شما را در حل این مشکل یاری کنیم.

رنگ خودرو

اگر طراحی بدنه را در نظر نگیریم رنگ بدنه خودرو نخستین شاخصه‌ای است که زیبایی و جذابیت یک خودرو را به رخ می‌کشد. داشتن یک اتومبیل تمیز با رنگی یکدست و براق دغدغه بسیاری از رانندگان است به حدی که بعضی از آنها دائماً با یک دستمال خشک و خیس در حال پاک کردن وجب به وجب خودروی خود هستند؛ اما بلاهای زیادی رنگ خودروی دلبند شما را تهدید می‌کند. از شیره درختانی که در زیر آنها پارک می‌کنید تا فضولات حیوانات و پرندگان؛ از چادر محافظ خودرو تا شیوه شستشوی آن همگی می‌توانند از عمر مفید رنگ بدنه بکاهند.

رنگ خودرو از ترکیب مواد شیمیایی مختلف ساخته می‌شود که نسبت به گرما و مواد اسیدی واکنش منفی نشان می‌دهد. خودرویی که رنگ آن باید تا 50 سال عمر کند هنگامی‌که دائماً در معرض تابش خورشید قرار گیرد عمری بیشتر از 30 سال نخواهد کرد. این موضوع در کشورهایی نظیر ایران که مدت‌زمان قابل‌توجهی از سال دارای آب هوای گرم هستند اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. این هوای گرم و مرطوب چه بر سر رنگ ماشین می‌آورد؟ اگر رنگ خودرو را چیزی شبیه به پوست انسان در نظر بگیریم آیا محافظی مانند کرم ضد آفتاب برای در امان ماندن از آسیب‌های تابش نور خورشید وجود دارد؟

شناسایی نوع خراشیدگی رنگ بدنه ماشین

تشخیص رنگ شدگی ماشین با چشم علائم رنگ شدگی خودرو آموزش تشخیص رنگ خودرو ابزار تشخیص رنگ خودرو تشخیص رنگ خودرو چیست تشخیص رنگ خودرو از رنگ کارخانه ای تشخیص رنگ کارخانه از رنگ دستی راه های تشخیص رنگ خودرو دستگاه تشخیص رنگ خودرو آموزش خرید و فروش خودرو دانش خودرویی تشخیص رنگ اتومبیل با چشم

عده‌ای تصور می‌کنند که برای هر خراش روی رنگ بدنه باید به صافکار مراجعه و هزینه زیادی را پرداخت کنند؛ اما برای برطرف نمودن بسیاری از این خطوط نیازی به‌صرف مبالغ بالا نیست.

تنها باید نوع خراشیدگی را تشخیص داده تا بتوانید متناسب با آن اقدامات لازم را انجام دهید. برای تشخیص نوع خراشیدگی رنگ خودرو می‌توانید از ناخن و نوک انگشتان خود استفاده کنید!

خراش‌های سطحی رنگ بدنه

آموزش تشخیص رنگ خودرو ابزار تشخیص رنگ خودرو تشخیص رنگ خودرو چیست راه های تشخیص رنگ خودرو مرکز تشخیص رنگ در تهران تشخیص رنگ کارخانه از رنگ دستی تشخیص رنگ فابریک از رنگ دستی آموزش خرید و فروش خودرو دانستنی های فنی دانش خودرویی آموزش کارشناسی خودرو تشخیص رنگ شدگی ماشین با چشم کارشناسی رنگ شدگی اتومبیل با چشم

اگر با لمس محل خراش متوجه شدید که لاستیک، پلاستیک و یا رنگ روی آن نشسته می‌توانید از پاک‌کننده‌های چسب استفاده کنید. برای خطوطی که خشک و سخت شده‌اند نیز از محلول استون و رقیق‌کننده‌های رنگ کمک بگیرید.

در بیشتر موارد خراشیدگی با بهره‌گیری از این دو شیوه برطرف می‌شود اما اگر خطوط همچنان پابرجا بودند از مواد پولیش و خش‌گیر استفاده کنید. این مواد ابتدا باید به‌صورت دورانی بر روی خطوط کشیده شود تا سطح رنگ در تمام قسمت‌ها یکسان شود سپس برای از بین بردن آثار ساییدگی باید از حرکات منظم افقی استفاده کنید.

