روش درست استفاده از فلفل دلمه ای در غذا

0

روش درست استفاده از فلفل دلمه ای در غذا | فلفل دلمه‌ ای تا چه مدت در فریزر و یخچال باقی می‌ماند؟

طرز تهیه ازمه ترکی آموزش غذای خونگی آموزش غذای ترکیه ای طرز تهیه پیش غذا آشپزی ساده سریع مجله آشپزی کتاب آشپزی
فلفل دلمه‌ای کامل حداقل ۵ روز در یخچال باقی می‌ماند، اما گاهی اوقات حتی در همین مدت‌ چندروزه نیز همه فلفل دلمه‌ای‌ها مصرف نمی‌شوند. بعضی افراد صبر می‌کنند تا فلفل دلمه‌ای دچار پلاسیدگی و فساد شود تا آن را دور بریزند، اما آیا واقعا چنین کاری ضرورت دارد؟ آیا نمی‌توان فلفل دلمه‌ای را فریز کرد و به‌صورت یخ‌زده نگه داشت؟

فلفل دلمه‌ای هم یخ می‌زند! برخلاف بعضی از محصولات غذایی، فلفل دلمه‌ای کامل (بدون نیاز به دستکاری یا پوست‌گیری) به‌خوبی در فریزر یخ می‌زند. بنابراین کافی است که فلفل دلمه‌ای را بشویید، خرد کنید و سپس آن را داخل فریزر بگذارید. اگرچه فلفل دلمه‌ای بعد از یخ‌زدگی بخش زیادی از طعم و بوی اولیه‌اش را حفظ می‌کند، اما بخشی از بافت ترد و شادابش را از دست می‌دهد. به همین دلیل هم بهترین کار این است که از فلفل دلمه‌ای منجمد در غذاهای پخته‌شده استفاده کنید

فلفل دلمه‌ای منجمد یا یخ‌زده تا حدود یک سال کامل در فریزر دوام می‌آورد، اما بهترین بازه زمانی برای استفاده از فلفل دلمه‌ای یخ‌زده و باکیفیت نهایتا ۶ ماه است. اگر از فلفل دلمه‌ای یخ‌زده حداکثر تا ۶ ماه استفاده کنید، قطعا از بهترین عطر و طعم برخوردار خواهید شد.

مزیت‌های فلفل دلمه‌ای یخ‌زده

منجمدسازی یا فریز کردن فلفل دلمه‌ای مزیت‌های زیادی دارد. اولین مزیتش این است که به‌راحتی ماندگاری فلفل دلمه‌ای را افزایش می‌دهید و درنتیجه مخصوصا زمانی که فصل برداشت اصلی فلفل دلمه‌ ای باشد (اواسط تابستان تا شروع پاییز)، می‌توانید بهترین فلفل دلمه‌ای‌ها را درون فریزر بگذارید. قیمت فلفل دلمه‌ ای هم معمولا در این بازه زمانی به حداقل می‌رسد. پس منجمدسازی فلفل دلمه‌ای در اواسط تابستان هم دسترسی به فلفل دلمه‌ای باکیفیت را ممکن می‌سازد و هم باعث صرفه‌جویی در هزینه‌های غذایی می‌شود.

علاوه بر اینها، منجمدسازی فلفل دلمه‌ ای برای جلوگیری از هدررفت مواد غذایی کارآمد خواهد بود. پس اگر به‌طور تصادفی تعداد زیادی فلفل دلمه‌ای به دستتان رسید، به‌راحتی فلفل دلمه‌ای‌های اضافی را قطعه‌بندی کنید و درون فریزر بگذارید. اگر فلفل دلمه‌ ای را به‌صورت کاملا ریز خرد کنید و درون فریزر بگذارید، هنگام آماده‌سازی غذاهای مختلف می‌توانید سریعا این خوراکی خوش‌مزه و خوش‌عطر را به غذاهای درحال پختن اضافه کنید.

نحوه صحیح انتخاب و فریز کردن فلفل دلمه‌ای

۱. فلفل دلمه‌ای انتخاب‌شده باید سطح صاف و براق و همچنین رنگ شادابی داشته باشد. بافت فلفل دلمه‌ای باید سفت باشد و نسبت به اندازه‌اش هم وزن بیشتری روی دست شما به‌وجود بیاورد. پس فلفل دلمه‌ای چروکیده، نرم و لکه‌دار را انتخاب نکنید.

۲. فلفل دلمه‌ای را زیر آب سرد بشویید و اگر برچسبی روی آن چسبیده بود، حتما آن را کاملا جدا کنید.

۳. از یک دستمال کاغذی یا دستمال آشپزخانه تمیز برای خشک کردن فلفل دلمه‌ای کمک بگیرید. اگر فلفل دلمه‌ای را به‌خوبی خشک نکنید، محصول شما در فریزر دچار سوختگی ناشی از سرما خواهد شد.

۴. حالا بافت درونی فلفل دلمه‌ای (هسته، ساقه و دانه‌ها) را جدا کنید و بعد آن را در ابعاد دلخواه خرد کنید. اگر هم می‌خواهید آن را کامل فریز کنید، ‌باید محتویات درونش را از قسمت بالایی محصول خارج کنید.

۵. حالا فلفل دلمه‌ای آماده‌ شده را درون کیسه‌های فریزر مناسب یا ظرف‌های مخصوص فریزر بگذارید و درون فریزر قرار دهید.

منبع: سلامت

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.