سهول A۵ پلاس سدان جدید کرمان موتور – قیمت و مشخصات

0

از مدت‌ها قبل خبر عرضه جک جی۷ ) سهول (A۵ توسط کرمان موتور به نقل دهان خبرنگاران حوزه خودرو کشور تبدیل شده بود، اما ظاهرا احتمال کنار گذاشته شدن این مدل و جایگزینی آن با نسخه فیس‌لیفتش موسوم به سهول A۵ پلاس وجود دارد. در ادامه نگاهی به مشخصات سهول A۵ پلاس انداخته و خواهیم دید که احتمال عرضه کدام مدل بیشتر است.

اقتصاد آنلاین | سال گذشته در پی انتشار تصاویری از پارکینگ کرمان موتور و برخی صحبت‌های مسئولان این شرکت که حضور جک جی ۷ (با نام چینی سهولa5 ) را در ایران به منظور انجام تست‌های فنی گواهی می‌دادند، گمان برده شد این مدل وارد بازار کشور خواهد شد. اما حالا ظاهرا اوضاع کمی متفاوت شده است؛ چراکه نسخه نیوفیس و جذاب‌تر جک جی ۷ با نام سهول A5 پلاس در سال ۲۰۲۱ به بازار چین راه پیدا کرده و گویا جذابیت دلنشین آن به تغییر تاکتیک کرمان موتور در عرضه سدان جدیدش منجر شده است.

بر همین اساس و البته طبق برخی شنیده‌های نسبتا موثق، مسئولان کرمان موتور در یک تصمیم عاقلانه و البته هوشمندانه پرونده جک جی ۷ فیس قدیم را فعلا زیر میز انداخته‌ و در لیست تولیدات خود پروفایل جدیدی برای مدل فیس‌لیفت این خودرو یعنی سهول A5 پلاس باز کرده‌اند. در سطور زیر نگاهی به مشخصات فنی A5 پلاس، ویژگی‌های طراحی، امکانات و قیمت احتمالی این سدان جذاب و پرقدرت چینی انداخته‌ایم.

طراحی سهول A5 پلاس؛ لوکس و جوان‌پسند

 قیمت سهول a5 پلاس مشخصات سهول a5 پلاس محصولات جدید کرمان موتور جدیدترین خودرو چین در ایران جدیدترین خودروها در ایران جدیدترین خودروهای وارداتی جدیدترین خودروی سایپا اخبار کرمان موتور خودرو جدید کرمان موتور

جک A5 پلاس می‌تواند یادآور روزگار خوش تولیداتی همچون سیتروئن زانتیا در ایران باشد؛ چراکه هم از فرم بدنه لیفت‌بک (شامل شیشه پشت و درب صندوق یکپارچه) برخوردار است و هم از لحاظ قوای فنی می‌تواند سطح آدرنالین بدن کاربران را تا حد زیادی افزایش دهد و چابکی جوان پسندانه‌ای از خود به نمایش بگذارد.

از لحاظ نوع طراحی هم به نظر می‌رسد که طراحان کمپانی جک تمام همت خود را به کار بسته‌اند تا خودرویی به‌غایت اسپرت و درعین‌حال خانوادگی و همه‌پسند طراحی کنند. حالت هجومی چراغ‌های جلو در کنار دریچه‌های بزرگ هواکش در جوانب سپر و جلوپنجره با خطوط مشکی‌رنگ عمودی، منجر به ارائه چهره‌ای ستیزه‌جویانه و کاملا مهیج برای این سدان خانوادگی شده است.

نمای عقب نیز به وسیله چراغ‌های به هم پیوسته، مه شکن‌های عمودی، اسپویلر مسابقه‌ای و دیفیوزر با رنگ متفاوت، چهره‌پردازی شده تا ضمن ارائه حداکثر هماهنگی با بخش جلو، روی ویژگی‌های فنی سطح بالای این خودرو هم تاکید کرده باشد.

درون کابین نیز شاهد بهره‌گیری خلاقانه از نمادهای تکنولوژی برتر این روزهای صنعت خودرو نظیر نمایشگر عمودی بزرگ در قسمت میانی داشبورد و صفحه آمپر تمام دیجیتال پشت فرمان در کنار طراحی نسبتا ساده اما مدرن داشبورد و دیگر بخش‌های کابین هستیم که درمجموع فرمی دلپذیر را به مشتریان تجددخواه و مدرن‌پسند تقدیم می‌کند.

مشخصات فنی سهول a5 پلاس

 قیمت سهول a5 پلاس مشخصات سهول a5 پلاس محصولات جدید کرمان موتور جدیدترین خودرو چین در ایران جدیدترین خودروها در ایران جدیدترین خودروهای وارداتی جدیدترین خودروی سایپا اخبار کرمان موتور خودرو جدید کرمان موتور

شاید با شنیدن خبر حضور یک موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ در سدان A5 پلاس، نسبت به قوای فنی این خودرو حس مطلوبی به شما دست ندهد؛ چراکه دیگر رقبا و اکثر کراس اوورهای چینی بازار ایران هم با موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ در کشور ما حضور دارند. پس احتمالا حدس می‌زنید که سدان جدید کرمان موتور هم از سطح فنی یکسان با حریفان بهره می‌برد و حرف جدیدی برای گفتن ندارد.

