طرز تهیه شامی سویا | کتلت نوین ایرانی

0

شامی سویا یکی از انواع کتلت‌های خوشمزه و نوین ایرانی است که شباهت زیادی به کتلت گوشت یا همان شامی کباب معروف دارد. در این مطلب با طرز تهیه شامی سویا آشنا می‌شوید.

طرز تهیه شامی سویا طرز تهیه شامی خوشمزه خواص سویا مجله آشپزی کتاب آشپزی آموزش غذای خوشمزه آشپزی ساده سریع

کسانی که مصرف گوشت قرمز را به دلیل منع پزشکی و تهیه غذای سالم‌تر در برنامه‌شان قرار داده‌اند می‌توانند این شامی خوشمزه و رژیمی را تهیه کنند.
شامی سویا یکی از انواع کتلت‌های خوشمزه و نوین ایرانی است که شباهت زیادی به کتلت گوشت یا همان شامی کباب معروف دارد. کسانی که مصرف گوشت قرمز را به دلیل منع پزشکی و تهیه غذای سالم‌تر در برنامه‌شان قرار داده‌اند می‌توانند این شامی خوشمزه و رژیمی را تهیه کنند.

 

مواد لازم برای تهیه شامی سویا

سویا: یک  پیمانه

سیب زمینی: ۴ عدد

فلفل دلمه‌ای:  یک عدد

رب گوجه:  یک قاشق چایخوری

پیاز: یک عدد

پودر سوخاری: به میزان لازم

نمک، فلفل و زرد چوبه: به میزان لازم

 

طرز تهیه شامی سویا

ابتدا سیب زمینی‌ها را بگذارید تا آبپز شوند. بعد درتابه‌ای  پیاز را سرخ می‌کنیم و سویا خیس خورده را درون آن تفت می‌دهیم و فلفل دلمه‌ای نگینی خرد شده را اضافه کرده و تفت می‌دهیم.

سپس ادویه‌ها و رب گوجه را به آن اضافه می‌کنیم. سیب زمینی را پوست گرفته و رنده می‌کنیم، کمی که از حرارت افتاد، مقداری از آن را بر می‌داریم و داخلش کمی از مواد را می‌ریزیم و روی مواد را با سیب زمینی به صورت کوفته می‌پوشانیم. حالا کتلت‌ها را در تخم‌مرغ می‌غلتانیم و داخل پودر سوخاری فرو برده و سپس آن را در ماهی‌تابه سرخ می‌کنیم.

شامی سویا را می‌توانید با مخلفاتی مانند ترشی بندری، گوجه فرنگی و خیار شور در نان بپیچید و به صورت ساندویچ برای اعضای خانواده‌تان سرو کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.