اولین پلتفرم اختصاصی کرمان موتور +تصاویر

0

کرمان موتور با پلتفرم اختصاصی PS-1 به نخستین نمایشگاه تحول صنعت خودرو آمده است. نخستین محصول این پلتفرم قرار است سدانی باشد که به زودی مشابقه انتخاب نام آن برگزار خواهد شد.

 اخبار کرمان موتور خودرو جدید کرمان موتور شرایط فروش کرمان موتور شرکت کرمان موتور قیمت محصولات کرمان موتور مدیرعامل کرمان موتور تازه های خودرو در ایران تازه های صنعت خودروسازی جدیدترین خودروها در ایران اخبار خودروسازان مجله خودرو

در هفته های اخیر اعلام شده بود که کرمان موتور برنامه دارد از پلتفرم جدید و اختصاصی خود در نمایشگاه تحول صنعت خودرو پرده بردارد و حالا در نخستین روز این نمایشگاه کانسپت سدان بومی این خودروساز بر مبنای پلتفرم PS1 کرمان موتور معرفی گردید. سدانی که قرار است در آینده ای نه چندان دور در نسخه های بنزینی و برقی به بازار بیاید و اولین خودروی ملی ایران خودرو خواهد بود.

به گفته سامان فیروزی؛ مدیرعامل کرمان موتور این سدان در نشخه های گیربکس دستی و اتوماتیک با قیمت 400 تا 500 میلیون تومان عرضه خواهد شد.

 اخبار کرمان موتور خودرو جدید کرمان موتور شرایط فروش کرمان موتور شرکت کرمان موتور قیمت محصولات کرمان موتور مدیرعامل کرمان موتور تازه های خودرو در ایران تازه های صنعت خودروسازی جدیدترین خودروها در ایران اخبار خودروسازان مجله خودرو

طراحی نخستین سدان اختصاصی کرمان موتور با همکاری استودیو های ایتالیایی انجام شده و به گفته فیروزی امکان تجهیز پیشرانه آن در آینده به سیستم توربوشارژر نیز وجود دارد.

کرمان موتور برنامه تولید 60هزار دستگاهی این سدان در سال آینده را دارد و به گفته مدیرعامل این شرکت؛ نسخه کراس اوور کلاس سی آن با موتور توربو  با چهره ای متمایز معرفی خواهد شد.

ذکر این نکته ضروری است که کرمان موتور با خرید پلتفرم جک J4 اقدام به توشعه این پلتفرم و داخلی سازی گسترده آن کرده است. این شرکت همچنین نسخه الکتریی را نیز بر پایه این پلتفرم با همکاری مپنا توسعه داده است.

ویژگی های پلتفرم PS1 کرمان موتور

کرمان موتور به عنوان شریک تجاری کمپانی JAC چین در ایران شناخته می شود و محصولات این نشان چینی را در ایران مونتاژ می کند. اما حالا کرمان موتور قدمی فراتر برداشته و امتیاز پلتفرم جک J4 را خریداری کرده و مراحل بومی سازی آن را در ایران انجام داده است. این پلتفرم بر اساس آنچه بازار ایران می طلبد بومی سازی شده و نکته مهم در مورد آن این است که می توان در آن از پیشرانه های برقی و بنزینی استفاده کرد. علاوه بر آن این یک پلتفرم ماژولار یا منعطف است و قرار است در آینده کراس اووری هم بر همین اساس به تولید برسد.

پیشرانه های هماهنگ با پلتفرم PS1 کرمان موتور

بر اساس اطلاعات منتشر شده قرار است سدان کرمان موتور در اواخر سال جاری بصورت رسمی رونمایی شود و این خودرو در نسخه بنزینی مشخصات فنی ای مشابه با جک J4 خواهد داشت. یعنی نسخه بنزینی مجهز به پیشرانه ۱٫۵ لیتری تنفس طبیعی خواهد بود که توان تولید نهایت قدرت ۱۰۳ اسب بخار و نهایت گشتاور ۱۴۶ نیوتن متر را خواهد داشت. انتقال قدرت از طریق جعبه دنده CVT به چرخ های جلو انجام می شود و علاوه بر این کرمان موتور برنامه دارد تا نسخه ۵ سرعته دستی را هم برای این سدان عرضه کند. پس از عرضه نسخه بنزینی قرار است که نسخه تمام برقی این خودرو هم معرفی شود تا همکاری مشترک کرمان موتور و مپنا در رده خودروهای برقی به تولید انبوه برسد.

اولین خودروی ملی از یک خودروساز خصوصی

کانسپت ارائه شده و معرفی پلتفرم PS1 کرمان موتور یک اتفاق مهم در تاریخ صنعت کشور ما محسوب می شود چراکه این نخستین بار است یک خودروساز خصوصی صاحب یک پلتفرم بومی سازی شده می شود و به عبارتی دیگر اولین بار است که خودرویی ملی از یک خودروساز خصوصی قرار است به عرضه برسد. طبق اطلاعات منتشر شده، ۱۲۰ قطعه ساز داخلی در ساخت نخستین خودروی پلتفرم PS1 کرمان موتور همکاری می کنند و تا اواخر سال باید منتظر نسخه نهایی سدان کرمان موتور باشیم.

پویش نام گذاری و برنامه صادرات

مديرعامل كرمان موتور اخبار کرمان موتور آدرس کارخانه کرمان موتور سهامداران کرمان موتور مالک کرمان موتور معرفی شرکت کرمان موتور کرمان موتور s5 قیمت محصولات کرمان موتور محصولات تولیدی کرمان موتور شرایط فروش محصولات کرمان موتور پیش فروش جک اس 5 شرایط فروش جک S5 پیش فروش جک s3

کرمان موتور برنامه دارد تا بزودی پویشی برای نام گذاری این خودرو تدارک ببیند تا نام اولین سدان ملی این خودروساز بر اساس نظرسنجی و انتخاب مصرف کننده صورت بگیرد. سامان فیروزی، مدیرعامل کرمان موتور، در رابطه با صادرات این خودرو به خبرنگار اسب بخار گفت : «ما برنامه صادرات اولین سدان بر اساس پلتفرم PS1 کرمان موتور را هم داریم و در حال حاضر دو کشور حوزه CIS درخواست تاسیس سایت مونتاژی این خودرورا در کشور خود داشته اند.»

منبع:عصرخودرو / اسب بخار

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.