خراش‌ها و خط عمیق روی رنگ بدنه ماشین 

خراش‌های عمیق به نسبت خطوط سطحی سخت‌تر ترمیم می‌شوند. گاهی نیز به‌طور کامل از بین نمی‌روند اما می‌توان آن را نادیده گرفت. برای ترمیم خراش‌های عمیق مراحل زیر را اجرا کنید:

1- ابتدا برای ترمیم خراش‌های عمیق با محلول آب و صابون محل خط افتادگی را پاک کنید.

2- در مرحله بعد داخل خراش را با ماده‌ای که رنگی متضاد با بدنه دارد پر کنید، برای مثال در خودروهای تیره از واکس سفید و در خودروهای روشن از واکس مشکی استفاده کنید.

3- با استفاده از کاغذ سمباده نرم 2000 تا 3000 را از فروشگاه‌های لوازم یدکی یا صافکاری تهیه کنید و به همراه یک تخته چوبی در محلول آب سرد و مایع ظرف‌شویی قرار دهید.

4- سایش باید از به‌طور منظم از بالا به پایین خط انجام شود. این کار را تا از بین رفتن خراشیدگی ادامه دهید. همچنین دقت کنید که سمباده خشک نشود بنابراین به‌طور دائم آن را با محلول فوق خیس کنید.

5- محل سمباده زده را خشک کرده و اگر لایه شفاف کننده رنگ خودرو از بین رفته مقداری اسپری شفاف کننده بر روی آن بپاشید.

آسیب‌های رنگ بدنه خودرو

اصول نگهداری از خودرو محافظت از رنگ خودرو آموزش نکات فنی خودرو تعمیر و نگهداری پژو 206 مزایای پولیش آموزش پولیش کردن خودرو براق کردن خودرو آموزش تمیز کردن خودرو چگونه قیر را پاک کنیم

پیش از بررسی راهکارهایی برای نگهداری صحیح رنگ خودرو بهتر است پیرامون تهدیدهایی که برای آن وجود دارد صحبت کنیم.

  • نور خورشید

به عقیده کارشناسان نور خورشید اصلی‌ترین تهدید و عامل خرابی رنگ ماشین محسوب می‌شود. تهدیدی که موجب کاهش ضخامت و یا تغییر تنالیته رنگ می‌شود.

آسیب‌های اشعه خورشید تنها به این مورد خلاصه نمی‌شود. تابش مداوم آفتاب موجب گرم شدن بیش‌ از حد لوازم پلاستیکی داخل خودرو می‌شود. این قطعات در اثر گرما گاز سمی‌بنزن را تولید می‌کنند که به‌طور مستقیم در افزایش احتمال ابتلا به سرطان مؤثر است.

  • باران اسیدی

شهرهای بزرگ و پرجمعیت با آلودگی عجین شده‌اند و بسیاری برای رهایی از آن چشم به آسمان و ریزش باران دوخته‌اند. اگرچه این باران باعث کاهش آلودگی می‌شود اما خود یکی از تهدید رنگ خودرو به شمار می‌رود. این باران می‌تواند موجب کاهش ضخامت رنگ و از بین رفتن لایه‌های آن شود.

  • شیره درختان و فضولات پرندگان

اگر فضله کبوتر مدت‌زمان زیادی بر روی بدنه خودرو باقی بماند پس از پاک کردن آن متوجه می‌شوید که رنگ قسمت زیر آن با سایر قسمت‌های اطراف متفاوت است. پارک کردن زیر درختان اگرچه خودرو را از نور خورشید در امان نگه می‌دارد اما شما را با چالش دیگری مواجه می‌کند.

  • کارواش

شستشوی خودرو در کارواش علاوه بر صرفه‌جویی در زمان و هزینه به کاهش مصرف آب شهری نیز کمک می‌کند اما برخی کارواش‌ها برای سرعت بخشیدن به عملیات شستشو، حجم بیشتری از مواد شوینده را استفاده می‌کنند. این مواد شوینده نیز عمر رنگ خودرو را کم می‌کنند.