اگر چنین قضاوتی در مورد توان فنی محصول جدید کرمان موتور کرده‌اید، لازم است ذهنیت شما را اصلاح کنیم. زیرا سهول پلاس موتور قدیمی‌تر موجود در جک جی7 به قدرت 150 اسب بخار را کنار گذاشته و از یک پیشرانه با تکنولوژی ساخت بالاتر مجهز به سیستم تزریق مستقیم سوخت gdi سود می‌برد. درنتیجه راندمان و بازدهی موتور آن بالاتر رفته و بیشینه قدرت این پیشرانه تا حدود ۱۸۴ اسب بخار افزایش پیدا کرده است. ضمن آنکه نهایت گشتاور ۳۰۰ نیوتن متری حاصل از این نیروگاه هم با استفاده از یک گیربکس دو کلاچه به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند؛ درنتیجه همه چیز برای ارائه یک سواری تند و تیز و کاملا مهیج فراهم است.

طبق اعلام شرکت سازنده شتاب صفر تا صد سهول A5 پلاس معادل 7.6 ثانیه بوده و بر این اساس لازم است سیمرغ بلورین سریع‌ترین سدان مونتاژ داخل را به آن اهدا کنیم. میانگین مصرف سوخت جک A5 پلاس هم احتمالا چیزی نزدیک به ۷ تا ۷.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر خواهد بود.

امکانات و آپشن‌های سهول A5 پلاس

 قیمت سهول a5 پلاس مشخصات سهول a5 پلاس محصولات جدید کرمان موتور جدیدترین خودرو چین در ایران جدیدترین خودروها در ایران جدیدترین خودروهای وارداتی جدیدترین خودروی سایپا اخبار کرمان موتور خودرو جدید کرمان موتور

همان‌طور که اشاره کردیم هنوز اطلاعات دقیقی از عرضه این خودرو به بازار کشور نداریم و بنابراین نوع امکانات آن نیز برای ما چندان مشخص نیست. اما با توجه به سطح تجهیزات رقبا و همچنین نوع انتظارات مشتریان ایرانی از این گونه خودروها، می‌شود حدس زد که A5 پلاس احتمالا با آپشن‌هایی که در ادامه به آنها اشاره کرده‌ایم، در اختیار مشتری ایرانی قرار می‌گیرد:

کروز کنترل تطبیقی، حسگرهای پارک جلو و عقب، سیستم‌های کنترل کشش و پایداری، رادار هشدار نقطه کور، آینه‌های جانبی تاشونده برقی به همراه گرم‌کن، تنظیم برقی صندلی راننده، گرم‌کن صندلی‌های جلو، سانروف برقی، تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه، سیستم مالتی مدیا با نمایشگر بزرگ لمسی، صفحه آمپر تمام دیجیتال پشت فرمان، چهار عدد کیسه هوا، ترمز کمکی، سیستم پایش فشار باد تایرها، سامانه کمکی شروع حرکت در سربالایی، دوربین 360 و…

قیمت زمان عرضه و حریفان

قیمت سهول A5 پلاس که احتمالا با نام جدیدی روانه بازار کشور خواهد شد، هنوز برای ما مشخص نیست، اما با توجه به آنکه این خودرو در بازارهای جهانی قیمتی معادل ۱۷ تا ۲۰ هزار دلار دارد، گمان می‌بریم که نسخه موجود در بازار ایران احتمالا چیزی نزدیک به یک میلیارد تومان (با فرض ثبات شرایط اقتصادی کنونی) قیمت‌گذاری شود.

نزدیک‌ترین حریفان این خودرو را می‌توان محصولاتی همچون فونیکس آریزو ۶ پرو، بهمن رسپکت و نسخه‌های کارکرده برخی سدان‌های کره‌ای نظیر کیا سراتو و هیوندای النترا دانست.

به احتمال قوی سدان a5 پلاس طی سال جاری به فهرست تولیدات کرمان موتور اضافه می‌شود. البته این سخن فعلا در حد حدس و گمان است و شاید همان جک جی ۷ با ظاهر قدیمی‌تر به جای مدل a5 پلاس روی خط تولید گروه کرمان موتور قرار گیرد. هر حال باید منتظر تصمیم نهایی مسئولان شرکت کرمان موتور در این زمینه بمانیم تا ببینیم که درنهایت کدام‌یک از این دو مدل از تولیدات گروه خودروسازی جی‌ای سی چین به بازار ایران اضافه خواهد شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.