نام بردن تهدیدات رنگ خودرو تمامی‌ندارد اما بهتر است در این مطلب مختصری به شیوه‌های درست نگهداری از آن نیز اشاره کنیم.

راهکارهایی برای حفظ رنگ بدنه خودرو

آسیب دیدن رنگ خودرو آشنایی با مراحل رنگ کاری خودرو آموزش تشخیص رنگ با آهنربا آموزش تشخیص رنگ خودرو آموزش رنگ آمیزی خودرو آموزش رنگ زدن خودرو آموزش رنگ کردن خودرو از بین رفتن رنگ خودرو انتخاب رنگ خودرو براق كردن رنگ ماشين آموزش نقاشی خودرو

1- استفاده از چادر استاندارد: استفاده از چادر یکی از راه‌های ساده برای در امان ماندن رنگ بدنه از اشعه‌های مضر خورشید است. البته در نظر داشته باشید بعضی چادرها به علت استفاده از مواد نامناسب در آنها به‌جای حفاظت، بیشتر به رنگ خودرو آسیب می‌زنند. برای مثال چادرهای پلاستیکی به علت بافت زبر خود خط‌های بی‌شماری رو بر روی بدنه به یادگار می‌گذارند.

همچنین این چادرها در اثر تابش نور خورشید گرم شده و گازهایی از خود متصاعد می‌کند که موجب از بین رفتن رنگ خودرو می‌شود. بهتر است در هنگام خرید چادرهای چندلایه با غشای میانی پنبه‌ای را انتخاب نمایید.

2- واکس خودرو: واکس خودرو عملکردی شبیه به کرم ضد آفتاب دارد؛ با این تفاوت که لازم نیست هر روز و هر هفته آن را استفاده کنید. کارشناسان دو بار استفاده از واکس خودرو در سال را کافی می‌دانند.

3- استفاده از دستمال خیس برای تمیز کردن خودرو: بیشتر رانندگان یک دستمال برای تمیز کردن خودرو دارند؛ اما حواستان باشد که از دستمال خشک استفاده نکنید چرا که این دستمال با کشیدن گرد و غبار بر روی بدنه خودرو مانند سمباده عمل می‌کند و سبب خط افتادن بر روی بدنه می‌شود. بهتر است برای پاک کردن گرد و غبار از دستمال یا ابر خیس استفاده کنید.

مزایای پولیش کردن خودرو

پولیش کردن خودرو باعث از بین رفتن خط و خش می‌شود و رنگ ماشین را جلا می‌بخشد. پولیش زدن خودرو برای لکه گیری بدنه نیز به کار می‌رود و باعث افزایش طول عمر رنگ خودرو می‌ شود. همچنین آلودگی‌ها را از سطح خودرو دور می‌کند و نقص‌های مربوط به رنگ بدنه را ترمیم می‌نماید.

اگر پولیش کشیدن خودرو به درستی انجام گیرد، روح تازه‌ای در بدنه‌ی خودرو دمیده می‌شود. بنابراین اگر قصد دارید این کار را امتحان کنید، آموزش واکس و پولیش کشیدن خودرو با دستگاه و یا به صورت دستی را در این مطلب برای شما آماده کرده‌ایم. آموزش پولیش زدن خودرو به صورت دستی، تنها در یک مرحله متفاوت است که در پایان مطلب به آن اشاره کرده‌ایم.

هر چقدر که پوست انسان برای صاف و شفاف ماندن به نگهداری نیاز دارد، رنگ خودرو نیز برای جلوه بیشتر به پولیش و واکس نیازمند است. در واقع شستن مداوم خودرو برای حفظ زیبایی آن کفایت نمی‌کند؛ چه‌بسا در اثر استفاده از ابزار نامناسب هنگام شستشوی خودرو، رنگ بدنه آسیب ببیند.

آموزش پولیش کشیدن خودرو

زیبایی خودرو به‌خصوص برای خودروهای جدید و اتومبیل‌هایی قدیمی‌که به‌خوبی نگهداری شده‌اند برای رانندگان اهمیت زیادی دارد. دراین‌بین راه‌های ساده‌ای برای حفظ ظاهر و زیبایی خودرو وجود دارد که واکس و پولیش‌ها از جمله آنها هستند. در این مطلب تلاش کرده‌ایم تا اهمیت پولیش و واکس خودرو را به زبان ساده بیان کنیم.

در ابتدا، آشنایی با واکس و پولیش و تفاوت آنها و سپس آموزش نحوه پولیش زدن به خودرو. پس اگر به زیبایی خودروی خود علاقه مند هستید این قسمت را بخوانید.

کارهای پیش از پولیش زدن بدنه خودرو

پد و مواد پولیش خودرو را انتخاب کنید.

از ابتدایی‌ترین کارهایی که برای پولیش کردن با دستگاه یا به صورت دستی باید انجام دهید، انتخاب پد و پولیش مناسب است. پد وسیله‌ای است که مواد پولیش روی آن قرار می‌گیرد و بر روی سطح خودرو کشیده می‌شود.

محصولات موجود در بازار معمولا این دو مورد را با هم ارائه می‌کنند، هر چند برندهایی وجود دارند که تنها خود پولیش را به فروش می‌ رسانند. پیشنهاد می‌کنیم برندهایی را انتخاب کنید که هر دو را در یک کیت و به صورت بسته‌ کامل عرضه کرده‌ اند.

نکته‌ مهم در انتخاب پولیش خودرو، تناسب پد پولیش با رنگ خودرو است. رنگ‌های تیره پدهای نرمتری را طلب می‌کنند و پدهای سخت‌تر برای رنگ‌های روشن مناسب هستند.

بهتر است در هنگام خرید، مدل و رنگ ماشین خود را به فروشنده اعلام کنید و برای انتخاب پد و پولیش از او مشورت بگیرید.

اطراف خودرو را از وسایل خالی کنید.

انجام پولیش کاری با کثیف‌ کاری همراه است. هنگامی‌که به مرحله اصلی پولیش کردن برسید، ممکن است قسمتی از مواد به اطراف پخش شود و باعث کثیف شدن وسایل موجود در آنجا گردد. پس بهتر است قبل از آغاز به کار این نکته را مد نظر داشته باشید.

قبل از پولیش کشیدن، ماشین را بشویید.

اولین مرحله برای پولیش زدن خودرو، شستن آن است. محلی که برای شستن استفاده می‌کنید نباید در معرض تابش نور خورشید باشد. آفتاب باعث می‌شود مواد شوینده‌ای که استفاده می‌کنید بر روی رنگ ماشین خشک شود که باعث خراب شدن کار می‌شود.

اگر مکان مناسبی به دور از نور خورشید در دسترس ندارید، بهتر است زمانی را برای پولیش کردن انتخاب کنید که هوا ابری باشد؛ البته مسلم است که نباید ابرهای باران‌زا باشند (می‌توانید این موضوع را از اخبار هواشناسی جویا شوید). محل پارک خودرو نیز نباید روی خاک یا محل‌هایی که ممکن است با جریان آب، گل‌آلود شوند باشد.

با شیلنگ تحت فشار، تمام قسمت‌های بدنه‌ی خودرو را بشویید. این کار علاوه بر از بین بردن کثیفی‌های سطحی، به زدودن موادی که زمان زیادی روی بدنه‌ی خودرو ماندگار شده بودند کمک می‌کند.

اگر شیلنگ تحت فشار در دسترس ندارید، از سرشیلنگ‌‌هایی که هوا را با آب مخلوط می‌کنند (فشارشکن) استفاده کنید. این کار هم به شست و شوی بهتر کمک می‌کند و هم باعث صرفه‌جویی در مصرف آب خواهد شد.

شست و شو را از قسمت‌های بالایی شروع کنید و در آخر قسمت‌های پایین‌تر خودرو را بشویید.

اطراف تایرها، جزء قسمت‌هایی محسوب می‌شوند که در جذب انواع آشغال و گرد و غبار بسیار مستعد هستند. این قسمت‌ها را به دقت بشویید و مطمئن شوید که این کار را برای هر چهار چرخ انجام داده‌اید.

ماشین را با مواد شوینده بشویید.

راه های شستشوی اتومبیل آموزش تمیز کردن خودرو نظافت داخل خودرو آدرس کارواش در تهران بهترین راه های تمیز کردن خودرو از بین بردن زنگ زدگی بدنه خودرو مجله خودرو کارستان شستن ماشین بدون آب نحوه شستن داخل ماشین

طبق عادت همیشگی برای شستن خودرو، یک ظرف آب تهیه کنید و مواد شوینده را در آن بریزید. دقت کنید مواد شوینده‌ای که انتخاب می‌کنید نباید دارای واکس و مواد مخصوص پولیش کردن باشد. با یک اسفنج کار شست و شو را از قسمت‌های بالا آغاز کنید و سپس سراغ دیگر قسمت‌ها بروید.

در این مرحله باید همه‌ی قسمتهایی که نیاز به پولیش کردن دارند به خوبی تمیز شوند و هرگونه شیء خارجی از بدنه‌ی خودرو جدا گردد. توجه به این نکته قبل از پولیش کردن خودرو حائز اهمیت زیادی است.

پد پولیش را مرطوب کنید.

پدی که قرار است روی دستگاه پولیش قرار گیرد یا به صورت دستی استفاده شود، باید مرطوب باشد تا به رنگ خودرو آسیب نزند. برای مرطوب کردن از آب تمیز استفاده کنید. اگر پد پولیش بیش از حد مرطوب شد با فشردن آن، آب اضافی را از آن خارج کنید.

توجه داشته باشید که در طول پولیش کردن خودرو، پد باید مرطوب بماند. پد خشک باعث سوختن پولیش روی خودروی شما می‌شود. بنابراین برای مرطوب نگه داشتن پد، در زمان پولیش زدن خودرو، آب تمیز در دسترس خود قرار دهید.

پد و دستگاه پولیش را آماده کنید.

پس از آنکه پد را روی دستگاه پولیش قرار دادید، مقدار مناسب مواد پولیش را روی آن بزنید. دستگاه را روشن کنید و پولیش زدن را آغاز کنید. به جای این کار، می‌توانید مواد پولیش را مستقیما روی خودرو بریزید و سپس دستگاه را بر روی آن قرار دهید.

ممکن است برای بعضی از موادهای پولیش نیاز به انجام کاری خاص داشته باشید. برای آنکه از این نظر مطمئن شوید، بر روی بسته‌بندی مواد پولیشی که خریده‌اید، روش استفاده از آن را بخوانید و اگر توصیه‌ی خاصی کرده بود، طبق آن عمل کنید.

پولیش کردن خودرو را آغاز کنید.

دستگاه را در حالت موازی با محل پولیش کردن به جلو و عقب حرکت دهید. فشار وارد شده بر سطح باید ثابت باشد تا پولیش به صورت یکسان در همه جا اعمال شود. ثابت و یکسان بودن میزان فشار، به محافظت از رنگ خودروی شما نیز کمک می‌کند.

چرخ دستگاه پولیش، به صورت دایره‌ای می‌چرخد؛ بنابراین نیازی به چرخاندن آن در جهت‌های مختلف نیست. فقط دستگاه پولیش را به جلو و عقب هدایت کنید.

پولیش کشیدن خودرو را تا زمان درخشیدن محل ادامه دهید.

کارواش نانو در محل شماره تلفن کارواش سیار تهران اسپری کارواش نانو ایده های پولساز روش های پولدار شدن معرفی کسب و کار آدرس کارواش نانو در تهران مزایای کارواش نانو انواع کارواش سیار قیمت کارواش سیار هزینه کارواش در محل

باید به براق شدن و درخشش هر قسمت از بدنه‌ی خودرو که به پولیش زدن آن مشغول هستید، توجه کنید و زمانی که این جلا و درخشش نمایان شد از ادامه‌ی پولیش کردن آن قسمت دست بکشید.

هنگامی‌که دستگاه پولیش را روی بدنه تکان می‌دهید، آن قسمت با مواد پولیش پوشیده می‌شود و شکلی شبیه لکه به خود می‌گیرد. سپس این لکه کم‌کم محو می‌شود و محل شروع به براق شدن و درخشیدن می‌کند. وقتی به این مرحله رسیدید می‌توانید دستگاه پولیش را بردارید و پولیش زدن قسمت دیگری را آغاز نمایید.

برخلاف واکس خودرو، نیازی به انتظار کشیدن برای خشک شدن پولیش ندارید.

هرگز دستگاه پولیش را دوباره در محلی که براق شده و می‌درخشد قرار ندهید. این کار باعث خراب شدن کار می‌شود.

پد پولیش را در صورت نیاز بشویید.

پس از گذشت مدتی از پولیش خودرو به صورت دستی یا با دستگاه، مواد پولیش روی پد باقی می‌ماند و مانع از عملکرد صحیح پولیش می‌شود. بنابراین هنگامی‌که این اتفاق افتاد، پد را از دستگاه جدا کنید. آن را با آب تمیز بشویید و سپس آن را تا حدی خشک کنید که مرطوب بماند. سپس دوباره از آن استفاده و یا آن را روی دستگاه نصب کنید.

اگر این کار را انجام ندهید، وجود مقدار زیاد مواد پولیش روی پد، باعث می‌شود که قدرت پولیش کردن کاهش یابد و تمام قسمت‌های خودرو، به صورت یکنواخت پولیش نشوند.

مراقب لبه‌های دستگاه پولیش باشید (مخصوص پولیش کردن خودرو با دستگاه)

همانطور که مشخص است، لبه‌های دستگاه پولیش، بیشترین سرعت را در چرخش دارند و به دلیل اینکه در کناره‌های پد قرار گرفته‌اند میزان کمتری مواد پولیش نیز در این قسمت‌ها دیده می‌شود. از این‌رو بیشتر خطر برای آسیب رساندن به رنگ خودرو، متوجه لبه‌های دستگاه پولیش است. بنابراین هنگام پولیش خودرو، از فشار آوردن بر روی لبه‌های دستگاه خودداری کنید و بیشترین دقت را به محل قرارگیری لبه‌های دستگاه داشته باشید تا بهترین نتیجه را از پولیش کشیدن بگیرید.

مراحل پس از پولیش کشیدن خودرو

آموزش پولیش رنگ خودرو آموزش پولیش به صورت دستی آموزش پولیش کردن خودرو انواع پولیش خودرو بهترین پولیش ماشین پولیش چیست پولیش مناسب خودرو مزایای پولیش معایب پولیش چیست نحوه پولیش زدن ماشین با دستگاه مراحل استفاده از پولیش

ماشین را دوباره بشویید.

پس از آنکه همه‌ی قسمت‌های بدنه‌ی خودرو را پولیش زدید، پد را از دستگاه جدا کنید و آن را به خوبی بشویید. سپس قسمت‌های پولیش خورده را با آب تحت فشار شست‌وشو دهید.

پس از شستن به سراغ خشک‌کردن بدنه‌ی خودرو بروید. برای خشک کردن می‌توانید از دستگاه‌های خشک‌کننده استفاده کنید یا به کمک چند حوله و دستمال حوله‌ای این کار را انجام دهید.

برای آنکه بتوانید به مرحله‌ی واکس زدن قدم بگذارید، حتما باید خشک کردن خودرو را به دقت انجام دهید.

بدنه‌ خودرو را واکس بزنید.

حالا که دقت زیادی را برای پولیش کشیدن خودرو، صرف کرده‌اید، بهتر است یک واکس با کیفیت نیز انتخاب کنید تا دست‌رنج شما دیدنی‌تر و ماندگارتر باشد.

واکسی بخرید که قدرت زیادی در حفاظت از رنگ بدنه داشته باشد. واکس را روی پدی که احتمالا همراه آن است، بمالید و در حرکت‌های مدور روی بدنه‌ی خودرو بکشید.

انجام این مرحله به این دلیل اهمیت دارد که پس از پولیش کردن، اگر بدنه‌ی خودرو در معرض نور خورشید قرار گیرد، صدمه می‌بیند و واکس زدن می‌تواند مانع از این آسیب شود.

پس از خشک شدن واکس، با دستمال آن را پاک کنید.

در آخرین مرحله از آموزش پولیش کشیدن خودرو، باید بگوییم وقتی اطمینان پیدا کردید که واکس خشک شده است، می‌توانید آن را با چند حوله یا دستمال از سطح خودرو پاک کنید.

آموزش پولیش کشیدن خودرو به صورت دستی

اگر می‌خواهید بدون استفاده از دستگاه پولیش، خودروی خود را پولیش بزنید، همه‌ی مراحل آموزش طبق همان چیزی است که در بالا اشاره کردیم. تنها به جای آنکه پد پولیش را روی دستگاه نصب کنید، آن را به صورت دستی استفاده می‌کنید.

به این صورت که پد را در حرکت‌های دایره‌ای شکل و با فشار ثابت به بدنه‌ی خودرو می‌کشید که در واقع شبیه‌سازی کار دستگاه است. استفاده از دست‌کش برای پولیش دستی نیز بسیار توصیه می‌شود.

واکس خودرو چیست؟

آموزش واکس زدن خودرو نحوه واکس زدن پراید واکس زدن خودرو قیمت واکس داشبورد واکس زدن داشبورد سمند واکس زدن داشبورد دنا واکس زدن داشبورد پژو 206 آموزش نکات فنی خودرو

واکس خودرو عملکردی مشابه واکس کفش دارد با این تفاوت که ماندگاری آن چندین برابر است. واکس خودرو به‌ صورت چسبی و مایع تولید می‌شود که بسته به کیفیتشان میزان مواد طبیعی و مصنوعی استفاده‌ شده در آنها متفاوت است.

واکس با ایجاد یک لایه محافظ بر روی رنگ خودرو از اکسایش و زنگ‌زدگی بدنه جلوگیری می‌کند. همچنین همان‌گونه که انتظار داریم واکس موجب افزایش درخشندگی خودرو نیز می‌شود.

استفاده از واکس خودرو آسان است و نیاز به ابزار خاصی ندارد. تنها کافی است مقداری از آن را روی بدنه بمالید و هنگامی‌که تیره و کدر شد با یک پارچه نرم و تمیز آن را پاک کنید. واکس خودرو معمولاً دوام بالایی دارد و تا چند ماه بر روی بدنه باقی می‌ماند.

تفاوت پولیش و واکس در چیست؟

پولیش مایعی است که با لایه‌‌برداری از رنگ خودرو، خط و خش‌های ایجاد شده بر روی آن را از بین می‌برد. به‌واقع پولیش‌ها برخلاف واکس برای خودروهایی که مدتی از ساخت آنها گذشته استفاده می‌شوند.

البته پولیش حاوی مقداری واکس است تا پس از لایه‌برداری هم درخشندگی رنگ را افزایش دهد و هم از اکسایش و زنگ‌ زدگی بدنه جلوگیری کند. پولیش‌ها را می‌توان هم به‌طور دستی با یک پارچه نرم و هم با استفاده از دستگاه بافر (پولیش برقی) استفاده نمود.

همچنین تجهیزاتی وجود دارد که می‌توان با نصب آنها بر روی دریل یا فرز به‌عنوان یک دستگاه پولیش برقی از آنها استفاده کرد.

پولیش و واکس تفاوت‌های عمده‌ای با یکدیگر دارند. در حالی که واکس از بدنه و رنگ خودرو محافظت می‌کند؛ پولیش با لایه‌برداری از رنگ، آن را در برابر اشعه ماورا بنفش آسیب‌ پذیرتر می‌کند. از این رو استفاده از واکس بلافاصله پس از آن توصیه می‌شود.

از سوی دیگر پولیش‌ها تنها برای برخی رنگ‌ها قابل‌ استفاده است درحالی‌که استفاده از واکس برای هر خودرویی محدودیت ندارد. استفاده منظم از واکس باکیفیت نیاز به پولیش را تا چندین سال از بین می‌برد.

کلام آخر

امیدواریم این آموزش پولیش زدن خودرو به کمک شما آمده باشد. تجربه‌های خود از پولیش کردن را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع:ماشین نو

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.